Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorJørgensen, Celine
dc.date.accessioned2017-09-07T07:07:16Z
dc.date.available2017-09-07T07:07:16Z
dc.date.issued2017-09-07
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2453451
dc.description.abstractTatt utgangspunkt i dagens tradisjonelle undervisningsmetoder, går denne oppgaven ut på å løse problemstillingen «Hvordan kan visuell historiefortelling bidra til økt kompetanse blant 10 klasse digital natives innen evolusjonsteori.». Oppgaven tar for seg visuell historiefortelling som fagfelt, hvordan det blir brukt i dag og hvordan den kan implementeres i kommunikasjon av et teoretisk innhold. Gjennom kvalitative metoder vil det avdekkes hvilke læringsmetoder som blir brukt i dagens undervisning og hvilke av disse som er med på å skape god kommunikativ læring. De kvalitative metodene som er brukt i oppgaven er observasjon og intervju, samt analyse. Observasjonsmetoden ble gjennomført i en naturfagstime for 10 klassinger på Bjølsen skole, mens intervjuet ble gjennomført i samarbeid med Martine Nystuen Randby (lærer på Teglverket skole). Informasjonen innhentet i denne prosessen la grunnlaget for den videre kreative prosessen for forming av løsningen. Den kreative prosessen til konseptet har blitt formet gjennom diverse prøving og feiling ved kombinering av historiefortelling og det teoretiske innholdet. Gjennom diverse journalistiske metoder og guider, samt analyser har jeg kommet frem til en løsning som både er pedagogisk, grafisk og narrativt interessant. Kombinasjonen av disse fagfeltene og deres teorier har formet den endelige løsningen til en interaktiv nettside der elevene selv er aktive deltakere og kombinerer forskjellige former for læring.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectGrafisk designnb_NO
dc.subjectVisuell historiefortellingnb_NO
dc.subjectKvalitativ metodenb_NO
dc.subjectInformasjonsformidlingnb_NO
dc.subjectUngdomskolernb_NO
dc.titleVisuell historiefortelling som læringsverktøy: visuell historiefortelling som bidragsyter til kompetanse i skolegangennb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal