Browsing Studentarbeider fra Institutt for markedsføring by Title
Now showing items 432-451 of 626
-
Nettverk; Et effektivt karriereverktøy?
(Bachelor thesis, 2015-10-23)Et godt nettverk blir ofte fremstilt som et konkurransefortrinn i ansettelsprosesser, der det også påpekes at nettopp dette kan være av større verdi i en ansettelsesprose ss enn toppkarakterer fra skolen. Dette har vekket ... -
Nordfjords ulike sider: turismens konsekvenser.
(Bachelor thesis, 2021)Formålet med oppgaven er å utforske hvilke tiltak organisasjoner og virksomheter i Nordfjord iverksetter som bidrar til en mer bærekraftig vekst i reiselivet. Samtidig ønsker vi å avdekke hvilke hindringer og utfordringer ... -
Nordkapp som bærekraftig destinasjon - Et case-studie av aktørers drivere og barrierer
(Bachelor thesis, 2016-11-10)Tittelen på oppgaven er “Nordkapp som bærekraftig destinasjon: Et case-studie av aktørers drivere og barrierer”. Vi har utviklet problemstillingen: “Hvilke drivere og barrierer ligger til grunn for utviklingen av et ... -
Norske bedrifters inngangsbarrierer ved etablering i Kina
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Norske hotellprisers utvikling
(Bachelor thesis, 2017)I denne oppgaven er det forsket på fenomenet hotellpriser i Norge. Dette fronomenet er det mange ulike meninger om, men nokså lite forskning rundt. Bacheloroppgaven min har som formål å se på hovedtiltak som den norske ... -
Norske skidestinasjoner og klimaendringer
(Bachelor thesis, 2017-10-31)I denne oppgaven har vi undersøkt om skidestinasjoner har strategier for å møte klimaendringer. Samt hvordan strategier kan benyttes av norske skidestinasjoner for å tilpasse seg endringer i klima. Formålet med oppgaven ... -
Norway Rock Festivals Merkebyggingsevne.
(Bachelor thesis, 2012-01-25) -
Objektiv kartleggingsmetode i en rekrutteringsprosess: Fører objektiv kartleggingsmetode til økt mangfold og vil den forebygge diskriminering?
(Bachelor thesis, 2016-11-08)Denne bacheloroppgaven er skrevet rundt problemstillingen: ”Fører en objektiv kartleggingsmetode til økt mangfold og vil den virke forbyggende mot diskriminering?” Motivasjonen for denne oppgaven lå bak valg av tema som ... -
Omdømme etter krise og innvirkning på kjøpsintensjon – en studie av Volkswagen
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Diesel-jukset til Volkswagen var en omfattende og mye omtalt sak da den ble kjent høsten 2015. En situasjon som dette kan skade både salg og bedriftens rykte. I dette studiet har vi som formål å gi innsikt i om omdømmet ... -
Omdømme – veien til å erfare sine kunder
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Omdømme har i senere tid blitt mulig å måle -noe som fikk vår oppmerksomhet. Vi ble nysgjerrige på omdømmemålinger og hvordan disse ble brukt, hvorav vi landet på RepTrak. Vi gjorde oss noen tanker om hvordan en slik måling ... -
Omdømmebygging for Saab i Norge.
(Bachelor thesis, 2012-01-25) -
Omdømmebygging på Facebook: Effekter av kommunikasjon av samfunnsansvar, sett i lys av flyktningkrisen i Europa
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Gjennom et eksperimentelt undersøkelsesdesign (eksperiment) ble det utformet to eksperimentgrupper som ble utsatt for ulike manipulasjoner. De to gruppene mottok informasjon om en bedrifts CSR aktivitet gjennom et ... -
Omdømmets betydning for yrkestilfredsheten i Politiet
(Bachelor thesis, 2014-03-19)Denne bacheloroppgaven handler om en profesjons omdømme og betydningen det har for yrkestilfredsheten. Oppgaven gir i tillegg en forståelse av i hvilken grad identitet, image og tillit har betydning for politiets ... -
Operasjon Kina - Hvordan påvirker samarbeid, kultur og omliggende faktorer nordiske maritime virksomheter sin drift i Kina?
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Oppfattet tillitsverdighet til veldedige organisasjoner: Den medierende betydningen av forestillingsnivå
(Master thesis, 2017-10-28)Denne avhandlingen ble utviklet på bakgrunn av en interesse for veldedighet som forskningsfelt, og fordi svekket tillitsverdighet til veldedige organisasjoner er en reell utfordring. Hensikten var å undersøke hvordan ... -
En oppgave om hvordan å påvirke den private forbruker i hotellbransjen
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Oppskriften på suksess - En studie av kvinnelige lederes suksesshistorier
(Bachelor thesis, 2015-10-23)Kvinner i lederstillinger er et samfunnsaktuelt og omdiskutert tema, som vi ønsket å skrive om. Samtidig som vi ville kombinere vår interesse for selvledelse, både som fag og som verktøy i egne liv. Dette har inspirert og ... -
Optimal organisering og drift av housekeepingavdelingen
(Bachelor thesis, 2016-11-08)Alle kandidatene sitter med lang erfaring fra hotellbransjen, hovedsakelig som resepsjonister, og har gjennom dette tilegnet seg en interesse for den daglige driften av et hotell. Tre år på studie Hotelledelse har også ... -
Optimal praktisering av dynamisk prising for oppfattet rettferdighet
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Denne forskningen har som formål å kartlegge hva innenfor prisstrategier som skaper en større rettferdighetsfølelse for brukere av hotelltjenester. For å løse problemstillingen tok vi utgangspunkt i tre hypoteser vi mente ... -
Optimale arbeidsprosesser for Revenue Management
(Bachelor thesis, 2012-11-28)