Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 104-123 av 626
-
En casestudie av gjennomtrekk og retainment i kunnskapsbedriften Knowit
(Master thesis, 2022)Denne masteravhandlingen er en kvalitativ casestudie av konsulentforetaket Knowit. Oppgavens problemstilling er; “Hvordan kan Knowit bli bedre på å beholde kunnskapsrike ansatte?”, noe denne kvalitative avhandlingen prøver ... -
En casestudie av informasjonsteknologiens rolle i markedsorientering
(Master thesis, 2018-11-01)denne masteroppgaven ser vi på hvordan informasjonsteknologien former prosessene rundt arbeidet med markedsorienteringen og hvordan det påvirker den overordnede markedsføringsstrategien til en bedrift. Oppgaven baserer seg ... -
En eksklusiv markedsplan for Studio Jobbsprek.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Vi har i denne oppgaven utarbeidet en markedsplan for Studio Jobbsprek i Oslo. De er et luksustreningssenter som tilbyr hard og svært tilrettelagt trening med en totalopplevelse. Kontakt med Frode Raunehaug, som er en av ... -
En forståelse av Red Bulls merkeassosiasjoner gjennom sponsing
(Bachelor thesis, 2021)Bedrifter ser stadig etter gode virkemidler for å skape merkekjenneskap. Sponsing er et markedsføringsvirkemiddel som blir stadig mer brukt i dagens marked. Ulike aktører går inn for å sponse alt fra eventer, klubber og ... -
En kontekstanalyse av kamera
(Bachelor thesis, 2015-10-26) -
En kvalitativ studie av den pliktoppfyllende kvinne i kjøpskontekst
(Master thesis, 2016-11-07)Det er forsket lite på hvorvidt forbrukere responderer på symbolmerking i kjøpskontekst, spesielt er det gjort svært få kvalitative studier på dette området. Hensikten med vår oppgave var å få en dypere innsikt i hvilken ... -
En kvalitativ studie av forbrukeratferd på søkemotoren Google
(Master thesis, 2018-11-01)Denne oppgaven tar for seg forbrukeres atferd på søkemotoren Google. Denne atferden vil være delt inn i betalt plassering eller organisk søk. Jeg har undersøkt denne atferden opp mot forbrukerens grad av involvering og ... -
En kvalitativ studie av stigma, single enpersonshusholdninger og ferdige middagsprodukter
(Master thesis, 2015-11-23)Undersøkelsens formål: Det er skrevet lite om hvordan single og aleneboende opplever ferdige enporsjonsprodukter i dagligvare. Hensikten med oppgaven er å skape forståelse for stigmaets aktualitet hos norske enpersonshusholdninger ... -
En kvantitativ studie om annonser som vet hva du heter
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Denne bacheloroppgaven tar for seg atferdsmålrettet reklame. Til tross for økende bruk av denne type annonsering, er det noe begrenset forskning på området. Oppgaven har som formål å undersøke hvordan kunnskap om ... -
En retorisk analyse av hvordan bloggere bygger ethos i kommersielle blogginnlegg for å oppnå markedsmål
(Bachelor thesis, 2017)Blogging er blitt til en kjent kanal for annonsering av produkter. Flere virksomheter ønsker å benytte store bloggere for å formidle informasjon om deres produkt og få budskapet ut til så mange som mulig. I dag leser 1.3 ... -
En sponsors effekt : En studie om hvordan forbrukere reagerer på bruken av humor og kongruens i et sponset innlegg i en podkast
(Master thesis, 2020-06-24)Denne masteroppgaven tar for seg hvordan forbrukere responderer på et sponset innlegg i en podkast, og hvordan denne responsen kan påvirkes ved bruken av humor og kongruens. Målet med oppgaven er å kartlegge om disse ... -
En studie av aktører i dagligvarebransjen og forslag til innhold i en bærekraftig strategi
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Hvilke faktorer påvirker dagligvarebransjens villighet til å utvikle bærekraftige strategier? Dagligvarebransjen operer i et omfattende marked, hvor fokuset rundt bærekraft har vært sentralt de siste årene. Stadig flere ... -
En studie av kjennetegn og kritiske suksessfaktorer for reiselivsbedrifter som har klart seg første året av covid-19 pandemien.
(Bachelor thesis, 2021)Bacheloroppgaven innledes med bakgrunn og formål for oppgaven, samt en introduksjon til vår problemstilling. Deretter innleder vi til teorikapittelet med å gi en introduksjon og forklaring på relevante begreper. I ... -
En studie av Petter Northug som sponsorobjekt. “ Hvordan påvirker sponsorobjektets handlinger forbrukerens syn på merkevaren?”
(Bachelor thesis, 2018-09-27)I denne bacheloroppgaven ønsket vi å se på hvordan handlingene til et sponsorobjekt kan påvirke forbrukerens syn på en merkevare. Vi har sett nærmere på sponsoratet mellom Coop og Petter Northug, hvor vi har lagt hovedfokus ... -
En studie om årsaksfaktorer til valg av spillselskap
(Bachelor thesis, 2016-11-18)Da vi skrev denne oppgaven om pengespillmarkedet, var målet vårt å indentifisere hvilke faktorer som påvirket unge mennesker mellom 18-26 år, og deres valg av spillselskap. Vi har gjennom oppgaven benyttet oss av både ... -
En studie om effekten av et merkesamarbeid med en ‘sosiale medier’-influenser og en ‘kjendis’-influenser på Instagram
(Master thesis, 2022)Denne avhandlingen er en studie om effekten av influensermarkedsføring og merkesamarbeid med en kjendis på sosiale medier. Avhandlingen er basert på et surveyeksperiment som ble designet med Nettskjema ut fra en kombinasjon ... -
En studie om selvledelse i praksis.
(Bachelor thesis, 2014-10-20)Formålet med denne oppgaven har vært å studere bruken av selvledelse i to ulike bedriftsstrukturer blant unge mennesker som nylig har startet sin karriere. Problemstillingen er i hvilken grad brukes selvledelse, i ... -
En til en markedsføring på internett
(Bachelor thesis, 2016-11-21)En til en markedsføring har de siste 20 årene etablert seg som en av de mest virkningsfulle verktø-ene i en markedsføreres repertoar, og begrepet inngår som en del av ulike markedsføringsprogram-mer verden over. ... -
En utforskning av kategoribreddes effekt på informasjonsprosessering, kjøpsbeslutning og tilfredshet ved innovasjonsvarer i en dagligvarekontekst.
(Master thesis, 2014-10-01)I denne masteroppgaven utforskes kategoribreddes effekt på informasjonsprosessering,kjøpsbeslutning og tilfredshet. En litteraturgjennomgang av tidligere studier viser at informasjonsprosessering medierer kategoribreddes ... -
En utvidet reiseopplevelse i lomma
(Bachelor thesis, 2021)Denne oppgaven tar for seg hvordan reiselivsnæringen kan bruke og videreutvikle mobil teknologien, og hvordan bruken av mobilteknologi påvirker reiseopplevelser i Oslo som destinasjon. I lys av Covid-19 situasjonen, har ...