Blar i Kristiania Open Archive på emneord "Markedsføring og salgsledelse"
Viser treff 1-20 av 30
-
Bacheloroppgave
(Bachelor thesis, 2021)Temaet vi har valgt for oppgaven omhandler kaffebarmarkedet i Norge med hovedfokus på Oslo. Ideen er basert på vårt inntrykk av at kaffebarmarkedet i Oslo har blitt større og vokst frem som et urbant fenomen. Vi er også ... -
Butikkens prisimage – Et studie av dens samspill med kvalitet, kjøpsintensjon og materialistisk forbruk
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Høsten 2017 begynte arbeidet med å kartlegge temaet til bacheloroppgaven. Med grunnlag i egen interesse falt valget innenfor forbrukeratferd og markedsføring. Fra dette utgangspunktet og i tråd med veileder, lyder ... -
Cable Tidy - en markedsplan. Hvordan lansere Cable Tidy på det norske markedet.
(Bachelor thesis, 2012-01-23) -
Corporate Social Responsibility - Påvirkes forbrukerens holdninger til merkevaren av at bedriften tar samfunnsansvar?
(Bachelor thesis, 2018-09-27)Corporate Social Responsibility (CSR) er de aktivitetene bedriften bidrar med i samfunnet for å ta ansvar for omgivelsene rundt seg, utover det som er lovpålagt. Bakgrunnen for oppgaven vår er at denne typen markedsfør ... -
Digitalisering i dagligvarehandel – en studie om påvirkningsfaktorene ved bruk av selvbetjening
(Bachelor thesis, 2021)I dette studiet undersøker vi hvilke faktorer som påvirker forbrukeres evne og villighet til å ta i bruk selvbetjeningssystemer. Vi undersøker også endring i kjøpsatferd som følge av Covid- 19-pandemien, og bruker resultater ... -
«Dufts og designs påvirkning på betalingsvillighet»
(Bachelor thesis, 2018-09-27)Hensikten med bacheloroppgaven er å illustrere hvordan sensoriske stimuli “design” og “duft” påvirker forbrukernes betalingsvillighet. For oss var det interessant å se hvordan teorien om sensoriske stimuli kan gi ytterligere ... -
Emballasjens påvirkningskraft. Hvordan kan emballasje påvirke forbrukerens smaksopplevelse og betalingsvilje?
(Bachelor thesis, 2018-10-01)I denne studien har vi undersøkt i hvilken grad en emballasje kan påvirke forbrukeren. Oppgaven fokuserer på hvordan emballasjens preg av luksus påvirker forbrukerens smaksopplevelse og betalingsvilje. Videre ble det ... -
Empowering leadership: en kvalitativ studie av praktiseringen i Chess
(Bachelor thesis, 2017)Formålet med denne oppgaven er å kunne gi en dypere forståelse av fenomenet empowering leadership, et begrep som tilhører ledelsesforskningen, med lite preg av empirisk forskning. Besvarelsen tar utgangspunkt i en bedrift ... -
En forståelse av Red Bulls merkeassosiasjoner gjennom sponsing
(Bachelor thesis, 2021)Bedrifter ser stadig etter gode virkemidler for å skape merkekjenneskap. Sponsing er et markedsføringsvirkemiddel som blir stadig mer brukt i dagens marked. Ulike aktører går inn for å sponse alt fra eventer, klubber og ... -
En retorisk analyse av hvordan bloggere bygger ethos i kommersielle blogginnlegg for å oppnå markedsmål
(Bachelor thesis, 2017)Blogging er blitt til en kjent kanal for annonsering av produkter. Flere virksomheter ønsker å benytte store bloggere for å formidle informasjon om deres produkt og få budskapet ut til så mange som mulig. I dag leser 1.3 ... -
Et dult i riktig retning: Hvilken effekt har normativ sosial dulting på kjøp av handlenett, og hvilken kundegruppe påvirkes i størst grad? VÅR 2018
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Det rettes stadig mer fokus på miljøutfordringer, deriblant problematikken rundt forbruk av plast i dagens samfunn. Denne bacheloroppgaven tar utgangspunkt i atferdsøkonomiens antakelser om at mennesker ikke er rasjonelle, ... -
Generasjon X vs Generasjon Y - hvem er mest mottakelig for digital markedsføring?
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Utgangspunktet for vår oppgave er den økende digitaliseringen i samfunnet, og markedsføringens rolle innenfor dette fenomenet. De siste årene har bedrifter sakte, men sikkert gått bort i fra tradisjonell markedsføring, ... -
“Hva er det som gjør at et TV-program får suksess, og hvilken rolle spiller integrert markedskommunikasjon fra distributørenes side?”
(Bachelor thesis, 2018-10-01)TV2 sin entré i markedet med TV-serien “Hvor er Thea?” la grunnlaget for vår bacheloroppgave, og resulterte til at vi ønsket å analysere norske ungdomsserier og avgjørende elementer som ledet til popularitet og ... -
Hva påvirker selgers prestasjoner?
(Bachelor thesis, 2019)I vår undersøkelse har vi forsket på hvilke faktorer som påvirker en selgers prestasjoner i Orkla House Care, som er ledende leverandør av kjente merkevarer til faghandelen. Modellens hovedpunkter støttes av flere ... -
Hva ser en salgsleder i Norge etter ved ansettelse av nye B2B-selgere?
(Bachelor thesis, 2017-10-03)I denne oppgaven har vi studert hva en salgsleder vektlegger ved ansettelse av nye selgere. Vi har fokusert på å intervjue mennesker med lang erfaring innen salg, og som er ansatt i rekrutteringsbransjen, for å få en bred ... -
Hvordan kan markedsføring og salg reguleres i et norsk cannabismarked
(Bachelor thesis, 2020-06-17)Vi har i løpet av denne oppgaven gått igjennom hvordan et norsk cannabismarked kan bli regulert, samt sett på markedsføring og salg innenfor dette markedet. Dette har vi gjort 3 gjennom å se på ulike reguleringsmodeller ... -
Hvordan kan varm/kald kognisjon og ulik tekstur påvirke forbrukerens smakspreferanse og oppfattet kvalitet?
(Bachelor thesis, 2017)Kan bedrifter bevisst påvirke forbrukere gjennom ubevisst påvirkning, og kan dette skape konkurransefortrinn? I denne oppgaven har det blitt lagt fokus på sensorisk markedsføring gjennom varm/kald kognisjon og berøringssansen. ... -
Inbound marketing - en helhetlig digital markedsstrategi
(Bachelor thesis, 2020-06-03) -
Ingen tittel
(Bachelor thesis, 2020-06-02)Denne bacheloroppgaven har til hensikt å undersøke et allerede stort, men samtidig stadig voksende samfunnsproblem. En artikkel om bærekraftig utvikling på FN sine sider skriver at hvis alle mennesker skulle hatt samme ... -
Kan doping føre til styrket merkeverdi? Et kvalitativ studie om påvirkning
(Bachelor thesis, 2017)Dopingsaken til Therese Johaug har blitt mye omtalt helt siden den ble kjent for offentligheten i oktober 2016. Therese befinner seg da i en situasjon hvor dette kan skade henne rykte, troverdighet og merkevare. Et annet ...