Show simple item record

dc.contributor.advisorBjørnqvist, Carl Gustav
dc.contributor.authorLande, Fredrik
dc.contributor.authorFroknestad, Ellen
dc.contributor.authorJørgensen, Melanie Bjørngård
dc.contributor.authorKalfoss, William
dc.date.accessioned2021-10-25T10:40:14Z
dc.date.available2021-10-25T10:40:14Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2825290
dc.description.abstractFormålet med denne bacheloroppgaven er å undersøke i hvilken grad en nyutdannet fra Bachelor i Kreativ Markedskommunikasjon kan benytte prinsippene bak merkevarebygging, til å gjøre seg attraktiv som kreatør-trainee for reklamebyråer. I denne oppgaven har vi gjort rede for relevante teorier om merkevarebygging som kan benyttes, og tatt i bruk kvalitativ metode for å undersøke problemstillingen. Vi gjennomførte kvalitative intervjuer med fire anerkjente reklamebyråer i Oslo. Dette ble gjort for å skaffe innsikt fra personer som ansetter kreatører, for å kunne komme med noen anbefalinger for en nyutdannet som vil skape seg en egen merkevare. Vi har også kommet med anbefalinger om kommunikasjonen av merkevaren ut til reklamebyråer for å øke sjansen til å få et intervju til en stilling som trainee-kreatør. Vi fant ut at man kan bruke personlig merkevarebygging som et supplement til en tradisjonell jobbsøkerprosess. Den personlige merkevarebyggingen bør fokusere på funksjonelle og symbolske ytelsesassosiasjoner, med hovedvekt på det funksjonelle. Kommunikasjonen av merkevaren kan gjerne bruke digitale kanaler, og har et stort kreativt spillerom. Likevel bør den ha en balanse mellom kreativ og fagrelevant kommunikasjon, ettersom ubegrunnet kreativitet ikke gjør like godt inntrykk. Videre utviklet vi en kommunikasjonsstrategi for en kampanje for en fiktiv student fra Bachelor i Kreativ Markedskommunikasjon. Vi har utviklet kreative tiltak for å nå ut til målgruppen for å få deres oppmerksomhet, med innsikt fra intervjuene i undersøkelsen.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.no*
dc.subjectKvalitativ metodeen_US
dc.subjectRekrutteringen_US
dc.subjectKreativ markedskommunikasjonen_US
dc.titlePersonlig merkevarebygging for jobbsøkere fra Bachelor i Kreativ Markedskommunikasjonen_US
dc.typeBachelor thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse-Ikkekommersiell-DelPåSammeVilkår 4.0 Internasjonal