Blar i Kristiania Open Archive på tittel
Viser treff 1161-1180 av 1965
-
Kultur og identitet i merkevarer - Freia Melkesjokolade, et stort stykke Norge.
(Bachelor thesis, 2014-01-06)Som markedsføringsstudenter fremstår det som interessant for oss å få en dypere forståelse samt innsikt i hva som gjør et merke mer populært enn et annet. Merkeverdi og merkevarebygging er viktig for å kunne henge med i ... -
Kulturelt mangfold- normalisering eller festivalisering? En kvalitativ studie av to barnehager og hvordan de arbeider med å fremme kulturelt mangfold i hverdagen
(Bachelor thesis, 2020-06-06)I denne bacheloroppgaven ønsket jeg å forske på hvordan kommunale barnehager i Oslo jobber for å synliggjøre og normalisere kulturelt mangfold i hverdagen. Problemstillingen min ble dermed: Hvordan satses det på å fremme ... -
Kundelojalitet i bilbransjen
(Bachelor thesis, 2021)Hensikten med denne utredningen er å avdekke hvilke faktorer som er avgjørende for å skape lojale kundeforhold i bilbransjen, samt vurdere hvorvidt disse faktorene kan anvendes ved bruk av lojalitetsprogrammer. Det ønskes ... -
Kundenærhet som verktøy for samskaping av verdi.
(Master thesis, 2014-10-01)Oppgaven tar for seg temaet verdiskapning og samskaping av verdi innenfor markedsføringsfaget. På tross av omfattende litteratur om emnet, er det liten konsensus om hva begrepene innebærer. Tradisjonelt sett har en tatt ... -
Kundeverdiers paradoks : disruptiv innovasjon
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Det finnes bedrifter som gjør alt riktig og etter boka, som innehar et sterkt konkurranseinstinkt, som nøye hører etter betydelige kunders ønsker og som investerer i nye teknologier – likevel feiler de. Hvorfor? Fordi ... -
Kunnskapens effekt: En undersøkelse av hvordan kunnskap om symbolske merkevarer påvirker vår oppfattelse av andre
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Store deler av forskningen innenfor markedsføring er rettet mot hvordan vi oppfatter oss selv og hvem vi sammen med produkter vi kjøper, er. I denne oppgaven undersøkes det hvordan individer oppfatter andre basert på ... -
Kunnskapsdeling mellom kloke hoder. “Hva fremmer deling og læring i en kunnskapsbedrift?”
(Bachelor thesis, 2018-10-01)I oppgaven tar vi for oss hvordan Atea driver med intern kompetanseutvikling, gjennom kunnskapsdeling. De er et IT-selskap og en kunnskapsbedrift, med et mål om å bruke teknologiske løsninger og kompetanse til å forme et ... -
Kunsten å forstå mostand i endringsprosesser
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Oppgavens formål er å komme med et bidrag til det teoretiske/litterære feltet endringsledelse. Problemstillingen tar utgangspunkt i en antakelse om at norske ledere mangler kunnskap om, eller glemmer å ha nok fokus på de ... -
KUNSTEN Å KJEKLE: «OM POLITIKERE OG RETORIKKENS ROLLE TV-SENDT DEBATT»
(Bachelor thesis, 2015-10-23) -
Kunsten å kommunisere strategisk på stående fot: En kvalitativ studie av strategisk improvisasjon i reklame
(Master thesis, 2022)Denne oppgaven undersøker forutsetningene for strategisk improvisasjon innen reklamebransjen i Norge. Basert på en kvalitativ studie og analyse av ti ulike reklamer som har benyttet en samfunnsaktuell hendelse i sin ... -
Kunstig intelligens i rekruttering
(Bachelor thesis, 2017-10-25) -
Kunstig intelligens i rekrutteringsprosesser
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Bakgrunnen for bacheloroppgavens tematikk er vår interesse for fagområdet HR og personalledelse, med en fordypning i kunstig intelligens og rekruttering. Temaet for oppgaven er bruken av kunstig intelligente systemer i ... -
Kunstig intelligens og gode kundeopplevelser innen privat skadeforsikring i Norge
(Bachelor thesis, 2021)I arbeidet med bacheloroppgaven har vi dykket ned i temaet kunstig intelligens, store data og gode kundeopplevelser i privat skadeforsikring i Norge. Oppgaven svarer på følgende problemstilling: Hvordan kan kunstig ... -
Kunstig intelligens og omdømmebygging : Hvordan vil økende bruk av chatbots påvirke kunders inntrykk av virksomheten? Et kvalitativt studie av banksektoren.
(Bachelor thesis, 2019)Omdømme og kunstig intelligens er to begreper som har fått økt aktualitet, og som i høy grad preger medienes dagsorden. Økt teknologisk innføring i virksomheter har ført til flere kritikkverdige forhold, blant annet ved ... -
Kvalitet i lederrekruttering: Hvordan bruk av personlighetstesting kan øke den prediktive validiteten ved ansettelse av ledere
(Bachelor thesis, 2016-11-11)Oppgaven sentrerer seg rundt hvordan personlighetstester kan benyttes for å kvalitetssikre rekrutteringen av ledere og hvilke forutsetninger som ligger til grunn for at bruk av test kan redusere risiko for feilrekrutte ... -
Kvasir-SEG: A Segmented Polyp Dataset
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Abstract. Pixel-wise image segmentation is a highly demanding task in medical-image analysis. In practice, it is difficult to find annotated medical images with corresponding segmentation masks. In this paper, we present ... -
Kvikk Lunsj- nordmenns turkamerat i 75 år
(Bachelor thesis, 2014-01-06) -
Kvinnefotball, en skjult juvel: En studie av forbrukeres holdninger og oppfattet samfunnsansvar til en merkevare gjennom sponsing av kvinnefotball
(Bachelor thesis, 2021)Denne studien omhandler sponsing, og dets effekter på en merkevare. Formålet med denne oppgaven er å synliggjøre og presentere verdien av å sponse kvinnefotball. Dette skal vi gjøre ved å måle forbrukeres holdning og ... -
KVINNELIG TOPPLEDELSE I NORGE - Hvilke sosiokulturelle og strukturelle barrierer møter kvinner på vei mot toppledelse i Norge?
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Denne oppgaven skal gå nærmere inn på hvorfor andelen kvinnelige toppledere i Norge er så lav som den er. Statistikk viser at kun 20% av de 200 største selskapene i Norge, har en kvinnelig toppleder. Oppgaven har som formål ... -
Kvinnelig toppledelse i Norge. På hvilken måte kan kvinner ta strategiske grep på vei mot topplederstillinger?
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Inspirasjon for valg av tema kom fra ulike artikler i akademia og media som belyste kvinnelig toppledelse og utfordringer i næringslivet knyttet til dette. Vi ble nysgjerrige på om kvinner i høytstående posisjoner selv ...