• Effektmåling i norsk PR-bransje 

      Berg, Simen; Engvik, Trine (Bachelor thesis, 2016-11-10)
      Det stilles økte krav til dokumentasjon av arbeidet PR-byråer gjennomfører. Både kunder, journalister, og offentligheten generelt er mer interessert i å vite hva som foregår i de store konsernhusene. Effektmåling er et ...
    • Effektmålingens barrierer: En studie om norske PR-byråers utfordringer knyttet til effektmåling 

      Løvhaug, Sara Viken; Klausen, Kim Edvard; Nyheim, Josefine (Bachelor thesis, 2019)
      Da Kommunikasjonsforeningen la frem sin årlige undersøkelse i 2016 som viste at bare 27,6 prosent av kommunikasjonsfolk måler effekt regelmessig, skapte det rabalder blant byråene i norsk PR-bransje. De tre siste årene har ...
    • Effektmålingens rolle for resultater innen online videoannonsering 

      Moe, Jonas; Liabø, Gina Long (Bachelor thesis, 2017-10-09)
      I denne oppgaven har vi forsket på hvordan effektmåling påvirker resultater innen online videoannonsering. Effektmåling er et tema som har blitt forsket mye på, og fortsatt forskes mye på. Ettersom video formatet har fått ...