Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 228-247 av 626
-
Hvilke faktorer medvirker ved nordmenns valg av ølmerke?
(Bachelor thesis, 2013-12-11)Vi har i denne oppgaven undersøkt nordmenns forbruksvaner innenfor produktkategorien øl. Vi anså dette temaet som svært interessant, da forbrukerne ikke kan benytte tradisjonell markedsføring, som eksempelvis reklame, ... -
Hvilke faktorer påvirker gjenkjøpsintensjonen til en Volkswagen Golf?
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Volkswagen er et verdenskjent bilmerke som kriger om å være verdens største bilprodusent med Toyota. Hvem av disse to som faktisk er størst er det litt forskjellige svar på, da ulike journalister har rapportert begge deler. ... -
Hvilke faktorer påvirker holdninger til kjøp av elbil?
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Siden 1997 har det vært en kraftig økning av elbiler på bilmarkedet. På det norske bilmarkedet står elbil for 16, 5 prosent av alle nyregistrerte biler ved siden av bensin, diesel og hybrid – bil. Flere attraktive ... -
Hvilke faktorer påvirker kjøpstilbøyeligheten til Tesla Model S i Norge?
(Bachelor thesis, 2015-10-23)Tesla Motors, etablert i 2003, er en amerikansk bilprodusent av eksklusive elektriske biler. Tesla Model S ble lansert i 2012 og har siden de første bilene kom til Norge i 2013 hatt en eksplosiv salgsøkning uten noen form ... -
Hvilke faktorer påvirker salgsledere sine prestasjoner i Adams Matkasse?
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Vi har i vår undersøkelse prøvd å avdekke hvilke faktorer som påvirker salgsledere sine prestasjoner i Adams Matkasse, med forankring i den teoretiske modellen til Mark W. Johnson og Greg W. Marshall. Det ble også tatt i ... -
Hvilke forventninger har generasjon y til sin nettbank? En kvalitativ studie av norske nettbankytelser
(Bachelor thesis, 2016-11-17)Formålet med denne oppgaven var å lære mer om forventningene generasjon Y har til sin nettbank. Vi ønsket å få vite mer om generasjon Y sine vaner i forbindelse med nettbank, hvilke krav de har og hvor godt bankene er ... -
Hvilke hovedretningslinjer bør man følge i kunderelasjoner? [...]
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
«Hvilke motivasjonsdrivere for gjenbruk oppleves som varige hos forbrukeren, og hvorfor kan disse være viktige for gjenbruksbutikkene å kjenne til?»
(Master thesis, 2018-11-01)Gjenbruk har vist seg å kunne bidra til å redusere den negative påvirkningen tekstilindustrien har på miljøet, og oppfordringer om mer gjenbruk og mer bevisst forbruk kommer fra både enkeltpersoner, miljøvernsorganisasjoner ... -
Hvilke oppfatninger er knyttet til en bedrifts navneendring hos forbrukere, og i hvilken grad vil tidligere erfaringer hos bedriften påvirke disse oppfatningene?
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Denne bacheloroppgaven tar for seg oppfatninger knyttet til en navneendring hos en bedrift, og i hvilken grad tidligere erfaringer vil påvirke oppfatningene. Vi har valgt å ta for oss bedriftene Telia, Circle K og ... -
Hvilke personlige og faglige egenskaper er prediktive drivere til salgsprestasjoner for en Key Account Manager?
(Bachelor thesis, 2015-10-20)I innledningen av oppgaven blir problemstillingen presentert sammen med oppgavens avgrensninger, og hvordan oppgavens struktur er bygget opp. I det andre kapittelet i oppgaven blir det teoretiske grunnlaget presentert. ... -
Hvilke sosiale medier gir best effekt for bedrifter i B2C-sektoren, og hvilke kriterier må ligge til grunn ved valg av mediekanal, når målet er å skape verdi for bedriften?
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Hensikten med denne oppgaven var å besvare spørsmålet om hvordan en bedrift skulle gå frem i valg av digitale medier i sin mediemiks, og avdekke om det var noen av mediene som genererte mer inntekt og interesse enn andre. ... -
Hvilke verdier burde Norge satse på for å bli en sterk merkevare i Kina?
(Bachelor thesis, 2012-01-23) -
Hvilken betydning har eWOM i forbrukerens informasjonsinnhenting før kjøp av reise, og hvorfor?
(Bachelor thesis, 2012-01-24) -
Hvilken betydning har relasjonskvalitet for valg av leverandør til offentlig sektor?
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Hvilken effekt har produktplassering i en serie med en ufordelaktig karakter på konsumenters merkeholdninger og kjøpsintensjoner?
(Bachelor thesis, 2015-10-14)Gjennom denne studien kartlegges forbrukers kjøpsintensjoner og merkeholdninger, og hvordan disse påvirkes dersom det settes i samspill med en ufordelaktig karakterpersonlighet. Det ses også på hvordan kjønn og alder ... -
Hvilken effekt har service recovery på kundelojalitet?
(Bachelor thesis, 2017-10-09)I denne oppgaven har vi som formål å se nærmere på om Norwegian ved bruk av service recovery kan bygge tillit og lojalitet til selskapet, på tross av en tidligere negativ opplevelse hos kundene. For eksempel var Norwegian ... -
Hvilken faktor har størst påvirkning på kundetilfredsheten i mobilabonnement-bransjen i Norge
(Bachelor thesis, 2017-10-11)I denne oppgaven skal vi svare på problemstillingen: Hvilken faktor har størst påvirkning på kundetilfredshet i mobilabonnement-bransjen i Norge. For å belyse dette har vi foretatt en kvantitativ undersøkelse der vi har ... -
Hvilken funksjon har sosiale medier i Bogarts vekststrategi for organisk vekst?
(Bachelor thesis, 2017)Bakgrunnen for tematikken i denne bacheloroppgaven er nysgjerrighet rundt sosiale mediers rolle i ulike vekststrategier, samt et ønske om å få innblikk i et selskaps rutiner og praksis vedrørende bruk av sosiale medier ... -
Hvilken påvirkning har kvinners eggløsning på forholdet mellom skjønnhetsideal i markedskommunikasjon og holdninger/kjøpsintensjon til slankeprodukter?
(Bachelor thesis, 2013-12-17)Denne studien kan bidra til å øke forståelsen for kvinnelig forbrukeratferd, og resultatene har potensialet til å gi et markedskommunikativt skift. Med det menes at dersom eggløsningsfasen har en direkte påvirkning på ... -
HVILKEN PLATTFORM HAR STØRST PÅVIRKNINGSKRAFT – BLOGG ELLER NETTMAGASIN?
(Bachelor thesis, 2017)Denne bacheloroppgaven handler om hvorvidt produktomtaler på blogger genererer høyere merkeholdninger og kjøpsintensjon, til sammenligning med produktomtaler i digitale magasiner. Dette begrunnes med den antatte effekten ...