En studie om aksjonslæring i lærende organisasjoner
dc.contributor.author | Kirkebø, Elisabeth Lund | |
dc.contributor.author | Bjørklund, Ida | |
dc.contributor.author | Hjelle, Solveig | |
dc.date.accessioned | 2016-11-11T11:35:16Z | |
dc.date.available | 2016-11-11T11:35:16Z | |
dc.date.issued | 2016-11-11 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2420650 | |
dc.description.abstract | Formålet med oppgaven er å undersøke om aksjonslæring vil bidra til å forsterke Peter Senges disipliner om lærende organisasjoner. Vi har brukt en kvalitativ forskningsmetode, hvor vi har gjennomført semistrukturerte intervjuer av seks kursdeltagere i pilotprosjektet «Lær i veg» i Statens vegvesen. Funnene våre viser at aksjonslæring vil forsterke Senges fem disipliner, og dermed kunne bidra til å skape en lærende organisasjon. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.rights | Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/ | * |
dc.subject | Kvalitativ metode | nb_NO |
dc.subject | Aksjonslæring | nb_NO |
dc.title | En studie om aksjonslæring i lærende organisasjoner | nb_NO |
dc.type | Bachelor thesis | nb_NO |