Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 412-431 av 626
-
MH 68° Nord som verktøy for intern merkebygging på Markedshøyskolen
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Mikrobryggerienes kamp mot den industrialiserte ølbransjen: En analyse av ølmarkedet i Oslo
(Bachelor thesis, 2017)Denne oppgaven omhandler det norske ølmarkedet og hvordan mindre bryggerier står ovenfor flere barrierer når det gjelder oppstart, lovverk og konkurrerende aktører. Dette spesielt være seg forbudet mod alkoholreklame, og ... -
Millisekunder : Hvordan fungerer det programmatiske økosystemet i Norge?
(Bachelor thesis, 2016-11-17)Temaet for oppgaven er det programmatiske økosystemet i Norge, med fokus på fordeler og muligheter, ulemper og farer, makt, og fremtid. Oppgavens hensikt er å skape en bedre forståelse for hvordan programmatisk annonsekjøp ... -
Min venn bloggeren : Et eksperimentell studie av parasocial interaction på sosiale medier
(Bachelor thesis, 2016-11-15)I de siste årene har sosiale medier blitt mer og mer en del av vår hverdag. Dette er noe bedriftene har brukt til sin fordel, ved å sponse med ulike produkter. Samtidig har bloggere blitt et utbredt verktøy blant bedrifter ... -
Mind, full eller mindful? En vei til livtilfredshet.
(Bachelor thesis, 2014-10-15)Har prestasjonssamfunnets forventninger om selvrealiserende suksess, gitt oss urealistiske forventninger om det gode liv og hvordan det skal oppnås? Samfunnsvitere og andre forskere rapporterer at i takt med prestasjon ... -
Mine valg speiler ikke min personlighet, eller?: En kvantitativ studie om personlighetstyper og kjøpsintensjon
(Bachelor thesis, 2021)Enhver merkevare har en bestemt personlighet med hensikt i å vekke interesse hos den rette målgruppen, og emosjonell tilknytning til merkevarer er blitt mer sentralt med introduksjonen av human brands på sosiale plattformer. ... -
Mobilbetaling og Adopsjonsproblemet : Hvordan kan mobilbetaling som en integrert del av en ’mobil lojalitetsplattform’ fungere som et sterkere incentiv til adopsjon enn å kun tilby transaksjonsløsningen alene?
(Bachelor thesis, 2016-11-15)Denne bacheloroppgaven hadde som formål å undersøke det vi anser som et “adopsjonsproblem” i mobilbetaling. Tilnærmingen vår er inspirert av våre egne refleksjoner rundt temaet, men også det diverse fagfokuserte artikler ... -
Mobilteknologi - en påvirkningsfaktor for servicekvalitet og kundetilfredshet ved Comfort Xpress
(Bachelor thesis, 2017)I denne avhandlingen ser vi på temaet mobilteknologi og dens påvirkning av serviceopplevelsen innenfor hotellnæringen. Kundeservice er kjent som en svært viktig del av leveransen av en tjeneste, og vil i samhandling med ... -
Moderne markedskommunikasjon, forbrukerkritikk og likes.
(Bachelor thesis, 2014-03-19)Denne oppgaven tar med utgangspunkt i Phillip Kotlers markedsføringsteorier og Thorolf Helgesens teorier om markedskommunikasjon for seg hvilke kriterier som ligger til grunn for avvik i oppslutning på Facebook mellom ... -
Motivert til medlemskap.
(Bachelor thesis, 2012-01-25) -
Muligheter og begrensninger for personifiserte merkevarer : En eksplorativ studie om merkeutvidelser av langrennsutøvere
(Bachelor thesis, 2016-11-17)Denne eksplorative studien forsøker å belyse en side av merkeutvidelser som er lite forsket på. Hensikten er å utforske mulighetene og begrensningene som settes ved å basere en merkevare på en langrennsutøver. Assosiasjoner ... -
Muligheter og utfordringer for norske bedrifter på det nigerianske markedet
(Bachelor thesis, 2016-11-15)I denne bacheloravhandlingen har jeg tatt for meg fagfeltet internasjonal markedsføring. Jeg har gått i dybden på hvilke fremgangsmåter norske bedrifter benytter seg av ved internasjonalisering og utfordringene knyttet ... -
Naturens helsefordeler: en mulighet for det Norske reiselivet?
(Bachelor thesis, 2016-11-10)Temaet vi har valgt for oppgaven dreier seg om markedsføringen av Norges største konkurransefortrinn og satsingsområde innenfor turisme; naturen, og effekter naturen har på helse. Idèen er basert på antagelsen om at psykisk ... -
Når noen tar et valg for deg - en studie av psychological reactance i produktplasseringskontekst
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Når ulike merker benytter seg av samme kjendis som frontfigur
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Nespresso - eksklusiv merkevare uten høy pris?
(Bachelor thesis, 2017-10-11)I denne bacheloroppgaven vil markedsføring, merkevarebygging og forbrukeratferd være sentrale fagområder, da vi har fått stor interesse for dette i løpet av vår utdanning. Med problemstillingen; “Hvordan oppfatter forbrukere ... -
Nettbaserte pengespill - en studie om valg av spillselskap basert på forbrukeridentitet og tilhørighet
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Det nettbaserte pengespillmarkedet domineres av utenlandske aktører som med høy konkurranseevne og kompetanse truer Norsk Tipping sin posisjon som monopolist. Dette er kampen mellom de kommersielle tilbyderne og den ... -
Nettbutikkers påvirkning på impulskjøp I hvilken grad påvirker presentasjon av fraktkostnader og kjøpsmulighet ved checkout forbrukerens sannsynlighet for impulskjøp i en nettbutikk?
(Bachelor thesis, 2018-09-27)Denne bacheloroppgaven setter søkelyset på hvordan nettbutikker kan påvirke forbrukere til å kjøpe mer enn de i utgangspunktet hadde planlagt. Vi opplever til stadig at flere nettsider informerer oss om at hvis kjøper mer ... -
Netthandel paradigme. Netthandel, hvor lojale er disse kundene?
(Bachelor thesis, 2014-10-14)Tema for denne bacheloroppgaven er Netthandel Paradigme hvor vi ser på de endringer som skjer i handelsmarkedet i Norge. Netthandel har i løpet av de siste årene hatt en stor økning, og vi ønsker å kartlegge graden av ...