• Redesign av visuell identitet for treningsstudio 

      Bergquist, Kasper (Bachelor thesis, 2017-08-31)
      Denne bacheloroppgaven tar for seg hvordan den visuelle profilen et treningsstudio kan redesignes for å formidle en tydeligere identiet, og hvordan redesign av merkearkitektur kan skape en tydeligere kommunikasjon. Gjennom ...
    • Relasjon i danseundervisning og påvirkningskraften på klassemiljøet 

      Langedal, Ingrid Berland (Bachelor thesis, 2021)
      I denne oppgave skal jeg ta for meg hva som må til for å oppnå et godt miljø i en danseklasse og hvordan det påvirker læreforutsetningene til elevene. Jeg drøfter og reflekterer basert på mine egne tanker og erfaringer og ...
    • Riverside park - Ageing Gracefully: en boligmodell for eldre 

      Gattermann, André (Bachelor thesis, 2018-10-31)
    • Royal Park Hostel 

      Arslanova, Tahmina (Bachelor thesis, 2017-09-22)
      Dette prosjektet, er laget med et ønske om å fylle et manglende tilbud i Oslo. Ønske om å lage et hostel, som skiller seg ut, og tilbyr det lille ekstra. Jeg ønsker å bringe frem byggets identitet, og fremme skandinavisk ...
    • SANDAKER SENTER : ET NÆRSENTER FOR ALLE - MED FOKUS PÅ MILJØ OG BÆREKRAFT 

      Lund, Caroline Skarpholt (Bachelor thesis, 2019)
      Sandaker Senter ligger sentralt i bydel Sagene i Sandakerveien 59. Bydelen består av Torshov, Sandaker, Bjølsen, Iladalen og Sagene og er en bydel som har gjennomgått en betydelig demografisk endring de seneste årene. ...
    • Sanselig Tilstedeværelse: Hvordan materialisere og romliggjøre en opplevelse av ro? 

      Sortevik, Stian (Bachelor thesis, 2019)
      I denne oppgaven har målet vært å finne ut mer om hvordan vi sanser og opplever rom og miljøene rundt oss. Med et hovedfokus på hva som kan bidra til en opplevelse av ro. Siden dette ofte er noe som skjer med mennesker ...
    • Sansesentralen : Møteplass for synshemmet ungdom 

      Dale Monsen, Trude (Bachelor thesis, 2020-06)
      Denne oppgaven vil ta for seg utformingen av en møteplass for blinde- og svaksynte ungdommer. Designet har utgangspunkt i sensorisk design, og god universell utforming. Prosjektet baserer seg på Nygårdsgaten 124, eller det ...
    • Shared reading as an affordance-nest for developing kinesic engagement with poetry: A case study 

      Tangerås, Thor Magnus; Skjerdingstad, Kjell Ivar (Peer reviewed; Journal article, 2019)
      This case study explores how the practice of Shared Reading enables readers who normally find poetry difficult to engage with, to sustain and deepen their attention. We regard Shared Reading as a distinct ecology characterised ...
    • Sneakers lika med identitet? En explorativ studie om sneakers som ett identitetsbyggande 

      Johansson, Sebastian (Bachelor thesis, 2017-09-01)
      Denna uppsats är den teoretiska delen av mitt projekt, där jag presenterar mina tillvägagångssätt i sökandet efter huruvida sneakers kan vara en bidragande faktor till vår självidentitet. Jag gör detta genom att metodiskt ...
    • Stensparken alarmplass : Bortgjemt og bortglemt 

      Stuedahl, Eira K. (Bachelor thesis, 2020-06)
      Denne bacheloroppgaven vil ta for seg de forlatte rommene under Oslo, og hvordan man som interiørarkitekt kan transformere slike rom til attraktive opplevelsesrom for samtiden. Under Oslo finnes det flere tusen kvadratmeter ...
    • The new office 

      Albertsen, Betina (Bachelor thesis, 2017-09-22)
      Fremtidens kontor er når som helst og hvor som helst. Folk ønsker større frihet og valgmuligheter. Og elektroniske hjelpemidler gjør at vi ikke lenger er avhengige av å sitte foran en kontorpult for å gjøre jobben vår. ...
    • TO INFINITY AND BEYOND: focusing on historical an future architecture 

      Andreassen, Benedicte (Bachelor thesis, 2018-09-25)
      This project will be focusing on the old Laboratory Building for Apothekernes Laboratorium, a central production company of pharmaceuticals from the 1920 to 2006. The building is found at Skøyen in Oslo. Through this ...
    • To Learn or not to Learn: On the Importance of Mode Switching in Educational Wargames 

      Alme, Vårin; Hvidsten, Adeline (Peer reviewed; Journal article, 2022)
      Conventional wisdom holds that educational wargames come with certain challenges – factors that can potentially hinder, rather than increase, learning – and that these must be mitigated. In this article, we argue that ...
    • Torshov ungdomskollektiv 

      Torp, Ole (Bachelor thesis, 2017-09-21)
    • Trygg i byen 

      Svingen Hagen, Oda (Bachelor thesis, 2020-06)
      I denne bacheloroppgaven har jeg sett på årsaker til at barnefamilier i Oslo sentrum velger å flytte til ytre by eller flytte ut av byen før barna begynner på skolen. Jeg har ønsket å se nærmere på barns grunnleggende behov ...
    • Typografi, objekt, dimensjon : Et utforskende samspill 

      Lomtjernbakken Møller, Hans Erik (Bachelor thesis, 2020-06)
      Typografi og pakningsdesign gjør seg begge gjellende som fagfelt innenfor grafisk design. Det var med dette utgangpunkt og spørsmål til deres relasjon, at grunnlaget for oppgaven ble til. Problemstillingen: "Hvordan kan ...
    • Ungdomsskole for bedret psykisk helse : Med fokus på skjerming i åpent miljø 

      Haukjem, Camilla (Bachelor thesis, 2020-05)
      Barn i 13-16 års alderen går inn i en periode i livet der de utvikler seg fra barn til ungdommer, de skal gjøre avgjørende veivalg, samtidig som de skal finne ut hvem de er, og hvem de er i forhold til andre. Det er ved ...
    • Universell utforming i rideanlegget 

      Ovesen, Stina Elisabeth (Bachelor thesis, 2016-11-03)
    • Vern gjennom bruk? 

      Sande, Gina Aurelia (Bachelor thesis, 2019)
      Denne bacheloroppgaven vil ta for seg temaet rehabilitering og restaurering av verneverdige bygninger, og bygninger med historisk kulturell verdi. Oppgaven baserer seg på Halléngården, som er en bygård på Grünerløkka fra ...
    • Viktigheten av eierskap i pedagogrollen 

      Thorkildsen, Stine (Bachelor thesis, 2021)
      I denne teksten vil jeg se på viktigheten av å ha eierskap til eget materiale, og tro på seg selv og sine evner i pedagogrollen. Dette skal jeg gjøre ved å se på min tid ute i praksis som danselærer fra start til slutt, ...