Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på tittel
Viser treff 492-511 av 626
-
Produktplassering i narrativ tekst
(Bachelor thesis, 2014-03-19)Produktplassering har i løpet av de siste årene blitt et stadig mer omfattende begrep, og omhandler nå, i tillegg til film og TV, også plasseringer i medier som musikkvideoer, dataspill og bøker. Vi valgte å skrive om ... -
Produktplassering i serier - sosiale bevis og holdninger
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Denne bacheloroppgaven tar for seg tv-serie karakterer som påvirkere, sett fra publikummets synspunkt. Mitt arbeid med problemstillingen gjennom oppgaven vil være å søke etter forståelse rundt fenomenet sosiale bevis som ... -
Produktplassering i TV-serier : Påvirkning på holdninger og kjøpsintensjon
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Gjennom høsten 2015 har vi vurdert hvilke emner vi ønsker å lære mer om under vår bacheloroppgave, og endte til slutt opp med temaet produktplassering. Dette er et tema som har interessert oss gjennom vår skolegang ved ... -
Produktplassering rettet mot barn
(Bachelor thesis, 2015-10-23)Produktplassering har i de siste årene blitt et mer voksende fenomen i Norge, ettersom det ble lovlig i 2013. Vi valgte å fokusere på produktplassering rettet mot barn, og hovedsakelig hvilken effekt produktplassering har ... -
Produktplasseringens effekt
(Bachelor thesis, 2015-10-20)I denne bacheloroppgaven er tar vi for oss effekten av produktplassering i norske TV-programmer. Produktplassering i Norge er et relativt nytt fenomen, som tilsier at det foreligger lite forskning på dette området. I Januar ... -
Produktutvikling i norske tech-startups - Kriterier for å oppnå størst grad av suksess
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Denne oppgaven handler overordnet om å kartlegge og finne ut hva slags produktutviklings-metoder norske tech-bedrifter benytter seg av. Mange gründere drømmer om å lansere et produkt som vil ta verden med storm, men veien ... -
Prosessen ved en expatriate: En studie om de ulike fasene i prosessen ved å ha ansatte på det globale arbeidsmarkedet
(Bachelor thesis, 2016-11-09)Bakgrunnen for denne bacheloroppgaven er vår interesse for fagområdet internasjonal HR. Dette er et dagsaktuelt tema både i Norge og internasjonalt. Foreløpig er det gjort lite forskning på dette emnet i Norge, og vi ... -
PS:hotell – en annerledes måte å drive hotell på? - Mangfoldsledelse i praksis
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Bakgrunn for vår oppgave er ønsket om å avdekke i hvilken grad PS:hotell tilfredsstiller kravene til god mangfoldsledelse, som også er vårt forskningsspørsmål. Vår interesse for temaene mangfold og ledelse, oppstod under ... -
Psykologisk distanse og effekten av Internett som evalueringskontekst
(Master thesis, 2015-11-23)Masteravhandlingen tar for seg temaet psykologisk distanse og forbrukerevaluering på Internett. Psykologisk distanse forklares ved at opplevd subjektiv avstand til en situasjon, hendelse eller et objekt påvirker hvordan ... -
Psykologiske motiver for elektronisk vareprat
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Stadig flere søker gjennom internett før de kjøper et produkt eller de ønsker andres erfaringer om en tjeneste de vurderer å bruke. Forum, blogger eller andre lignende nettsider kan være plattformer man bruker for å finne ... -
Reisemotivasjon i Norge
(Bachelor thesis, 2020)Formålet med denne oppgaven er å finne ut av hva som får nordmenn til å reise, og hva som får dem til å velge destinasjonene de velger. For å kunne forklare dette var vi nødt til å se, hva motivasjon og behov betyr for ... -
Reisemotiver og opplevelser innen vinturisme
(Bachelor thesis, 2015-10-13)I denne oppgaven har vi sett nærmere på fenomenet vinturisme og hva som driver norske turister til å reise på vinturer. Dette fenomenet er blitt forsket på en del internasjonalt, men svært lite i norsk sammenheng. Formålet ... -
Reklame på blogg – hva fungerer og hvorfor?
(Master thesis, 2015-11-23)Denne masteroppgaven tar for seg hvordan ulik bloggreklame kan påvirke forbrukerens holdning til produktet. Oppgaven består av to studier, hvor vi i det første studiet skiller mellom to ulike former for bloggreklame: sponset ... -
Reklamens effekt - En balanse mellom følelser og påvirkning.
(Bachelor thesis, 2014-10-15)I denne bacheloroppgaven forsøker vi å besvare problemstillingen; ” I hvilken grad påvirker de følelsesmessige appellene glede, sinne og redsel effekten av reklamebudskapet, og i hvilken grad modereres dette av tilstedeværelsen ... -
Relasjonen mellom Get Inspired og forbruker : En studie av hvilken betydning holdning og tillit har for kjøpsintensjonen
(Bachelor thesis, 2016-11-18)Formålet med denne bacheloroppgaven er å få en bedre innsikt i hva som kan påvirke kjøpsintensjonen hos bedriften Get Inspired. Da særlig med et fokus på holdninger og tillit til bedriften. Grunnen til at vi syns dette ... -
Relasjonen mellom kunde og leverandør: Viktige faktorer for tilblivelse, utvikling og tilknytning i relasjonen
(Master thesis, 2015-11-23)Formålet med denne masteravhandlingen er å forbedre innsikten i, og forståelsen av kundeforhold i konsulentbransjen. Med særlig fokus på hvordan en relasjon mellom kunde og tilbyder av tillitstjenester oppstår, hvordan ... -
Relasjoner, gaver og innkjøp i norsk klesbransje
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Relasjonsbygging på tvers av norsk- og kinesisk forretningskultur.
(Bachelor thesis, 2012-01-25)