Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 346-365 av 626
-
Kunsten å kommunisere strategisk på stående fot: En kvalitativ studie av strategisk improvisasjon i reklame
(Master thesis, 2022)Denne oppgaven undersøker forutsetningene for strategisk improvisasjon innen reklamebransjen i Norge. Basert på en kvalitativ studie og analyse av ti ulike reklamer som har benyttet en samfunnsaktuell hendelse i sin ... -
Kunstig intelligens og gode kundeopplevelser innen privat skadeforsikring i Norge
(Bachelor thesis, 2021)I arbeidet med bacheloroppgaven har vi dykket ned i temaet kunstig intelligens, store data og gode kundeopplevelser i privat skadeforsikring i Norge. Oppgaven svarer på følgende problemstilling: Hvordan kan kunstig ... -
Kvikk Lunsj- nordmenns turkamerat i 75 år
(Bachelor thesis, 2014-01-06) -
Kvinnefotball, en skjult juvel: En studie av forbrukeres holdninger og oppfattet samfunnsansvar til en merkevare gjennom sponsing av kvinnefotball
(Bachelor thesis, 2021)Denne studien omhandler sponsing, og dets effekter på en merkevare. Formålet med denne oppgaven er å synliggjøre og presentere verdien av å sponse kvinnefotball. Dette skal vi gjøre ved å måle forbrukeres holdning og ... -
KVINNELIG TOPPLEDELSE I NORGE - Hvilke sosiokulturelle og strukturelle barrierer møter kvinner på vei mot toppledelse i Norge?
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Denne oppgaven skal gå nærmere inn på hvorfor andelen kvinnelige toppledere i Norge er så lav som den er. Statistikk viser at kun 20% av de 200 største selskapene i Norge, har en kvinnelig toppleder. Oppgaven har som formål ... -
Kvinnelige studenters snusvaner
(Bachelor thesis, 2014-01-06)Bakgrunn Oppgavens problemstilling er tilpasset en bacheloroppgave i forhold til tid og størrelse, og det er derfor foretatt flere avgrensninger. Slike avgrensninger er tatt på bakgrunn av en kvantitativ undersøkelse ... -
Kvinner, vin og nytelse
(Bachelor thesis, 2014-01-06)Denne oppgaven har tatt utgangspunkt i et nokså tabubelagt tema som har vakt oppmerksomhet i media de siste årene, nemlig vin. Denne leskedrikken har lenge eksistert i norske hjem, og har for mange en sentral rolle i ... -
Kvinners påvirkning ved kjøp av merkeklær til barn: En diskursanalyse av barneklær på nett
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Barn vokser raskt ut av klær, så hvorfor handle dyre merkeklær til barn? I denne undersøkelsen har vi valg å se på hva som kan påvirke kvinner til å handle dyre merkeklær til barn. Vi har derfor valgt å utforme følgende ... -
Kvitt deg med studiegjelden!
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Lar du deg irritere? Negative effekter ved digital videoannonsering
(Master thesis, 2018-11-01)Denne masteravhandlingen er en videreføring av forskningen til Li og Lo (2015), og har hatt til hensikt å undersøke hvorvidt annonsekarakteristikkene (annonselengde, -plassering og -kontekstkongruens) i en digital ... -
Lav fit i samarbeid mellom Non-Government Organizations og bedrifter
(Master thesis, 2015-11-23)Oppgavens overordnede problemstilling er; hvilke verdier leveres til bedriften når fit med NGOen og dens arbeidsområde er lav, og hvilke drivere har bedriften for å inngå slike samarbeid? For å besvare dette tas det ... -
Ledelse - En kjønnsforskjell? : Hvordan påvirker kvinnelig kontra mannlig ledelse kommunikasjon og lederstil i detaljhandelbransjen?
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Formålet med denne studien baseres på om kjønn har en innvirkning på lederstil og kommunikasjon, samt om det mannlige kjønnet er mer foretrukket enn det kvinnelige da det eksiterer flere menn enn kvinner i lederstillinger. ... -
Ledelse i hverdag og krise: Etterpåklokskap er en farlig lidenskap
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Ledelse – kan det læres gjennom teori?
(Bachelor thesis, 2018-10-01) -
Ledelsens evne til motivasjon i privat kontra offentlig sektor.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)I heten av nåtidens diskusjon rundt konkurranseutsetting av barnehager settes det sterkere lys på hvorvidt man ønsker å jobbe i privat kontra kommunal sektor. Vi fikk en interesse for hvorvidt ansatte trives best i en av ... -
Ledelsens visjon, den interne kulturen og det eksterne inntrykket – en studie av forutsetninger for corporate branding i Ringnes AS.
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Bakgrunnen for denne bacheloroppgaven ble dannet på grunnlag av vår felles interesse for omdømmebygging, og da spesielt hvordan man kan arbeide internt i en virksomhet for å oppnå samsvar med eksterne interessenters inntrykk ... -
Ledere og sosiale medier
(Bachelor thesis, 2014-01-06)Bakgrunnen for denne oppgaven er interesse og nysgjerrighet rundt hvordan ledere bruker sosiale medier, hvorfor noen lykkes og andre ikke. Vi ønsker å avdekke hva ledere mener skal til for og lykkes i sin bruk av sosiale ... -
Lederens påvirkning på de ansattes motivasjon: en studie av motivasjonsarbeid i frittstående distriktshotell sammenliknet med i franchise- og kjedehotell
(Bachelor thesis, 2020)I denne bacheloroppgaven har vi sett nærmere på hvordan ledere jobber for å påvirke motivasjon. Formålet med oppgaven var å finne ut om det eksisterer noen forskjeller i motivasjonsarbeidet i frittstående distriktshotell ... -
Lederes oppfattelse av personlig merkevarebygging – gevinst eller hodebry?
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Bakgrunnen for denne bacheloroppgaven var en felles interesse av å studere personlig merkevarebygging. Mest av alt var vi nysgjerrig på om det lønner seg å bygge opp et kjent navn. Vi ønsket å finne ut hvilket syn ledere ... -
Lederes verktøy i sannhetens øyeblikk. Hvilke verktøy kan leder bruke for å påvirke de ansatte i sannhetens øyeblikk?
(Bachelor thesis, 2012-01-24)