• Kan doping føre til styrket merkeverdi? Et kvalitativ studie om påvirkning 

      Fjellholt, Cecilie Sofie; Holtan, Caroline; Jensen, Emily Boserup (Bachelor thesis, 2017)
      Dopingsaken til Therese Johaug har blitt mye omtalt helt siden den ble kjent for offentligheten i oktober 2016. Therese befinner seg da i en situasjon hvor dette kan skade henne rykte, troverdighet og merkevare. Et annet ...
    • Kan en festival bidra til destinasjonsutvikling? 

      Wold, Martine Svendsen; Søgnen, Tina Victoria (Bachelor thesis, 2014-10-14)
      Vår oppgave omhandler samspill mellom en destinasjon og en festival. Vår problemstilling er som følger: Er samspill mellom en destinasjon og en festival avgjørende for destinasjonsutvikling? Formålet med oppgaven er å ...
    • Kan en verdibasert prisstrategi påvirke publikumsutviklingen for Tippeligaen? 

      Buli, Harald; Egge, Thomas; Bruun, Martin (Bachelor thesis, 2013-12-17)
      Bakgrunn for oppgaven kommer fra en delt interesse og lidenskap for både Revenue Management og fotball. Vi har observert den negative utviklingen blant oppmøte av tilskuere på kamper i Tippeligaen og tenkte at det var ...
    • Kan et karriereutviklingsprogram bidra til å fremme kvinnelige toppledere?: Et kvalitativt studium om kvinners utvikling gjennom karriereutviklingsprogram 

      Brustad, Julie Bjørnov; Andersen, Amalie Worm (Master thesis, 2021)
      Kjønnsforskjeller i ledelse er et stadig omdiskutert tema i dagens samfunn, og vi ser at det fortsatt er mangel på kvinnelige toppledere i Norge. Flere ledere og ansatte får i løpet av sin karriere tilbud om, eller oppsøker ...
    • Kan fysisk aktivitet påvirke KOLS? - en litteraturstudie 

      Ellingsen, Simen; Øiseth, Karianne (Bachelor thesis, 2015-09-30)
    • Kan hotellenes direkte distribusjon øke ved innføring av bedrede lojalitetsprogrammer eller teknologiske løsninger? 

      Gundersen, Kristin; Ramfjord, Kaja; Sundvoll, Miriam Fuglesang (Bachelor thesis, 2017)
      I denne oppgaven har vi valgt å se nærmere på om hotellene kan øke sin direkte distribusjon ved forbedring av deres lojalitetsprogrammer og bedring av teknologien på deres nettsider. Bakgrunnen for oppgaven er i hovedsak ...
    • Kan hylleplassering fungere som subliminal markedsføring i norsk dagligvarehandel? 

      Rønning, Håkon Larsen; Haug, Henrik; Lyngseth, Trym Sebastian (Bachelor thesis, 2014-10-15)
      Problemstillingen i denne oppgaven er: ”Kan hylleplassering fungere som subliminal markedsføring i norsk dagligvarehandel?”. Gjennom denne problemstillingen ønsker vi å belyse et emne det er forsket lite på i Norge. Vi ...
    • Kan ledere påvirke organisasjonskulturen? 

      Fernandez Sanna, Kjell Stefan (Bachelor thesis, 2020)
      Temaet jeg har valgt for oppgaven omhandler hvordan ledere i norske kommuner opplever å kunne påvirke organisasjonskulturen i sin enhet. Jeg har undersøkt hvordan seks informanter opplever dette; hvordan de kan påvirke ...
    • Kan ny teknologi erstatte forretningsreiser som et miljøetisk tiltak? 

      Molnes, Henrikke (Bachelor thesis, 2016-11-11)
      Hensikten med denne undersøkelsen var å rette mer fokus på norske bedrifters reisevirksomhet. Jeg ønsket å finne ut av hvilke behov bedrifter har for å reise, og om disse reisene egentlig er nødvendig. Transportsektoren ...
    • Kan stress påvirke migrene og tensjonstypehodepine? Et litteraturstudie 

      Skjeltorp-Borgaas, Anna-Marie; Lundsten, Veronica (Bachelor thesis, 2016-11-02)
      Bakgrunn Bakgrunnen for denne oppgaven er vår felles interesse for stress og hodepine. Etter klinikkpraksis som osteopatistudenter ved Studentklinikken har vi erfart pasienter som er utsatt for stress og samtidig er plaget ...
    • Kan typografi gi en ny mening til en tekst? 

      Medin, Remy André (Bachelor thesis, 2017-09-07)
      Denne oppgaven omhandler mening gjennom typografi. Kan mening lages gjennom kombinasjonen av innhold og visuell fremtreden? Med utgangspunkt i boken Fagre nye verden har jeg brukt en blanding av teori, designresearch og ...
    • Karaktersetting i norsk arbeidsliv 

      Vik, Tonje Elin; Nichols, Selina Tveiten (Bachelor thesis, 2015-10-21)
      I denne oppgaven har vi undersøkt hvilke holdninger de ansatte har til prestasjonsmålinger og karaktersetting i et selskap i banksektoren. Vi har valgt å legge ekstra vekt på å se etter eventuelle forskjeller mellom ...
    • Karriereambisjoner – er menn og kvinner egentlig forskjellige? 

      Josten, Amalie; Kiserud, Henrik (Master thesis, 2022)
      Formålet med studiet er å beskrive i hvilken grad det er forskjeller i karriereambisjoner mellom kjønn i det norske arbeidslivet. Tidligere litteratur hevder at det er gjort mange forsøk på å måle ambisjoner, samt å beskrive ...
    • Karrierekvinnen - en mors bekjennelser 

      Bjørsland, Hanna H.; Søby, Ida (Bachelor thesis, 2012-11-28)
    • En kartlegging av avgjørende motiver bak idrettssponsing: Hvorfor norske bedrifter investerer i idrettssponsing? 

      Visaggi- Duborgh, Thomas (Bachelor thesis, 2013-12-09)
      SAMMENDRAG Gjennom denne besvarelsen har jeg sett på hvorfor norske bedrifter investerer i idrettssponsing med bakgrunn i problemstillingen; ”En kartlegging av avgjørende motiver bak idrettssponsing: Hvorfor norske ...
    • Kartlegging av fysisk aktivitet i to bedrifter 

      Bakkan, Marius; Becker, Thor Johan (Bachelor thesis, 2016-10-13)
      Innledning Utviklingen fra andre verdenskrig og frem til i dag viser en mer stillesittende hverdag. Arbeidsoppgaver som tidligere bestod av mye kroppslig arbeid, er i dag erstattet med maskiner som gjør at arbeidshverdagen ...
    • Kartlegging av kostholdet til turnusansatte innen helsesektoren 

      Nautnes, Stina; Skaare, Martine (Bachelor thesis, 2017-09-15)
      Bakgrunn: Rundt 33 % av Norges befolkning jobber turnusarbeid. Rapporten "arbeidstid og helse" fra statens arbeidsmiljøinstitutt viser at de som jobber turnus har økt risiko for en rekke livsstilssykdommer, som en følge ...
    • Key Account Management i Atea 

      Strand, Christian; Westby, Henrik; Sandli, Jonas (Bachelor thesis, 2014-01-06)
      I første del av oppgaven blir problemstillingen for oppgaven presentert og det blir gjort rede for teoretiske prinsipper bak ideen om key account management. Videre følger en presentasjon av bedriften Atea, deres markedsområder ...
    • Kinesiske turisters tilfredshet i Fjord Norge 

      Engebretsen, Lene Nathalie; Halle, Arlin; Skjøtskift, Vilde (Bachelor thesis, 2016-11-10)
      Vår oppgave ser nærmere på kinesiske turister som reiser i Fjord Norge. Vi ønsket å kartlegge hvordan reiselivsnæringen kan kommunisere med denne turistgruppen, slik at deres ønsker og behov blir tilfredsstilt. Vår ...
    • Kinoglede for pensjonister : En studie om hvordan Trondheim Kino kan kommunisere med pensjonister i dagens digitale verden. 

      Berntsen, Caroline Rustadbakken; Hallem, Jon Pape; Johansen, Kristin Camille (Bachelor thesis, 2019)
      Formålet med denne bacheloroppgaven er å se nærmere på hvordan man kan ta i bruk ulike kommunikasjonstiltak og virkemidler for å nå en eldre målgruppe, som for eksempel pensjonister. Denne oppgaven er ikke blitt gitt i ...