Pengebelønning og anerkjennelse - hånd i hånd? - En kvalitativ studie innen salgsbransjen
Bachelor thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2421988Utgivelsesdato
2016-11-21Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
I innledningen av oppgaven vil vi presentere problemstilling sammen med studiens
avgrensning og struktur.
I den andre delen fremlegger vi vårt teoretiske rammeverk, hvor vi har tatt utgangspunkt i
en hovedmodell og en støttemodell. Denne oppgaven har tatt utgangspunkt i hvordan
pengebelønning og anerkjennelse oppleves forskjellig hos hver enkelt selger, men også
hvordan disse virkemidlene påvirker en selgers motivasjon.
I den tredje delen av studien gjør vi rede for de valg som vi har tatt i henhold til det
metodiske fundamentet. Her vil også fremgangsmåten for datainnsamlingen bli presentert
sammen med refleksjonen. Det er gjennomført dybdeintervjuer, hvor de åtte selgerne som
vi har intervjuet også har dannet grunnlaget for vår primærdata. Alle åtte er aktive innen
salgsbransjen i dag, og har i tillegg erfaring med begge belønningsformene.
I den fjerde og avsluttende delen av studien, vil vi presentere våre funn separat, hvor vi
videre drøfter empirifunnene opp mot vårt teoretiske rammeverk. Vi søker her å finne
forståelse rundt temaet, i likhet med å frembringe opplevelser mot vår kjernemodell, men
også støttemodell. Konklusjonen har vært avhengig av de empirifunn som har
fremkommet i analysen, hvor det helt til slutt vil bli gjort refleksjoner rundt egen oppgave
og videre forskning.