Blar i Kristiania Open Archive på dokumenttype "Master thesis"
Viser treff 21-40 av 128
-
En casestudie av informasjonsteknologiens rolle i markedsorientering
(Master thesis, 2018-11-01)denne masteroppgaven ser vi på hvordan informasjonsteknologien former prosessene rundt arbeidet med markedsorienteringen og hvordan det påvirker den overordnede markedsføringsstrategien til en bedrift. Oppgaven baserer seg ... -
En konseptuell studie av fenomenet «kunnskapsdeling» på kombinerte arbeidsplasser
(Master thesis, 2022)Problemet: Kunnskapsdeling på kombinerte arbeidsplasser kan påvirkes av begrenset sosial interaksjon Problemstilling: Hva kan hemme eller fremme kunnskapsdeling på en fleksibel arbeidsplass? Fremgangsmåte og metode: ... -
En kvalitativ studie av den pliktoppfyllende kvinne i kjøpskontekst
(Master thesis, 2016-11-07)Det er forsket lite på hvorvidt forbrukere responderer på symbolmerking i kjøpskontekst, spesielt er det gjort svært få kvalitative studier på dette området. Hensikten med vår oppgave var å få en dypere innsikt i hvilken ... -
En kvalitativ studie av forbrukeratferd på søkemotoren Google
(Master thesis, 2018-11-01)Denne oppgaven tar for seg forbrukeres atferd på søkemotoren Google. Denne atferden vil være delt inn i betalt plassering eller organisk søk. Jeg har undersøkt denne atferden opp mot forbrukerens grad av involvering og ... -
En kvalitativ studie av rekruttererens arbeid med kjønnsbalanse i rekrutteringsprosessen
(Master thesis, 2022)Formålet med denne oppgaven var å undersøke hvordan rekrutterere i Norge arbeider med kjønnsbalanse i rekrutteringsprosessen. Mer spesifikt, rekrutterere som arbeider i rekrutteringsselskaper med erfaring rundt rekruttering ... -
En kvalitativ studie av stigma, single enpersonshusholdninger og ferdige middagsprodukter
(Master thesis, 2015-11-23)Undersøkelsens formål: Det er skrevet lite om hvordan single og aleneboende opplever ferdige enporsjonsprodukter i dagligvare. Hensikten med oppgaven er å skape forståelse for stigmaets aktualitet hos norske enpersonshusholdninger ... -
En kvalitativ studie for hvordan digital onboarding påvirker nyansattes læring og tilhørighet
(Master thesis, 2021)Hensikten med denne avhandlingen er å belyse hvordan digital onboarding påvirker de nyansattes læring og tilhørighet til organisasjonen. God onboarding er viktig for at nyansatte skal trives og ha et ønske om å bli i ... -
En kvalitativ studie for hvordan kunstig intelligens påvirker PwC Oslo
(Master thesis, 2020-06)Problemet: Hvordan skal ledere og medarbeidere tilpasse seg den stadige teknologiske utviklingen, og hvordan dette påvirker virksomheter. Problemstilling: Hvordan påvirker kunstig intelligens PwC Oslo? Hensikt: ... -
En kvalitativ studie for hvordan ledere lærer ledelse
(Master thesis, 2022)Det er lite som er så lett å omtale med store ord, og samtidig så vanskelig å få til i praksis som ledelse. Ettersom det settes stadig høyere krav til lederrollen og lederens utøvelse av ledelse er dette noe som vi mener ... -
En kvalitativ studie som undersøker kompetanseheving på hybride arbeidsplasser
(Master thesis, 2022)Hensikten med vår studie er primært å belyse viktigheten av kompetanseheving hos ansatte på en arbeidsplass. Vi lever i en tid preget av eksponentiell vekst og forhold i virksomheten krever tilpasning av ressurser. Da ... -
En sponsors effekt : En studie om hvordan forbrukere reagerer på bruken av humor og kongruens i et sponset innlegg i en podkast
(Master thesis, 2020-06-24)Denne masteroppgaven tar for seg hvordan forbrukere responderer på et sponset innlegg i en podkast, og hvordan denne responsen kan påvirkes ved bruken av humor og kongruens. Målet med oppgaven er å kartlegge om disse ... -
En studie om effekten av et merkesamarbeid med en ‘sosiale medier’-influenser og en ‘kjendis’-influenser på Instagram
(Master thesis, 2022)Denne avhandlingen er en studie om effekten av influensermarkedsføring og merkesamarbeid med en kjendis på sosiale medier. Avhandlingen er basert på et surveyeksperiment som ble designet med Nettskjema ut fra en kombinasjon ... -
En utforskning av kategoribreddes effekt på informasjonsprosessering, kjøpsbeslutning og tilfredshet ved innovasjonsvarer i en dagligvarekontekst.
(Master thesis, 2014-10-01)I denne masteroppgaven utforskes kategoribreddes effekt på informasjonsprosessering,kjøpsbeslutning og tilfredshet. En litteraturgjennomgang av tidligere studier viser at informasjonsprosessering medierer kategoribreddes ... -
Endret maktstruktur i dagligvarebransjen. Alternative leverandørstrategier mot trusselen fra kjedenes egne merkevarer EMV.
(Master thesis, 2014-10-01)Dagligvarebransjen i Norge har vært i betydelig endring de siste 20 år. Dagens situasjon bygger på en dominans av fire aktører som står for over 99 prosent av markedet. I nyere tid har kjedenes egne merkevarer (EMV) hatt ... -
Et studie om hvordan en rabattkode bør utformes for optimal effekt
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven kobler etablert teori om mentale heuristikker, nummerprosessering og viktigheten av involveringsgrad opp imot utformingen av rabattkoder på e-post. Det er benyttet et mellomgruppe eksperimentdesign, ... -
An exploration of post-adoption evaluation and factors influencing IoT technology adoption in agriculture: Case study results from Norwegian agriculturists
(Master thesis, 2021)Internet of things-based technologies have revolutionized and redesigned almost every industry, including agriculture. As the surge in global population and the increasing demand for food and water becomes more crucial in ... -
Exploratory analysis of Internet of Things (IoT): revolutionizing the grocery retail industry
(Master thesis, 2021)This dissertation has investigated the consequences of implementing Internet of Things (IoT) technologies in grocery retailing by analyzing customers' perceptions of eight prominent technologies. The objective was to ... -
Exploring Organisational ISMS Alignment with Structuration Theory: A Case Study in a Norwegian Public Sector Agency
(Master thesis, 2021)Information Security Management Systems (ISMS) provides organisations with guidance and strategies on how to implement information security into their organisations and achieve resiliency. It is largely recognised that ... -
Exploring the Sustainability Phenomenon in the Norwegian ERP Market
(Master thesis, 2020-05)This study investigates first how sustainability is perceived by the ERP market, defined through the Triple Bottom Line, which relates to economic (profit), environmental (planet) and social (people) sustainability. Second, ... -
Exploring the Use and Adoption of Smart Home Technology: Findings from Norway
(Master thesis, 2022)Due to the continuously increasing socio-technical interconnectedness of the world, the massive increase in connected devices, networks, and systems creates new opportunities for automation and advanced digitalization ...