• Effektene av Merkekonsept og Construal Level Theory på Preferanse og Betalingsvillighet 

      Aasen, Anette Marie; Vammeli, Martine Alida Rossvik (Master thesis, 2017-10-28)
      Denne masteroppgaven tar for seg merkekonsept og CLT. Merkekonsept er en overordnet mening som identifiserer en merkevare med utgangspunkt i målgruppens behov. Vi skiller mellom to ulike merkekonsept; funksjonelt og ...
    • Effektene av storytelling som kommunikasjonsstrategi 

      Lindqvist, Vilde; Lund, Anna; Lindblad, Anette (Bachelor thesis, 2016-11-17)
      Storytelling har i det siste blitt mer og mer brukt i form av reklame, da det er et stadig økende behov for å differensiere produkter og gi forbrukeren en verdiøkende opplevelse. Vi valgte å skrive om storytelling som ...
    • Effekter av antioksidanter på prestasjon i utholdenhetsidretter: en litteraturstudie 

      Otterdal, Emilie Houm; Olsen-Nauen, Ida Charlotte (Bachelor thesis, 2017-09-21)
      Bakgrunn: Forskning har til nå ikke vist at det er en sammenheng mellom tilskudd av antioksidanter og prestasjon i utholdenhetsidretter. Det er av den grunn delte meninger når det kommer til antioksidanter og ...
    • Effekter av content marketing 

      Killingdalen, Karoline; Mork, Julie Elizabeth (Bachelor thesis, 2016-11-17)
      Denne oppgaven omhandler fenomenet content marketing. Content marketing har den siste tiden blitt omtalt som årets ”buzzword” innen reklame- og mediebransjen. Stadig flere norske bedrifter velger å bruke penger og ressurser ...
    • Effekter av erfaring på oppfattet risiko ved kjøp av dagligvarer på internett 

      Lilletvedt-Carlsen, Nazarena; Amundsen, Tonje Heum; Lyseggen, Marielle (Bachelor thesis, 2017-10-09)
      Denne bacheloroppgaven er ment til å illustrere hvordan grad av erfaring påvirker forbrukeren sin risikooppfattelse ved kjøp av dagligvarer på internett. Vi synes det er interessant å se hvordan teorien om oppfattet ...
    • Effekter av merkekjærlighet 

      Wulff, Ida Heggem; Holand, Siri (Bachelor thesis, 2017-10-09)
      I en kompleks verden hvor kundene stadig står ovenfor flere valgmuligheter, vil en sterk merkevare være av stor verdi for forbrukerne. Mens det er en kjent sak, er det mindre forsket på hva som skjer med forbrukernes ...
    • Effekter av pakkesammensetning og prisnivå på pakkeløsninger 

      Folmoe, Magnus; Strømsnes, Remi Endre; Fazil Natasha, Kanwal (Bachelor thesis, 2017-10-11)
      Denne bacheloroppgaven tar for seg hvordan sammensetning av produkter og prisnivå påvirker kjøpsintensjonen for pakkeløsninger. Pakkesammensetninger (bundling) er en prisstrategi som kan bidra til at bedrifter skaper ...
    • Effekter av ulikt tillitsnivå i merkeallianser og betydningen av fit 

      Håvik, Ingrid; Granberg, Ann-Harriet (Master thesis, 2018-11-01)
      Denne masteroppgaven undersøker effektene mellom merkevarer med ulikt tillitsnivå i merkeallianser. Inngåelse av merkeallianser medfører at forbrukeren presenteres for to merkevarer samtidig og det forekommer dermed en ...
    • Effektiv kommunikasjon i krisesituasjoner 

      Sjøflot, Siril W.; Björklund, Jenny; Andersen, Irene (Bachelor thesis, 2012-11-28)
    • Effektmåling i norsk PR-bransje 

      Berg, Simen; Engvik, Trine (Bachelor thesis, 2016-11-10)
      Det stilles økte krav til dokumentasjon av arbeidet PR-byråer gjennomfører. Både kunder, journalister, og offentligheten generelt er mer interessert i å vite hva som foregår i de store konsernhusene. Effektmåling er et ...
    • Effektmålingens barrierer: En studie om norske PR-byråers utfordringer knyttet til effektmåling 

      Løvhaug, Sara Viken; Klausen, Kim Edvard; Nyheim, Josefine (Bachelor thesis, 2019)
      Da Kommunikasjonsforeningen la frem sin årlige undersøkelse i 2016 som viste at bare 27,6 prosent av kommunikasjonsfolk måler effekt regelmessig, skapte det rabalder blant byråene i norsk PR-bransje. De tre siste årene har ...
    • Effektmålingens rolle for resultater innen online videoannonsering 

      Moe, Jonas; Liabø, Gina Long (Bachelor thesis, 2017-10-09)
      I denne oppgaven har vi forsket på hvordan effektmåling påvirker resultater innen online videoannonsering. Effektmåling er et tema som har blitt forsket mye på, og fortsatt forskes mye på. Ettersom video formatet har fått ...
    • Effektten av sponsoraktiviteter på eventarenaen 

      Perry, Tim Daniel; Lian, Jonas Green (Bachelor thesis, 2017-10-16)
      På bakgrunn av denne oppgaven ønsker vi å se på hvilken effekt sponsoratet har på eventarenaen. Vi benytter X Games Hafjell 2017 som utgangspunkt for analysen av tre utvalgte sponsorer; DnB, Renault og Mountain Dew. X ...
    • Egne merkevarer: strategier og faktorer som påvirker valgene. 

      Melleby, Natalie Tveit; Larsen, Joachim Mandt (Bachelor thesis, 2014-10-17)
      Temaet for denne bacheloroppgaven er basert på dagligvarehandelens egne merkevarer (EMV), og de strategier som ligger bak dem. Kjedenes EMV er en utfordring for merkeleverandørene, og mye av forskningen på temaet omtaler ...
    • Ekeberg bofellesskap : Et bofelleskap for asylsøkere i Oslo 

      Nyan, Tooti Blom (Bachelor thesis, 2019)
      Emnet med designergruppen Makers Hub har vært til inspirasjon for oppgavens tema. Oppgavens formål har vært å designe omgivelser for beboere ved et asylmottak som skal forsikre et beroligende opphold ved mottaket.
    • Ekstremjentene: En digital reportasje om likestilling i ekstremsport. 

      Wilhelmsen, Maria Sirevåg (Bachelor thesis, 2021)
      Ekstremsport blir som regel forbundet med adrenalin, spenning og maskulinitet. Helt siden 70-tallet, da nordmenn først begynte å kaste seg ut fra fly, har ekstremsport vært en mannsdominert arena. Selv om det i 2021 er en ...
    • Elitesvømmeres subjektive oppfattelse av intensitet 

      Ahlstrøm, Bendik Durmisi; Skau, Lars Henrik (Bachelor thesis, 2015-09-29)
    • Emballasje som indirekte kommunikasjonsverktøy for formidling av samfunnsansvar i skjønnhetsindustrien 

      Bergan, Hanna; Niespodzinska, Natalia (Master thesis, 2022)
      Formålet med oppgaven er å utforske hvordan en gruppe forbrukere oppfatter emballasjen som et verktøy i skjønnhetsmerkenes kommunikasjon av samfunnsansvar. Hensikten er å kartlegge hvordan disse forbrukerne synes merkene ...
    • Emballasjens påvirkningskraft. Hvordan kan emballasje påvirke forbrukerens smaksopplevelse og betalingsvilje? 

      Supphellen, Kristina; Wetter, Linda (Bachelor thesis, 2018-10-01)
      I denne studien har vi undersøkt i hvilken grad en emballasje kan påvirke forbrukeren. Oppgaven fokuserer på hvordan emballasjens preg av luksus påvirker forbrukerens smaksopplevelse og betalingsvilje. Videre ble det ...
    • EMG analyse av øvelsene knebøy og splittknebøy 

      Pedersen, Stine; Stenberg, Pernille (Bachelor thesis, 2017-09-15)
      Objektivt. Hensikten med oppgaven er å undersøke om det eksisterer forskjeller i aktivering av lårmuskulaturen mellom øvelsene knebøy og splittknebøy. Studiet måler muskelaktivering i muskelgruppene med en bestemt relativ ...