Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på emneord "Markedsføring og salgsledelse"
Viser treff 21-29 av 29
-
”Kle deg for suksess! En studie av hvordan bekledning kan påvirke prestasjon”
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Er det noen korrelasjon mellom den symbolske betydningen bak bekledning og en persons prestasjon? Dette er et spørsmål vi har forsøkt å finne svar på de siste seks månedene. Hva om noe så enkelt som et klesplagg kan ... -
Kundelojalitet i bilbransjen
(Bachelor thesis, 2021)Hensikten med denne utredningen er å avdekke hvilke faktorer som er avgjørende for å skape lojale kundeforhold i bilbransjen, samt vurdere hvorvidt disse faktorene kan anvendes ved bruk av lojalitetsprogrammer. Det ønskes ... -
Medaljens bakside. The dark side of corporate sponsorship
(Bachelor thesis, 2018-10-01) -
Menneske eller maskin – hva gjør oss mest tilfreds?
(Bachelor thesis, 2018-09-27)I denne studien har vi sett på selvbetjeningsteknologien sin påvirkning på kundetilfredshet, i forhold til personlig service. Settingen vi testet dette i var gjennom billettkjøp til kollektivtransport. Det har tidligere ... -
Påvirkningens kraft gjennom Influencer Marketing. En kvantitativ studie om opinionsledere sin påvirkning og forbrukere sin vurdering
(Bachelor thesis, 2018-09-27)Utgangspunktet for denne bacheloroppgaven kommer fra vår interesse for påvirkningen forbrukere blir utsatt for gjennom sosiale medier. Vi ønsker at bacheloroppgaven skal handle om Robert Cialdini sine påvirkningsprinsipper ... -
Påvirkningskraften til en influencers egenskaper og samsvar mellom influencer og produkt på forbrukerrespons
(Bachelor thesis, 2019)Denne bacheloroppgaven har tatt utgangspunkt i den stadig økende bruken av og viktigheten influencere og influencer marketing har fått. Vi ønsket å studere i hvilken grad gitte egenskaper med utgangspunkt i et gitt produkt ... -
Små bedrifters digitale markedsføring skaper lønnsomhet
(Bachelor thesis, 2021)I dette prosjektet har vi undersøkt hva som fungerer innenfor digital markedsføring. Bakgrunn for gjennomføring var at vi ønsket å lære mer om hvordan små bedrifter kan lykkes med sin digitale markedsføring. Innenfor dette ... -
Vil internett bli fremtidens matbutikk?
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Utviklingen av netthandel har økt betraktelig de siste årene og forbrukernes etterspørsel og behov er i endring. Flere bedrifter utfordrer dagligvarebransjen og utformer nye konsepter, hvor kundene kan bestille matvarene ... -
VIL MENNESKER UTNYTTE ANDRE FOR Å MAKSIMERE SIN EGEN GEVINST, OG HVORFOR ER DE VILLIGE TIL Å GJØRE DET?
(Bachelor thesis, 2017)Opportunisme er et sentralt begrep innenfor økonomisk transaksjonsteori. Fenomenet har hatt, og kan ha, stor innvirkning på̊ norsk og internasjonal økonomi. Derfor kan det tenkes å være svært viktig for bedrifter i stor ...