Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBerg, Ida
dc.contributor.authorStanger, Helene
dc.contributor.authorWilberg, Hege
dc.date.accessioned2014-03-31T08:49:08Z
dc.date.available2014-03-31T08:49:08Z
dc.date.issued2014-03-31
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/193277
dc.description.abstractTemaet for denne bacheloroppgaven er markedskommunikasjon i sosiale medier, med et fokus rettet mot bedrifters bruk av markedskommunikasjon i sosiale medier mot både eksisterende og potensielle kunder. Det virker som at det finnes lite kunnskap hos bedrifter rundt fenomenet markedskommunikasjon i sosiale medier. Det er imidlertid satt en avgrensning ved at oppgaven kun tar for seg det norske marked. Ved gjennomgang av litteratur ble eksisterende teori som er relevant for problemstillingen belyst. Her viste det seg å være enkelte suksesskriterier for både markedskommunikasjon og sosiale medier. Derimot fantes det et gap ved markedskommunikasjon i sosiale medier. Litteraturen som er benyttet i denne oppgaven er hovedsakelig forskningsartikler og pensumrelatert litteratur. På bakgrunn av dette er følgende problemstilling definert: ”Hva er suksesskriteriene for markedskommunikasjon i sosiale medier?” På bakgrunn av problemstillingen, samt formålet med oppgaven, er kvalitativ forskning benyttet og forskningsdesignet er eksplorativt case-design. For å besvare problemstillingen på en tilfredsstillende måte er dybdeintervju benyttet for å intervjue 4 respondenter og 3 informanter. Respondentene arbeider i noen av Norges største bedrifter, og informantene anses som noen av Norges fremste eksperter. Funnene fra intervjuene ble strukturert sammen til en felles konklusjon, hvor både informanter og respondenter er satt sammen. Videre ble funnene satt opp mot eksisterende teori for å avdekke eventuelle forskjeller og likheter.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectKvalitativ metodenb_NO
dc.subjectKommunikasjonnb_NO
dc.subjectSosiale mediernb_NO
dc.titleSuksesskriterier for markedskommunikasjon i sosiale mediernb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel