Blar i Kristiania Open Archive på tittel
Viser treff 752-771 av 1960
-
Humor i reklame og risikovillighet
(Bachelor thesis, 2016-11-17)Humor er et virkemiddel som brukes mye i reklame, og effektene av dens bruk er delvis kartlagte. Det er først og fremst det affektive som påvirkes av humoren, videre er det rapportert om mindre sterke effekter, både i ... -
HUMOR x MERKEKONSEPT: En studie om effekten av humor i reklame på symbolske og funksjonelle merkekonsepter, og hvilken effekt denne interaksjonen har på høyinvolveringsprodukter
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven tar for seg hvordan humor i reklame for høyinvolveringsprodukter påvirker forbrukernes holdning til annonsen og holdning til merket, samt hvordan denne effekten påvirkes av forskjellige merkekonsepter ... -
HUR KAN REVENUE MANAGEMENT ANVÄNDAS I RESTAURANGBRANSCHEN
(Bachelor thesis, 2018-10-01)I denna uppsats har vi valt att studera hur restaurangbranschen kan använda sig av Revenue Management-metoder och verktyg. För att inhämta data så har vi genom kvalitativ metod genomfört semistrukturerade intervjuer där ... -
Hurra for sosiale medier i rekruttering! Eller...?
(Bachelor thesis, 2014-10-08)Denne bacheloroppgaven besvarer hvordan seks researchere bruker sosiale medier og effektene ved å implementere bruk av sosiale medier i rekrutteringsprosessen. Målet med oppgaven er å belyse hvilke negative effekter som ... -
Hva bør Hemsedal Fjellsport fokusere på i sin kommunikasjon gjennom Facebook?
(Bachelor thesis, 2019)Jeg bestemte meg tidlig for at jeg ønsket å skrive en bacheloroppgave om bedriften som onkelen og tanten min driver i Hemsedal: Hemsedal Fjellsport. Bakgrunnen for dette ønsket var at jeg visste at de bruker digital ... -
Hva driver oss til luksuskonsum?
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Bakgrunnen for denne avhandlingen er vår felles interesse for mote og klær. Det som til sist vekket vår nysgjerrighet til å gå temaet nærmere i sømmene, var en artikkel publisert i D2 høsten 2014. Denne artikkelen tok for ... -
Hva er aktørenes handlingsbetingelser i det norske dagligvaremarkedet, og hvilke strategier kan nye aktører velge for å lykkes med sin etablering?
(Master thesis, 2014-10-01)Det norske dagligvaremarkedet er preget av sterk maktkonsentrasjon. Gjennom flere tiår har det skjedd en maktforskyvning i det norske dagligvaremarkedet som har resultert i at fire kjeder styrer leverandørers tilgang til ... -
Hva er beste praksis for Vestre Slidre Sparebank på Facebook?
(Bachelor thesis, 2017-10-28)Vi startet denne bacheloroppgaven med en stor interesse for sosiale medier og med et ønske om å finne ut hvordan norske bedrifter burde benytte seg av de. Vi snevret det inn til beste praksis på Facebook, ettersom vi ... -
“Hva er det som gjør at et TV-program får suksess, og hvilken rolle spiller integrert markedskommunikasjon fra distributørenes side?”
(Bachelor thesis, 2018-10-01)TV2 sin entré i markedet med TV-serien “Hvor er Thea?” la grunnlaget for vår bacheloroppgave, og resulterte til at vi ønsket å analysere norske ungdomsserier og avgjørende elementer som ledet til popularitet og ... -
Hva er meridianer, og finnes de? En drøfting av to paradigmer, forskning og meridianteori.
(Bachelor thesis, 2016-04-19)Akupunktur anses fortsatt som en alternativ medisin i vårt samfunn og det er mye fokus på hvor vidt akupunkturen har en effekt eller ikke. Mye av kritikken rettet mot akupunkturen, bunner i en mangel på aksept av de ... -
Hva er normkritisk og -kreativ grafisk design, og hvordan kan en bruke strategier herfra for å gjøre temaet kjent for grafisk design-bransjen?
(Bachelor thesis, 2018-09-25)Denne oppgaven utforsker problemstillingen «Hva er normkritisk og -kreativ grafisk design, og hvordan kan en bruke strategier herfra for å gjøre temaet kjent for grafisk design-bransjen?» Gjennom ulike kapitler som metodebruk, ... -
Hva er optimal planlegging og drift av revenue management for Gardermoen regionen?
(Bachelor thesis, 2012-01-23) -
Hva er pocket, og hvordan kan jeg som trommeslager utnytte det på best mulig måte?
(Bachelor thesis, 2021)I denne bachelor oppgaven har jeg valgt følgende problemstilling; «Hva er pocket, og hvordan kan jeg som trommeslager utnytte det på best mulig måte?» Dette er et todelt spørsmål. Hva er pocket, og hva betyr det? Er det ... -
«Hva er rekrutteringskompetanse?»
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Denne bacheloroppgaven tar for seg kompetanse og personlige egenskaper knyttet til en rekrutterer som holder et førstegangsintervju i en rekrutteringsprosess. Bakgrunnen for oppgaven er basert på mine egne erfaringer ved ... -
Hva er suksesskriteriene for Knowledge Management i konsulenthuset Valcon?
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Hva er verdien av Norwegian Air Shuttle ASA per 30.12.2020?
(Bachelor thesis, 2021)Formålet med denne oppgaven er å gjennomføre en strategisk analyse av Norwegian Air Shuttle ASA etterfulgt av det gjennomfører vi en verdivurdering av selskapet. Problemstillingen for vår bachelorutredelse er følgende Hva ... -
Hva får oss til å yte det lille ekstra?: En kvalitativ studie om motivasjon hos unge arbeidstakere
(Bachelor thesis, 2016-11-03)Denne bacheloroppgaven omhandler motivasjon i arbeidslivet. Motivasjon omtales som en indre psykologisk prosess som skaper drivkraft og får oss til å handle. Forskning peker i retning av at det er en klar sammenheng ... -
Hva gikk galt i rekrutteringsprosessen?
(Bachelor thesis, 2020)Denne oppgaven er skrevet rundt problemstillingen: «Er feilansettelser et resultat av en dårlig gjennomført rekrutteringsprosess?» Oppgaven sentrerer seg rundt hvorfor feilansettelser oppstår. Det å ansette nye ... -
Hva gjør en festival konkurransedyktig? En casestudie om Vinjerock
(Bachelor thesis, 2017-10-16)Vår problemstilling omfatter festivalers konkurranseevne og festivaler som trend i norsk reiseliv. Ved å benytte en casestudie på Vinjerock har vi prøvd å avdekke hvilke faktorer som gjør en festival i Norge vellykket ... -
Hva gjør jeg på mandag?
(Bachelor thesis, 2018-09-27)Vi har i dag 7. juni 2018, offentligjort vår nye bacheloroppgave som vi har kalt Hva gjør jeg på mandag? som en del av studiet HR og Personalledelse ved Høyskolen Kristiania i Oslo. I denne kvalitative studien ønsker ...