Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSpidsberg, Christopher
dc.contributor.authorStokkan, Tina
dc.contributor.authorSkrede, Mia
dc.date.accessioned2016-11-18T09:42:58Z
dc.date.available2016-11-18T09:42:58Z
dc.date.issued2016-11-18
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2421768
dc.description.abstractBakgrunnen for vår bacheloroppgave var vår interesse for endringene som skjer i dagens detaljhandel. Internetthandel har vokst seg større, og de fysiske butikkene tyr til flerkanalstrategier. Vi var interesserte i å gå dypere inn i hva kundene egentlig ser på som verdifullt når de velger salgskanal. Vi laget fire forskningsspørsmål for å bygge under og besvare vår problemstilling: “Hvordan kan klesbedrifter benytte seg av salgskanaler for å skape størst mulig verdi for kundene?” Oppgaven består av fire hoveddeler: • Teoridel • Metodedel • Analyse og svar på antakelser og forskningsspørsmål • Anbefalinger til tiltak I teoridelen belyser vi eksisterende teorier rundt tema, samt redegjør for begreper brukt i oppgaven. Vi viser til tabeller fra tidligere forskning, som også blir sammenlignet med vår egen forskning senere i oppgaven. For å besvare vår problemstilling har vi valgt å bruke kvalitativ metode. I metodedelen går vi dypere inn i bakgrunnen for valget vårt. Vi har gjennomført ti dybdeintervjuer der vi har samlet inn data fra en interessant målgruppe, kvinner i alderen 20-25 år. Vi går dypere inn på hva som gjør at målgruppen velger den salgskanalen de gjør, og hvilken salgskanal som har størst verdi. Videre ser vi på hva som skaper størst tilfredshet og lojalitet. Her er tilgjengelighet, pris og service viktige stikkord. På bakgrunn av egen empiri og eksisterende teori har vi utviklet tre tiltak for økt verdiskapning i de ulike salgskanalene. Vi har gjennomført og transkribert ti dybdeintervjuer. Ett av de transkriberte intervjuene er lagt med som vedlegg, de resterende intervjuene er tilgjengelige og kan ettersendes på forespørsel.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/*
dc.subjectdetaljhandlernb_NO
dc.subjectklesbedrifternb_NO
dc.subjectsalgskanalernb_NO
dc.subjectkvalitativ metodenb_NO
dc.titleVerdiskapning på tvers av salgskanalernb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge