Blar i Kristiania Open Archive på tittel
Viser treff 414-433 av 1960
-
En kvantitativ studie om annonser som vet hva du heter
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Denne bacheloroppgaven tar for seg atferdsmålrettet reklame. Til tross for økende bruk av denne type annonsering, er det noe begrenset forskning på området. Oppgaven har som formål å undersøke hvordan kunnskap om ... -
En litteraturstudie om barn og unge med nedsatt funksjonsevne
(Bachelor thesis, 2016-10-11)SAMMENDRAG I 2009 skrev Norge under på FN-konvensjonen der det står at alle har rett til fysisk aktivitet. Denne konvensjonen er spesielt rettet mot personer med nedsatt funksjonsevne(27). Den innebærer at alle skal ha ... -
En positiv onboarding
(Bachelor thesis, 2020-06-01)Viktigheten av gode onboardingprosesser vektlegges stadig mer som en forutsetning for å klare å beholde de nyansatte. En organisasjon består av individer, og nettopp derfor må fokuset rettes mot individene. I forskning ... -
En redaksjonell historiefortelling : Hvordan gjøre geografi mer spennende for barn?
(Bachelor thesis, 2020-06)Med denne bacheloroppgaven har jeg utforsket ulike designfaglige disipliner som redaksjonelt design, historiefortellende design og interaksjonsdesign. Disse er kombinert for å finne ut hvordan man kan formidle tungt innhold ... -
En retorisk analyse av hvordan bloggere bygger ethos i kommersielle blogginnlegg for å oppnå markedsmål
(Bachelor thesis, 2017)Blogging er blitt til en kjent kanal for annonsering av produkter. Flere virksomheter ønsker å benytte store bloggere for å formidle informasjon om deres produkt og få budskapet ut til så mange som mulig. I dag leser 1.3 ... -
En sammenligning av Brand Concept Maps og Sakseierskap - en studie av Arbeiderpartiets og Høyres velgere
(Bachelor thesis, 2016-11-10)I denne oppgaven setter vi markedsføringsteori inn i norsk politikk ved å undersøke assosiasjonskartene til Høyre- og Arbeiderpartivelgere. For å gjøre dette har vi tatt i bruk metoden Brand Concept Maps (BCM), som ... -
En sammenligning av kostholdet til en gruppe unge idrettsutøvere med resultatene fra Ungkost 3
(Bachelor thesis, 2019)Bakgrunn: Tenårene er en fase i livet hvor kroppen skal vokse og endre seg i betydelig grad. Et kosthold som dekker behovet for næringsstoffer er spesielt viktig for utviklingen i denne perioden, men også for å redusere ... -
En sammenligning av muskelaktivering i gluteus maximus i hip-thrust, vektløfterbøy og styrkeløfterbøy
(Bachelor thesis, 2016-10-13)Objektivt. Hensikten med denne oppgaven er å finne ut om hip-thrust er en bedre øvelse for å trene gluteus maximus enn knebøy. Oppgaven tar utgangspunkt i å måle muskelaktiviteten i gluteus maximus i øvelsene, hip-thrust, ... -
En skjønnlitterær barnebok om å være født i feil kropp
(Bachelor thesis, 2017-08-31) -
En sponsors effekt : En studie om hvordan forbrukere reagerer på bruken av humor og kongruens i et sponset innlegg i en podkast
(Master thesis, 2020-06-24)Denne masteroppgaven tar for seg hvordan forbrukere responderer på et sponset innlegg i en podkast, og hvordan denne responsen kan påvirkes ved bruken av humor og kongruens. Målet med oppgaven er å kartlegge om disse ... -
En stjålet barndom
(Bachelor thesis, 2021)Det har aldri vært så mange flyktninger som det er i dag, og den pågående pandemien har forverret tilværelsen til mennesker over hele verden, spesielt menneskene som allerede var sårbare. Hypotesen vår “barnearbeid har økt ... -
En studie av aktører i dagligvarebransjen og forslag til innhold i en bærekraftig strategi
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Hvilke faktorer påvirker dagligvarebransjens villighet til å utvikle bærekraftige strategier? Dagligvarebransjen operer i et omfattende marked, hvor fokuset rundt bærekraft har vært sentralt de siste årene. Stadig flere ... -
En studie av autonom motivasjon på hjemmekontor under covid-19.
(Bachelor thesis, 2021)I denne bacheloroppgaven ønsket vi å undersøke hvordan covid-19 med det påfølgende hjemmekontor har fått konsekvenser for de ansattes autonome motivasjon. Etterfulgt av deltagelse i et forskningsprosjekt ved Høyskolen ... -
En studie av effekten ved et lederutviklingsprogram med styrkebasert tilnærming
(Bachelor thesis, 2017-10-07)Det overordnede målet for denne oppgaven har vært å gi et innblikk i hvilke effekter et styrkebasert lederutviklingsprogram kan gi. Dette gjorde vi ved å samle inn og drøfte data med utgangspunkt i problemstillingen: “Hvilken ... -
En studie av hvordan man kan redusere risiko for feilansettelser gjennom omstrukturering av rekrutteringsprosessen
(Bachelor thesis, 2016-11-11)I denne oppgaven har vi kartlagt hvordan Bergen Kommune kan redusere risikoen for feilansettelser av lærere gjennom omstrukturering av rekrutteringsprosessen. Oppgavens første del er en introduksjon bestående av innledning, ... -
En studie av kjennetegn og kritiske suksessfaktorer for reiselivsbedrifter som har klart seg første året av covid-19 pandemien.
(Bachelor thesis, 2021)Bacheloroppgaven innledes med bakgrunn og formål for oppgaven, samt en introduksjon til vår problemstilling. Deretter innleder vi til teorikapittelet med å gi en introduksjon og forklaring på relevante begreper. I ... -
En studie av Petter Northug som sponsorobjekt. “ Hvordan påvirker sponsorobjektets handlinger forbrukerens syn på merkevaren?”
(Bachelor thesis, 2018-09-27)I denne bacheloroppgaven ønsket vi å se på hvordan handlingene til et sponsorobjekt kan påvirke forbrukerens syn på en merkevare. Vi har sett nærmere på sponsoratet mellom Coop og Petter Northug, hvor vi har lagt hovedfokus ... -
En studie om aksjonslæring i lærende organisasjoner
(Bachelor thesis, 2016-11-11)Formålet med oppgaven er å undersøke om aksjonslæring vil bidra til å forsterke Peter Senges disipliner om lærende organisasjoner. Vi har brukt en kvalitativ forskningsmetode, hvor vi har gjennomført semistrukturerte ... -
En studie om årsaksfaktorer til valg av spillselskap
(Bachelor thesis, 2016-11-18)Da vi skrev denne oppgaven om pengespillmarkedet, var målet vårt å indentifisere hvilke faktorer som påvirket unge mennesker mellom 18-26 år, og deres valg av spillselskap. Vi har gjennom oppgaven benyttet oss av både ... -
En studie om effekten av et merkesamarbeid med en ‘sosiale medier’-influenser og en ‘kjendis’-influenser på Instagram
(Master thesis, 2022)Denne avhandlingen er en studie om effekten av influensermarkedsføring og merkesamarbeid med en kjendis på sosiale medier. Avhandlingen er basert på et surveyeksperiment som ble designet med Nettskjema ut fra en kombinasjon ...