Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på emneord "Markedsføringsledelse"
Viser treff 21-31 av 31
-
Lar du deg irritere? Negative effekter ved digital videoannonsering
(Master thesis, 2018-11-01)Denne masteravhandlingen er en videreføring av forskningen til Li og Lo (2015), og har hatt til hensikt å undersøke hvorvidt annonsekarakteristikkene (annonselengde, -plassering og -kontekstkongruens) i en digital ... -
«Lokalisering og handlevaner»
(Master thesis, 2018-11-01)Intensjonen med denne masteroppgaven var å kartlegge hva som er den optimale lokalisasjonen for en dagligvarehandel, samtidig som jeg også ville finne ut av hva som trekker oss til en dagligvarehandel og hvordan handlemønster ... -
Maktforhold i fotballen: En kvalitativ studie av agenters rolle
(Master thesis, 2021)I denne masteroppgaven har vi undersøkt maktforhold i det norske fotballmarkedet med spesiell vekt på agenters rolle. Vi har sett på forholdet mellom agenter og spillere, og agenter og klubber. Gjennom forskningsspørsmål ... -
Markedskanaler og kjøp av brukte klær: En studie som undersøker om det er forhold ved markedskanaler som oppleves som barrierer mot kjøp av brukte klær
(Master thesis, 2021)Overforbruk er en miljøutfordring, hvor den ekspansive økningen i mengden klær hver forbruker eier er et problem. For en mer bærekraftig livsstil er reduksjon i forbruket sentralt. Med forbrukernes bekymring for miljøet, ... -
Mekanismer og prosesser som danner priser i dagligvarebransjen
(Master thesis, 2018-11-01)I denne oppgaven har vi tatt for oss økonomisk teori og sosiologi samt forbrukerpsykologi for å prøve og skape en forståelse og et bedre bilde av hvordan priser i dagligvarebransjen dannes. Som utgangspunkt for oppgaven ... -
Oppfattet tillitsverdighet til veldedige organisasjoner: Den medierende betydningen av forestillingsnivå
(Master thesis, 2017-10-28)Denne avhandlingen ble utviklet på bakgrunn av en interesse for veldedighet som forskningsfelt, og fordi svekket tillitsverdighet til veldedige organisasjoner er en reell utfordring. Hensikten var å undersøke hvordan ... -
Salat, sjokolade og selvregulering – Hvordan øke salget av hedonistiske varer på nett?
(Master thesis, 2018-11-01)Denne masteroppgaven undersøker hvordan man kan påvirke til salg av hedonistiske produkter i dagligvarebutikken på nett. Hedonistiske produkter forbindes med emosjonelle egenskaper, og de medfører gjerne en følelse av ... -
Se andre gå forbi eller spise sine egne? : En casestudie av innovasjon og kannibalisering hos en markedsledende bedrift
(Master thesis, 2020-06-22)Det er ikke alltid like lett å tilby produkter til et marked i kontinuerlig endring og med et sammensurium av nye og gamle konkurrenter. Historisk sett er det nok av eksempler på markedsledende bedrifter som har sett mindre ... -
SPAREINTENSJON: Påvirkning av domenekunnskap, locus of control, temporal distance og sosial norm
(Master thesis, 2018-11-01)Denne masteroppgaven ble utviklet med bakgrunn av at vi begge synes sparing er et veldig interessant, og ikke minst et dagsaktuelt tema. Flere spareapper har blitt lansert, og bankene har kommet med tiltak for at forbrukere ... -
“Sponsede Snapchatinnlegg”.
(Master thesis, 2018-11-01)Denne masteroppgaven handler om hvordan sponsede Snapchatfilmer fra en influenser, påvirker mottakerens (forbrukerens) overtalelseskunnskap, og videre hvordan overtalelseskunnskapen påvirker holdningen til produktet som ... -
Styringsmekanismer i oljebransjen og dens påvirkning: En kartlegging av bruk av styringsmekanismer fra en operatør på sine leverandører i oljebransjen og hvordan dette påvirker deres leverandører
(Master thesis, 2018-11-01)Denne masteroppgaven ble dannet på grunnlag av vår nysgjerrighet til oljesektoren i Norge og interesser for bruk av styringsmekanismer i bedrifter. Vår hensikt med denne oppgaven er å kartlegge hvilke styringsmekanismer ...