Blar i Kristiania Open Archive på emneord "Facebook"
Viser treff 1-14 av 14
-
Between anger and love: A multi-level study on the impact of policy issues on user reactions in national election campaigns on Facebook in Germany, Hungary, and Norway
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Eliciting user reactions is an important tactic for political actors using social media like Facebook to seek attention for campaign messages on policy issues. Still, little is known about policy issues’ effect on user ... -
Consumer brand post engagement on Facebook and Instagram – A study of three interior design brands
(Peer reviewed; Conference object, 2019)Social media has become an important part of consumers’ brand interaction. This study takes a content analysis research approach in order to investigate the content type of three interior brands’ postings on two popular ... -
Er Facebook en arena for distinksjoner?
(Bachelor thesis, 2012-01-27) -
eWOM på Facebook
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Når vi skrev denne oppgaven om eWOM og kunders påvirkningskraft, ønsket vi å undersøke om informasjonssøking, personlig innflytelse og negativ omtale hadde en påvirkning på kjøpsintensjonen til en forbruker. Vi ville ... -
Hva bør Hemsedal Fjellsport fokusere på i sin kommunikasjon gjennom Facebook?
(Bachelor thesis, 2019)Jeg bestemte meg tidlig for at jeg ønsket å skrive en bacheloroppgave om bedriften som onkelen og tanten min driver i Hemsedal: Hemsedal Fjellsport. Bakgrunnen for dette ønsket var at jeg visste at de bruker digital ... -
Hva er beste praksis for Vestre Slidre Sparebank på Facebook?
(Bachelor thesis, 2017-10-28)Vi startet denne bacheloroppgaven med en stor interesse for sosiale medier og med et ønske om å finne ut hvordan norske bedrifter burde benytte seg av de. Vi snevret det inn til beste praksis på Facebook, ettersom vi ... -
Kommunikasjon på Facebook for bedrifter
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Ledelse og sosiale medier.
(Bachelor thesis, 2012-01-24) -
Merkevarebygging på sosiale medier - Hvordan påvirker kundene til Norwegian hverandre gjennom ”likes” og kommentarer, og hvordan påvirker dette merkevarer?
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Besvarelsen tar utgangspunkt i vår interesse for sosiale medier, og påvirkningskraften disse mediene har. Sosiale medier brukes aktivt i dagens samfunn og forskning viser at fenomenet kan være et nyttig verktøy for de ... -
Omdømmebygging på Facebook: Effekter av kommunikasjon av samfunnsansvar, sett i lys av flyktningkrisen i Europa
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Gjennom et eksperimentelt undersøkelsesdesign (eksperiment) ble det utformet to eksperimentgrupper som ble utsatt for ulike manipulasjoner. De to gruppene mottok informasjon om en bedrifts CSR aktivitet gjennom et ... -
Populisme: Teknikk for klikk?
(Bachelor thesis, 2017-10-16)Det siste året har populisme vært i mediene daglig. I forkant av valget i 2017 er det spesielt to norske politikere som blir beskyldt for å være populistiske: Trygve Slagsvold Vedum og Sylvi Listhaug. Med disse to som case, ... -
Suksessrik kommunikasjon gjennom Facebook
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
What different types of Facebook marketing objectives are there, and what tactics can you use to reach those.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Social media is creating attractive business opportunities for brands and companies worldwide. It is because of the huge amount of businesses and costumers on Facebook, which reflects the importance of research on future ...