Blar i Kristiania Open Archive på tittel
Viser treff 693-712 av 1965
-
Green Demarketing vs. Green Advertising: En eksperimentell studie av grønn markedsføring, sosiale bevis og effekten på holdninger
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Tradisjonell markedsføring har på mange måter bidratt til miljøproblemer tilknyttet overproduksjon og overforbruk i dagens samfunn. Formålet med denne bacheloroppgaven er å belyse i hvilken grad markedsføring har potensiale ... -
Grønn innflytelse. Bedrifters valg av hotelltjenester
(Bachelor thesis, 2020)Bedrifter i dag kjenner stadig mer på presset av å drive mer miljøvennlig. Dette kan føre til nye muligheter for hoteller å drive grønt. Denne oppgaven tar for seg bedrifters kjøpsprosess når de skal velge hotell og ... -
Grønnvasking sin påvirkning på bedrifters omdømme og forbrukernes holdninger
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Bærekraft har blitt et svært viktig tema og har ført til at flere bedrifter utgir seg for å være grønnere enn hva de faktisk er, og følgelig blitt beskyldt for grønnvasking. Denne oppgaven tar for seg grønnvasking i ... -
Guilt-free pleasures: how premium and luxury influence regret
(Journal article; Peer reviewed, 2019)Purpose The purpose of this study was to investigate how a consumer’s intention to purchase a premium or luxury product influences the anticipated regret and guilt. Design/methodology/approach A 2 × 2 × ... -
Gøy på landet - en bærekraftig strategi for destinasjonsutvikling i Vingelen
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Formålet med denne bacheloroppgaven er å komme opp med en bærekraftig strategi for destinasjonsutvikling i Vingelen. Jeg vil blant annet se på hvordan eksisterende og nye reiselivsprodukter i Vingelen kan bli mer lønnsomme, ... -
H&M Conscious: Har forbrukeres holdninger til merkevaren endret seg etter de lanserte mer bærekraftig mote?
(Bachelor thesis, 2020-06-01)Miljø og bærekraft utfordrer alle samfunnssektorer, ikke minst klesindustriens fast fashionkonsepter som baserer seg på bruk-og-kast og produksjon i lavkostland. Kleskjeden H&M er en av aktørene som imøtekommer forventningene ... -
H&Ms klesinnsamling; Kartlegging av kjennskap og utvikling av tiltak for økt kundeengasjement
(Bachelor thesis, 2016-11-03)Denne bacheloroppgaven er et resultat av et samarbeid med Hennes&Mauritz Norge (H&M). H&M er en svensk bedrift med klesbutikker verden over og er markedsledende innen klesbransjen i Norge. H&M har stort fokus på sitt ... -
Hamstringsmobilitet: hva bidrar til størst akutt effekt av Muskel Energi Teknikk og dynamisk tøyning?
(Bachelor thesis, 2017-09-20)Bakgrunn: Hensikten med denne studien var å undersøke hvilken behandlingsteknikk som hadde størst akutt effekt på hamstringsmobilitet av MET og dynamisk tøyning. Dette på bakgrunn av at det er lett å måle effekt på ... -
Handlingskraft versus Workplace: Påvirkning av intern kommunikasjon
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Gjennom studiet har vi lært at intern kommunikasjon er en sentral nøkkelfunksjon i organisasjoner. Dette vil vi allerede i figur 2.2 Intern kommunikasjon presentere. I sammenheng med dette har viktigheten av å forstå nye ... -
Har konsistens betydning?: en empirisk analyse av fruktinntak og blodsukkerrespons
(Bachelor thesis, 2017-09-21)Bakgrunn: De norske kostrådene med anbefalinger om et daglig inntak av to til tre porsjoner frukt/bær kan problematisere en god blodsukkerregulering for personer med type 2-diabetes ettersom frukt inneholder en stor andel ... -
Harnessing Artificial Intelligence Capabilities Through Cloud Services – a Case Study of Inhibitors and Success Factors
(Master thesis, 2022)Industry and research have recognized the need to adopt and utilize artificial intelligence (AI) to automate and streamline business processes to gain competitive edges. However, developing and running AI algorithms requires ... -
Håndtering av merkekriser
(Bachelor thesis, 2012-01-27) -
Håndtering av mostand mot endring
(Master thesis, 2022)Endringsledelse har de siste årene skapt mye engasjement. Det kommer som følge av digitalisering og økt endringstakt i organisasjoner. En reaksjon på de hyppige endringene organisasjoner er nødt til å gjennomgå, er motstand. ... -
Håndtverket øl - Et kvalitativt studie på merkevarebygging av håndtverksøl i Norge
(Bachelor thesis, 2015-09-30)Denne oppgaven baserer seg på det norske ølmarkedet og hvordan de driver sin merkevarebygging i forhold til forbudet mot alkoholreklame. Ved å se på markedet for håndtverksøl har vi rettet oss inn mot en smalere del av ... -
HB15
(Bachelor thesis, 2016-10-19)”La beboerne på sykehjemmene være like viktig som gjestene på restaurantene” sier Heidi Aagaard i et intervju med Fredrikstad blad i september 2015. Omsorg- og helsetjenesten må samarbeide med kokkene. Maten må leveres ... -
Health interventions and validity on social media: A literature review
(Peer reviewed; Journal article, 2018) -
Health Outcomes and Health Spending in the United States and the Nordic Countries
(Peer reviewed; Journal article, 2021) -
Health sector spending and spending on HIV/AIDS, tuberculosis, and malaria, and development assistance for health: progress towards Sustainable Development Goal 3
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Background Sustainable Development Goal (SDG) 3 aims to “ensure healthy lives and promote well-being for all at all ages”. While a substantial effort has been made to quantify progress towards SDG3, less research has ... -
Helårsturisme på vinterdestinasjoner
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Helsemessige utfordringer hos kvinnelige fitnessutøvere
(Bachelor thesis, 2016-10-17)Bakgrunn: Vi leser stadig om fitness i media der både spiseforstyrrelser og doping er knyttet til denne konkurranseformen. For tiden ser det ut til at det er populært å drive med dette blant unge kvinner. Vi har derfor ...