Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 35-54 av 626
-
Blokkjede - en fremtidig løsning for dataregulering og personvern
(Bachelor thesis, 2021)Kryptovalutaer som Bitcoin og Ethereum har blitt sentrale temaer rundt om i verden når vi snakker om teknologisk innovasjonen. Teknologien som står bak disse kryptovalutaene er blokkjede. De fleste er mest kjent med ... -
Boligmarkedet for førstegangskjøpere
(Bachelor thesis, 2017-10-11)I denne oppgaven ønsker vi å se på hvordan Finansdepartementet påvirker boligmarkedet gjennom deres boliglånsforskrifter, hvor vi i hovedsak legger vekt på hvordan førstegangskjøpere vil finansiere boligkjøp. Vår avgrensning ... -
Brand community og personlige identiteter i den digitale verden
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Branded content filmer
(Bachelor thesis, 2015-10-20)I denne oppgaven har vi skrevet om branded content filmer, som er forankret under paraplybegrepet Content Marketing. Dette er ikke et nytt begrep, men viser sin aktualitet gjennom økende fremtreden av virksomheter som ... -
Bruk av opinionsledere på sosiale medier
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Med utgang punkt i den norske motebransjen har vi valgt å se på bruk av opinionsledere i markedsføring på sosiale medier. Bakgrunnen for valget er vår interesse for mote, og det potensiale som ligger i markedsføring på ... -
Brukerstyrte digitale plattformers innvirkning på en bedrifts serviceleveranse - En eksplorativ undersøkelse blant hoteller i Oslo
(Bachelor thesis, 2015-10-13)I denne avhandlingen ser vi på brukerstyrte digitale plattformers innvirkning på en bedrifts serviceleveranse. Dette har vi gjort ved å gjennomføre en kvalitativ undersøkelse i form av dybdeintervjuer med fem informanter, ... -
Bryr du deg egentlig om klimaet? - En studie om hvordan forbrukeres atferdsintensjon kan påvirkes gjennom informasjon
(Master thesis, 2021)Store deler av de menneskeskapte klimagassutslippene skyldes overforbruk av tekstiler i den vestlige verden. I lys av det tar denne masteroppgaven for seg hvordan hvert enkelt individ kan bidra til å begrense klimagassutslippene ... -
Butikkens prisimage – Et studie av dens samspill med kvalitet, kjøpsintensjon og materialistisk forbruk
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Høsten 2017 begynte arbeidet med å kartlegge temaet til bacheloroppgaven. Med grunnlag i egen interesse falt valget innenfor forbrukeratferd og markedsføring. Fra dette utgangspunktet og i tråd med veileder, lyder ... -
Bærekraft og konkurransefortrinn : Et studie om hvordan bedrifter kan prestere bedre ved å ha en proaktiv tilnærming til bærekraft
(Master thesis, 2020-06)As the strain on planet Earth is increasing, there is a heightened need for organizations to address the natural environment and come as close to zero emission levels as possible. The purpose of this study is to clarify ... -
Bærekraftig markedsføring: HVORDAN OG HVORFOR KUNDER SKAL DELTA I SIRKULÆRE CSR-AKTIVITETER?
(Master thesis, 2018-11-01)Denne masteroppgaven har undersøkt forbrukerresponser og forbrukeratferd til CSR eller Corporate Social Responsibility innen sirkulære tjenester. Denne oppgaven undersøker hvordan samsvar mellom bedriften og CSR-aktiviteter ... -
Bør bedrifter alltid fortelle om sitt samfunnsansvar? En studie om effekten av CSR på oppfattet pris og kvalitet
(Master thesis, 2019)Vår masteroppgave tar for seg sammenhengen mellom det å kommunisere CSR (bedrifters samfunnsansvar) og forbrukeres oppfattelse av pris og kvalitet. Mer konkret har vi først undersøkt hvordan CSR påvirker forbrukerens ... -
Cable Tidy - en markedsplan. Hvordan lansere Cable Tidy på det norske markedet.
(Bachelor thesis, 2012-01-23) -
City Choice Oslo. Et sentralisert revenue management samarbeid.
(Bachelor thesis, 2012-01-23) -
Co-branding: en strategi for alle?
(Bachelor thesis, 2014-10-15)Formålet med denne oppgaven var å undersøke hvilken effekt co-branding har som strategi, og om denne effekten er den samme for bedrifter med lav vs. høy merkekjennskap. De teoretiske begrepene som blir benyttet i studien ... -
Co-creation i Norge: en kartlegging av innovative virksomheters syn på interessenter og co-creation
(Master thesis, 2017-10-28)Åpen innovasjon og involvering av kunder og andre interessenter i innovasjonsprosessen blir av akademikere og næringslivsaktører sett på som den mest verdifulle måten å drive innovasjon på. Co-creation er en innovasjonsmetode ... -
Co-creation: Hvordan forbrukerdrevet innovasjon skaper verdi for både forbruker og bedrift
(Bachelor thesis, 2017-11-07)Formålet med denne oppgaven har vært å å skape en bedre forståelse for hvordan verdi skapes i form av innovasjonsprosessen ”co-creation”. Oppgaven tar sikte på hvordan prosessen foregår på et organisatorisk nivå og hvordan ... -
Content marketings effekter på involvering og kjennskap
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Content marketing er et begrep som stadig blir omtalt i reklame- og kommunikasjonsbransjen. Likevel finnes det konseptuelle uenigheter om hva begrepet er og består av. I vår avhandling ønsker vi å undersøke hvordan content ... -
Corporate Social Responsbility. Et eksperiment av CSRs effekt på holdning, kjøpsintensjon og merkekonsepter.
(Bachelor thesis, 2013-12-05) -
Corporate Social Responsibility - Påvirkes forbrukerens holdninger til merkevaren av at bedriften tar samfunnsansvar?
(Bachelor thesis, 2018-09-27)Corporate Social Responsibility (CSR) er de aktivitetene bedriften bidrar med i samfunnet for å ta ansvar for omgivelsene rundt seg, utover det som er lovpålagt. Bakgrunnen for oppgaven vår er at denne typen markedsfør ...