Show simple item record

dc.contributor.authorHansen, Frida Eide
dc.contributor.authorKarlberg, Anne-Maren
dc.date.accessioned2018-09-25T12:30:53Z
dc.date.available2018-09-25T12:30:53Z
dc.date.issued2018-09-25
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2564399
dc.description.abstractI det vi startet på bacheloroppgaven, hadde en av oss akkurat avsluttet praksisperiode hos oppstartsbedriften, Heat Experience. I denne praksisperioden var det en problemstilling som stadig dukket opp, og det var hvordan øke konverteringsraten til salg gjennom Facebook. Vi hadde begge en stor interesse for markedskommunikasjon som fag, og ønsket å velge dette som retningen for oppgaven. Dette resulterte i et samarbeid med Heat Experience. Heat Experience er en oppstartsbedrift fra Trondheim, som utvikler batteridrevne varmeplagg. Problemstillingen vår i denne oppgaven er: “Hvilken kombinasjon av tekst og bilde i en Facebook-annonse, fører til konvertering til salg for Heat Experience? - Hva karakteriserer de ulike målgruppene til Heat Experience? - Svarer de ulike målgruppene forskjellig?” Vi gjennomførte en kvantitativ spørreundersøkelse. I etterkant av undersøkelsen benyttet vi oss av SPSS som analyseprogram for å få svaret på problemstillingen vår. Våre funn antyder at lang tekst og asymmetrisk bilde, og tekst basert på AIDA-modellen og bilde uten person i, er de beste Facebook-annonsene for Heat Experience. De tre målgruppene hadde ikke forskjellige preferanser for Facebook-annonser. Med bakgrunn i disse funnene brukte vi resultatene i den praktiske delen, hvor vi la en strategi og plan for kampanjen Heat Experience skal kommunisere ut høsten 2018.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.no*
dc.subjectKreativ markedskommunikasjonnb_NO
dc.titleHvilken kombinasjon av tekst og bilde er best i Heat Experience sine Facebook-annonser?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal