Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGarseg, Iselin
dc.contributor.authorHermansen, Joachim
dc.date.accessioned2017-10-28T12:59:36Z
dc.date.available2017-10-28T12:59:36Z
dc.date.issued2017-10-28
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2462664
dc.description.abstractDenne bacheloroppgaven er et resultat av et samarbeid med Kreftforeningen. Kreftforeningen er en av de største bruker- og interesseorganisasjonene i Norge og har rundt 27 000 frivillige. De jobber blant annet for å forebygge og bekjempe kreft, samtidig som de vil bedre livskvaliteten for pasienter, pårørende og etterlatte. Hverdagshjelpen er et resultat av denne målsettingen. Hverdagshjelpen er et pilotprosjekt som for øyeblikket kun eksisterer i Trondheim. Prosjektet går ut på at man som frivillig besøker en kreftpasient eller pårørende to ganger i måneden, og hjelper til med oppgaver som vasking og rydding, samtidig som man er en samtalepartner. Ettersom det er et nyoppstartet prosjekt, vil det være nødvendig å gjøre prosjektet kjent. For å undersøke hvordan prosjektet kan rekruttere flere frivillige, har vi valgt å se på hva som motiverer til å jobbe frivillig i akkurat Hverdagshjelpen. Dette la grunnlaget for vår problemstilling: Hva motiverer til å jobbe frivillig i Hverdagshjelpen? Gjennom seks kvalitative intervjuer har vi avdekket tre sentrale motivasjonsfunksjoner, hvorav vi har tatt med oss to videre i vår praktiske del: selvaktelse og selvbeskyttelse. Disse motivasjonsfunksjonene var grunnsteinen i vår praktiske del og har vært med på å forme kampanjebudskapet: Ikke alle har krefter. Vi lagde kreative og gjennomtenkte løsninger som vi mener vil treffe målgruppen. Løsningene stod også i stil med Kreftforeningen sine verdier. Løsningsforslagene består av en kampanje med forskjellige markedsføringsaktiviteter og ulike permanente løsninger.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectKreativ markedskommunikasjonnb_NO
dc.subjectKreftforeningennb_NO
dc.subjectFrivillig arbeidnb_NO
dc.subjectKvalitativ metodenb_NO
dc.subjectIntervjuernb_NO
dc.subjectMarkedsføringnb_NO
dc.titleIkke alle har krefternb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal