Browsing Studentarbeider fra Institutt for økonomi og innovasjon by Issue Date
Now showing items 21-40 of 104
-
Et perspektiv på lederens personlighet: fra jernhånd til silkehanske
(Bachelor thesis, 2013-12-09)Problemstilling: Hvordan har oppfattelsen av en god leders personlighet endret seg i ledelsesteorier fra 1800-tallet og frem til i dag? Er det sammenheng mellom endring i ledelsesteorier og endring i verdiskapningsform? Vi ... -
Hva hemmer og/eller fremmer bruken av samskaping i DNB?
(Bachelor thesis, 2013-12-09)Tema for denne oppgaven har vært samskaping, med bakgrunn i at samskaping blir anvendt med stor suksess av utenlandske bedrifter, men oss kjent, enda ikke har fått fotfeste blant norske bedrifter. En ser imidlertid at noen ... -
Hvem er G-Max?
(Bachelor thesis, 2013-12-10) -
Ingeniørers preferanser ved valg av arbeidsgiver
(Bachelor thesis, 2013-12-17) -
Innovasjon og arbeidsledighet i Spania
(Bachelor thesis, 2013-12-17)Utgangspunktet for denne oppgaven er den strukturelle arbeidsledighetskrisen i Spania som har eskalert enormt siden finanskrisen. Det brukt relevant teori og empiri for å få oversikt over strukturene og de bakenforliggende ... -
Lojalitet i nettbutikker: effekter EWOM
(Bachelor thesis, 2014-01-31)Oppgaven tar for seg forholdet imellom fem digitale lojalitetsbyggende faktorer (basert på Zeithaml, Parasuraman og Berrys SERVQUAL-teori) og elektronisk word-of-mouth. Formålet med oppgaven er å undersøke innvirkningen ... -
Fra Ventreprenør til Entreprenør.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Temaet for denne bacheloroppgaven er entreprenørskap i tidlig fase – et område mange forskere mener det er gjort for lite forskning på. Problemstillingen vi har hatt til hensikt å besvare er som følger: Hvorfor stopper ... -
E-handel i Bogstadveien.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Utgangspunktet for denne oppgaven er våre egne erfaringer, vår bakgrunn og våre egne interesser. Vi ønsket å skrive en oppgave på grunnlag av et tema vi genuint ønsket å vite mer om selv, og valgte derfor kun ut ifra egne ... -
Innovasjoner i arbeidslivet – hva forventer generasjon y?
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Denne bacheloroppgaven omhandler generasjon Y sine forventinger til forandringer i fremtiden og hvordan disse forandringene påvirker arbeidslivet. Problemstillingen er: «Hvilke ulike forventninger har generasjon Y til ... -
Kvinner i ASA-styrer.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Med!denne!oppgaven!ønsker!vi!å!se!nærmere!på!hvordan!kvinner!har!det!i!ASAUstyrer! og!om!de!føler!seg!anerkjent!på!lik!linje!med!menn.!Dette!temaet!har!vi!valgt!fordi!vi!ble! inspirert!av!artikler!i!media!der!enkelt ... -
Skjønnhetsidealet i reklame.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Hovedtemaet for denne bacheloroppgaven er skjønnhetsidealet i reklame, og om det har påvirkningskraft på selvbildet til unge kvinner. Målet med oppgaven er å se hvordan unge kvinner blir påvirket av skjønnhetsidealet ... -
Selvledelse: en bevisstgjøring
(Bachelor thesis, 2015-04-30)SAMMENDRAG Bakgrunn Forfatterne har gjennom tre år på Kaospilotene tilegnet seg en gryende interesse for selvet som fenomen og selvledelse som en bevisst handling. Vi tror at det finnes bred interesse for begrepet ... -
Implementering av online samskaping i innovasjonsprosesser
(Bachelor thesis, 2015-05-21)Studien tar for seg prosessen online samskaping, og hvordan den kan implementeres i innovasjonsprosessen til norske matvareprodusenter. Studien ble gjennomført i to deler, hvor første del gikk fra teori til empiri på ... -
Dilemmaer i sosiale medier
(Bachelor thesis, 2015-10-13)Temaet for denne bacheloroppgaven er dilemmaer ved markedsføring i sosiale medier. Ut ifra våre egne erfaringer og mangel på akademisk teori, sitter vi igjen med inntrykket av at temaet er lite belyst. Med dette som bakgrunn ... -
Hvordan kan Norge øke eksport og sysselsetting etter oljen ved bruk av komparrative konkurransefortrinn?
(Bachelor thesis, 2015-10-13)I vår oppgave skraper vi i overflaten av norsk økonomi og økonomiske samfunnsproblemer. Vi har gravet oss inn i teknologiske utfordringer for et bærekraftig Norge i framtiden. Bakgrunnen for denne innfallsvinkelen er vår ... -
Herzbergs to-faktor-teori og operativt prosjektarbeid: Et casestudie
(Bachelor thesis, 2015-10-13)Denne studien undersøker hva som motiverer mennesker i team- og prosjektbaserte arbeidssituasjoner. Det er sannsynlig at de fleste arbeidstakere i Norge med høyere utdanning i løpet av arbeidslivet kommer til å jobbe i ... -
Hvordan kan en organisasjon legge til rette for implementering en av en ny innovasjonsprosess?
(Bachelor thesis, 2015-10-13)Formålet med denne studien har vært å skape en bedre forståelse for hvordan en organisasjonen kan legge til rette for en ny innovasjonsprosess. Studiet tar sikte på hvordan en innovasjonsprosess foregår på et organisatorisk ... -
Transformative virkemidler i reklamer - En studie av reklamens påvirkning på holdninger blant unge
(Bachelor thesis, 2015-10-13)I denne oppgaven tar vi for oss transformative virkemidler i reklamer, og undersøker hvilken effekt disse virkemidlene har på ungdommers holdninger. Vi har tatt utgangspunkt i DNB sine reklamer, da de legger mange ressurser ... -
Vinmonopolets håndtering av politisk delegert samfunnsansvar
(Bachelor thesis, 2015-10-13)Samfunnsansvar omhandler bedriftens aktiviteter som går ut på å oppfylle krav som er fastlagt i nasjonalt lovverk. Menneskerettigheter og menneskets ukrenkelighet framtrer som bedriftens lovpålagte og viktigste prioritering ... -
Fra eie til leie - En kvalitativ studie av verdiskapning i delingsøkonomiske bedrifter
(Bachelor thesis, 2016-11-10)Denne oppgaven har tatt for seg verdiskapning i norske delingsøkonomiske bedrifter. Hensikten har vært å avdekke hvilken sammenheng det er mellom verdiskapningen i delingsøkonomiske bedrifter og andre verdinettverk. Fordi ...