Blar i Kristiania Open Archive på tittel
Viser treff 385-404 av 1965
-
Empowerment for vektreduksjon hos overvektige individer
(Bachelor thesis, 2016-10-13)Bakgrunn De senere årene har fokuset på helse begynt å fått en dreining; fra å behandle smittsomme sykdommer, til å skulle forebygge livsstilsykdommer. Salutogenese fokuserer på hva som fremmer god helse og gir mennesker ... -
EMV eller etablert merkevare? En kvantitativ analyse
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Denne oppgaven tar utgangspunkt i en antagelse om at etablerte merkevarer reduserer opplevd risiko for forbrukeren, sammenliknet med dagligvarekjedenes egne merkevarer (EMV). Denne antakelsen legges til grunn for en ... -
En analyse av boligprisene i Oslo fra et makroøkonomisk perspektiv
(Bachelor thesis, 2021)Oppgavens bakgrunn og tema I denne bacheloroppgaven ser vi nærmere på boligmarkedet i Oslo de siste 15 årene. Vi undersøker hvordan ulike økonomiske makrofaktorer påvirker boligprisene. Vi har tatt utgangspunkt i ... -
En analyse av merkeassosiasjoner generert fra ”Bli attraktiv” av Høyskolen Kristiania
(Bachelor thesis, 2017)ormålet med denne oppgaven er å synliggjøre de merkeassosiasjonene som genereres av reklamefilmen “Bli attraktiv” av Høyskolen Kristiania, og om Høyskolen lykkes i å kommunisere budskapet. For å gjøre dette har vi tatt ... -
En analyse og rekonseptualisering av konseptet og begrepet somatisk dysfunksjon, og dets plass i en holistisk pasienttilnærming: en narrativ litteraturstudie
(Bachelor thesis, 2017-09-15)Somatisk dysfunksjon er et sentralt konsept i osteopatisk teori og praksis. Oppgaven er en narrativ litteraturstudie som presenterer konseptets opprinnelse og historiske utvikling fra osteopatisk lesjon til somatisk ... -
En annerledes onboarding
(Bachelor thesis, 2021)Vi har i denne bacheloroppgaven valgt å undersøke tema onboarding, rettere sagt dagens onboarding; digital onboarding. Dette er et område det finnes lite forskning på. Fremfor å snakke med virksomheter om hvordan onboarding ... -
En bacheloroppgave om låtskriving, kreativitet og inspirasjon.
(Bachelor thesis, 2021)I denne oppgaven ønsker jeg å analysere låtene mine for å se om det finnes noen fellestrekk eller rød tråd, og hvilke faktorer som påvirker min låtskrivingsprosess. Jeg håper på å finne noen svar som kan gjøre meg i stand ... -
-En bit av Norge- Mat som attraksjon.
(Bachelor thesis, 2014-10-14)I denne oppgaven har vi sett nærmere på norsk matkultur og interessen rundt dette i forhold til turister og forskernes synspunkter. Formålet med oppgaven er å undersøke om gastronomi kan gjøre Norge til en sterkere ... -
En casestudie av faktorer som påvirket delingsatferden knyttet til Plan Norges kampanje #stoppbryllupet
(Bachelor thesis, 2015-10-15)Denne bacheloroppgaven handler om Plan Norges kampanje #stoppbryllupet, som ble gjennomført høsten 2014 i samarbeid med reklamebyrået Trigger. Oppgaven tar for seg faktorer som gjorde at kampanjen ble delt i sosiale ... -
En casestudie av gjennomtrekk og retainment i kunnskapsbedriften Knowit
(Master thesis, 2022)Denne masteravhandlingen er en kvalitativ casestudie av konsulentforetaket Knowit. Oppgavens problemstilling er; “Hvordan kan Knowit bli bedre på å beholde kunnskapsrike ansatte?”, noe denne kvalitative avhandlingen prøver ... -
En casestudie av informasjonsteknologiens rolle i markedsorientering
(Master thesis, 2018-11-01)denne masteroppgaven ser vi på hvordan informasjonsteknologien former prosessene rundt arbeidet med markedsorienteringen og hvordan det påvirker den overordnede markedsføringsstrategien til en bedrift. Oppgaven baserer seg ... -
En digital førstehjelpstjeneste med mål om å gjøre folk tryggere i nødssituasjoner
(Bachelor thesis, 2020-06)Førstehjelp er et tema som alltid vil være aktuelt på en eller annen måte. Derimot har førstehjelp fortsatt ikke tatt steget over på digitale plattformer, som gjør at man er avhengige av regelmessige førstehjelpskurs for ... -
En digital tjeneste som øker donasjoner til veldedige organisasjoner : Act with CARE
(Bachelor thesis, 2020-06)Det finnes en rekke ulike veldedige organisasjoner i Norge i dag. Eksempelvis Kirkens Bymisjon, Redd Barna, Kreftforeningen og Leger uten grenser som jobber innenfor forskjellige områder. Blant dem finner man organisasjonen ... -
En eksklusiv markedsplan for Studio Jobbsprek.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Vi har i denne oppgaven utarbeidet en markedsplan for Studio Jobbsprek i Oslo. De er et luksustreningssenter som tilbyr hard og svært tilrettelagt trening med en totalopplevelse. Kontakt med Frode Raunehaug, som er en av ... -
En forståelse av Red Bulls merkeassosiasjoner gjennom sponsing
(Bachelor thesis, 2021)Bedrifter ser stadig etter gode virkemidler for å skape merkekjenneskap. Sponsing er et markedsføringsvirkemiddel som blir stadig mer brukt i dagens marked. Ulike aktører går inn for å sponse alt fra eventer, klubber og ... -
En konseptuell studie av fenomenet «kunnskapsdeling» på kombinerte arbeidsplasser
(Master thesis, 2022)Problemet: Kunnskapsdeling på kombinerte arbeidsplasser kan påvirkes av begrenset sosial interaksjon Problemstilling: Hva kan hemme eller fremme kunnskapsdeling på en fleksibel arbeidsplass? Fremgangsmåte og metode: ... -
En kontekstanalyse av kamera
(Bachelor thesis, 2015-10-26) -
En kontrollert, ikke-blindet effektstudie vedrørende ernæring for premature barn med fødselsvekt 1500-2000 gram
(Bachelor thesis, 2019)Bakgrunn for oppgaven: I Norge fødes ca 550 barn med fødselsvekt mellom 1500 og 2000 gram hvert år som utgjør i underkant av 1 % av alle barnefødsler. Feil næringsstofftilførsel kan bidra til økt sykelighet og påvirkning ... -
En kvalitativ studie av den pliktoppfyllende kvinne i kjøpskontekst
(Master thesis, 2016-11-07)Det er forsket lite på hvorvidt forbrukere responderer på symbolmerking i kjøpskontekst, spesielt er det gjort svært få kvalitative studier på dette området. Hensikten med vår oppgave var å få en dypere innsikt i hvilken ... -
En kvalitativ studie av Donald Trumps retorikk
(Bachelor thesis, 2017-10-30)