Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBråten, Henrik
dc.date.accessioned2013-12-05T10:26:44Z
dc.date.available2013-12-05T10:26:44Z
dc.date.issued2013-12-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/161518
dc.description.abstractI denne besvarelsen har vi tatt for oss fagfeltet strategi og i den forbindelsen dens tematikk og teori. For å belyse dette valgte vi å se nærmere på Komplett.no og deres strategi valg for ehandel. Vi har valgt å benytte oss av denne aktøren som et eksempel fordi de har hatt en lang suksessfull erfaring med e-handel og er en av de ledene aktørene på markedet innenfor ehandel i Norge. For å kunne besvare problemstillingen har vi først foretatt grundig litteratursjekk. Hovedfunnene presenteres i teorikapittelet. De sentrale emnene er strategi, sustaning og distruptiv innovasjon. Innenfor dette har vi sett nærmere på de perspektivene som er mest relevant for vår problemstilling og videre arbeid. Herunder forsøker vi å belyse tematikken fra ulike perspektiver ved å bruk av teori fra fler anerkjente kilder innen fagfeltet samt dybdeintervju. Vi har basert oppgavens teorikapittel på litteratur som har funnet frem til i bøker og forskingsartikler på internett. Teorikapittelet la grunnlag for å iverksette omfattende undersøkelser om temaet. Vi valgte å benytte oss av kvalitativ metode da vi så at dette ga oss best innsikt og grunnlag for oppgaveskriving. Vi ønsket å se tematikken fra ulike perspektiver, dette fordi at vi skulle få en bedre forståelse av temaet, for og gi oppgaven best mulig kvalitet. E-handel har over de siste ti årene gått igjennom en revolusjon, Store aktører som før var ledene innen tradisjonell handel har fått en total omvending. Nye aktører som har klart å utnytte innovative strategier har i flere tilfeller utkonkurrert de ledene aktørene i markedet, fordi de ikke har benyttet seg av ny distruptiv teknologi. Komplett.no etablerte seg i 1996 som en distruptiv innovatør som ga etterhvert ga store utfordringer til store konkurrenter. Gjennom innsiktsinnhentingen har vi sett hvordan Komplett.no har tilpasset sin strategi løpende. De har evnet å utvikle seg fra en liten spesialisert aktør innenfor data til en stor mainstream aktør også av husholdningselektronikk. Lederne i Komplett.no har vært beviste på valg av strategi. De bruker store ressurser på å innhente og implementere ny teknologi for å gjøre bedriften effektiv og lønnsom.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectBAKno_NO
dc.subjectStrategino_NO
dc.subjectLedelseno_NO
dc.subjecte-handelno_NO
dc.subjectNetthandelno_NO
dc.subjectKvalitativ metodeno_NO
dc.titleEn analyse av strategivalget til e-handelbedriften Komplett.no, og vurdering av valgenes betydning for deres suksessno_NO
dc.typeBachelor thesisno_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel