Browsing Studentarbeider fra Institutt for markedsføring by Title
Now showing items 208-227 of 626
-
Hva er aktørenes handlingsbetingelser i det norske dagligvaremarkedet, og hvilke strategier kan nye aktører velge for å lykkes med sin etablering?
(Master thesis, 2014-10-01)Det norske dagligvaremarkedet er preget av sterk maktkonsentrasjon. Gjennom flere tiår har det skjedd en maktforskyvning i det norske dagligvaremarkedet som har resultert i at fire kjeder styrer leverandørers tilgang til ... -
“Hva er det som gjør at et TV-program får suksess, og hvilken rolle spiller integrert markedskommunikasjon fra distributørenes side?”
(Bachelor thesis, 2018-10-01)TV2 sin entré i markedet med TV-serien “Hvor er Thea?” la grunnlaget for vår bacheloroppgave, og resulterte til at vi ønsket å analysere norske ungdomsserier og avgjørende elementer som ledet til popularitet og ... -
Hva er optimal planlegging og drift av revenue management for Gardermoen regionen?
(Bachelor thesis, 2012-01-23) -
Hva gjør en festival konkurransedyktig? En casestudie om Vinjerock
(Bachelor thesis, 2017-10-16)Vår problemstilling omfatter festivalers konkurranseevne og festivaler som trend i norsk reiseliv. Ved å benytte en casestudie på Vinjerock har vi prøvd å avdekke hvilke faktorer som gjør en festival i Norge vellykket ... -
Hva gjør norske campingplasser attraktive?: En studie av attraktivitet hos unge voksne
(Bachelor thesis, 2021)I denne bacheloroppgaven har vi valgt å fordype oss i den norske campingnæringen, vi har valgt å se på norske campingplasser og deres attraktivitet hos unge voksne mellom 18 – 30 år. Oppgaven tar utgangspunkt i reiseliv- ... -
Hva innebærer en ideell organisasjon for ledelsen og de ansatte?
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Hva kan ansatte i en avdeling på XXL Sport & Villmark gjøre for å påvirke kunders lojalitet gjennom servicekvaliteten som ytes?
(Bachelor thesis, 2016-11-17)Med sterkt økende konkurranse i servicenæringen er kravene til effektiv drift kraftig skjerpet, noe som gjør service og kundehåndtering ekstremt viktig. Servicenæringen må derfor skjerpe sin kvalitet innenfor alle områder ... -
Hva kan arrangementer bidra med for å skape helårsturisme på en destinasjon?
(Bachelor thesis, 2016-11-10)Denne bacheloroppgaven tar for seg helårsturisme i Trysil, og hva arrangementer kan bidra med slik at Trysil på sikt kan bli en helårsdestinasjon. Vi ønsker å finne ut hva arrangementer kan bidra med for en destinasjon som ... -
Hva kjennetegner det ideelle opplevelsesproduktet fotballreiser, og hvordan kan det best presenteres og selges?
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Hva med miljøet?
(Bachelor thesis, 2014-10-25)Denne bacheloroppgaven tar for seg aspektet rundt holdninger, mer spesifikt hvordan menn og kvinners holdninger ovenfor miljøsertifisering på norske hotell er. Vi lot oss derfor bli inspirert av miljødepartementet sine ... -
Hva påvirker menn?
(Bachelor thesis, 2014-10-17)I dagens samfunn er vi opptatt av hvordan vi fremstår. Kvinner i medier blir omdiskutert for hvordan de skal se ut og være, hvor mannens oppfatning av hvordan de selv skal være forsvinner bak diskusjonen om kvinnen. Dette ... -
Hva påvirker selgers prestasjoner?
(Bachelor thesis, 2019)I vår undersøkelse har vi forsket på hvilke faktorer som påvirker en selgers prestasjoner i Orkla House Care, som er ledende leverandør av kjente merkevarer til faghandelen. Modellens hovedpunkter støttes av flere ... -
Hva ser en salgsleder i Norge etter ved ansettelse av nye B2B-selgere?
(Bachelor thesis, 2017-10-03)I denne oppgaven har vi studert hva en salgsleder vektlegger ved ansettelse av nye selgere. Vi har fokusert på å intervjue mennesker med lang erfaring innen salg, og som er ansatt i rekrutteringsbransjen, for å få en bred ... -
Hva vi snakker om når vi snakker om innholdsmarkedsføring: et akademisk perspektiv på fenomen, begrep og praksis
(Master thesis, 2016-11-07)Studiets formål: Innholdsmarkedsføring som litterært område er begrenset med tvetydig begrepsapparat og ingen empiriske studier å vise til. Dette gjenspeiles i bransjen og den offentlige debatten. Oppgaven tar tak i denne ... -
Hva vil skje med forbrukerens kjøpsintensjon av elbil dersom statens elbil-insentiver blir fjernet?
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Det norske elbilmarkedet har vokst bemerkelsesverdig de siste seks årene, der Norge i dag er blitt det landet i verden som selger flest elbiler pr. innbygger. Det finnes flere årsaksforklaringer til denne voldsomme ... -
Hverdagsdagsbobler - En etnografisk observasjonsstudie av hverdagsforbruket av champagne på Oslo vest – sosiale relasjoner, mening og hverdagslig praksis.
(Bachelor thesis, 2014-03-31)Denne oppgaven er en abduktiv sosialantropologisk studie av hverdagsforbruket av champagne på Oslo vest. Hensikten har vært å studere de sosiale relasjonene, bruken og den hverdagslige praksisen champagnen inngår i, for ... -
Hvilke avvik kan oppstå mellom ledere og deres ansattes oppfatning om motivasjon?
(Bachelor thesis, 2017)I en arbeidshverdag der du som ansatt har en leder over deg, antar vi det kan oppstå misforståelser mellom deg og din leder, om hvordan du motiveres. Dette mener vi kan forekomme i såkalte avvik, som ikke alltid er enkle ... -
Hvilke egenskaper kreves av en god leder?
(Bachelor thesis, 2014-10-17)Formålet med denne oppgaven har vært å øke vår forståelse av gode lederegenskaper som passer ved gründervirksomheter, samt få en bredere innsikt i hvordan en kan lede seg til dette. Hensikten med studien har vært å få ... -
Hvilke elementer vektlegges i forberedelsene til forhandlingene ved salg av fotballspillere i Tippeligaen?
(Bachelor thesis, 2016-11-21) -
Hvilke faktorer betyr noe for konkurranseevne ved spa resorts? En komparativ casestudie av to norske bedrifter.
(Bachelor thesis, 2012-01-23)