• Sosiale medier sin påvirkningskraft på nordmenns holdninger til pels 

      Frøysaker, Oda; Bærø, Bernhard; Berg, Benedikte Desiree Dalaker (Bachelor thesis, 2017-10-09)
      Formålet med denne oppgaven var å avdekke om det eksisterer en sammenheng mellom sosiale medier og hvilken holdning man har til pels. Vi ønsket å finne ut av om sosiale medier påvirker holdninger til pels negativt eller ...
    • SPAREINTENSJON: Påvirkning av domenekunnskap, locus of control, temporal distance og sosial norm 

      Kvernmo, Cathrine; Bjørnstad, Tina (Master thesis, 2018-11-01)
      Denne masteroppgaven ble utviklet med bakgrunn av at vi begge synes sparing er et veldig interessant, og ikke minst et dagsaktuelt tema. Flere spareapper har blitt lansert, og bankene har kommet med tiltak for at forbrukere ...
    • Spillet om smaken 

      Seierstad, Aurora Emilie Eliesen; Arskaug, Stian Nilsen; Staines, Susan (Bachelor thesis, 2015-10-09)
      I løpet av vår utdanningsprosess har vi fått en stor interesse for forbrukersosiologi. Det er særlig Pierre Bourdieus verk som er grunn i denne interessen. Denne oppgavens formål var å belyse hvordan smak i form av ...
    • “Sponsede Snapchatinnlegg”. 

      Berntsen, Charlene Arlette; Kyte, Daniel Waage (Master thesis, 2018-11-01)
      Denne masteroppgaven handler om hvordan sponsede Snapchatfilmer fra en influenser, påvirker mottakerens (forbrukerens) overtalelseskunnskap, og videre hvordan overtalelseskunnskapen påvirker holdningen til produktet som ...
    • SPONSING AV IDRETTSARRANGEMENTER FOR BARN 

      Johansen, Kristine; Kahn, Dan Åge (Bachelor thesis, 2015-10-23)
      I dagens samfunn rår det flere debatter rundt barns manglende aktivitet og usunne kosthold, og hvilke konsekvenser dette har for fremtiden. Vi har i denne oppgaven sett på hvordan sponsing av idrettsarrangementer kan brukes ...
    • Sponsing av idrettsutøvere – En sammenligning av Therese Johaug og Suzann Pettersen. 

      Opaas, Jeanett; Langbråthen, Martin; Reithaug, Espen (Bachelor thesis, 2014-10-28)
      Temaet for denne oppgaven er sponsing, eller mer presist, sponsing av idrettsutøvere. Formålet med oppgaven er å oppnå en bredere innsikt i norske bedrifters beslutninger omkring valget av idrettsutøvere som sponsorobjekter. ...
    • Sponsing av Instagrammere. Hvordan kan bedrifter oppnå størst effekt gjennom sponsing av Instagrammere? 

      Wang, Morten Molin; Haug, Madelen Tjernsmo; Viken, Jeanette (Bachelor thesis, 2018-09-27)
      Temaet for denne bacheloroppgaven er sponsing av Instagrammere, og hvordan bedrifter kan oppnå størst effekt av denne typen sponsorat. Når over 50 % av Norges befolkning bruker Instagram, har det blitt en attraktiv kanal ...
    • Sponsing i langrennssporten: Veldedighet eller markedsføring? 

      Ernst, Kristoffer; Berg, Simen; Drægebø, Fredrik Linnes (Bachelor thesis, 2017-10-09)
      Temaet for denne oppgaven er sponsing innen langrennssporten. Formålet med oppgaven er å få en bredere forståelse for hvordan sponsingen fungerer, hva bedrifter vil oppnå med den, og hvorvidt de oppnår det. Gjennom alle ...
    • Sponsing i sykkelsporten : Utfordringene ved innhenting av sponsorer 

      Høiby, Patrick; Karlsen, Fredrik; Larsson, Silje (Bachelor thesis, 2016-11-18)
      Denne bacheloroppgaven har sponsing som hovedtema, hvor sykkelsporten er i fokus. I den forbindelse har vi tatt for oss en tidsaktuell sak som har preget sportsnyhetene det siste året. Thor Hushovd ønsker å etablere et ...
    • Sponsing i sykkelsporten: En bacheloroppgave om sykkelsportens troverdighet 

      Jakobsen, Siri Østlie; Landbakk, Synne Alida; Kvinge, Håvard (Bachelor thesis, 2014-03-25)
      I denne bacheloroppgaven ønsket vi å identifisere hvilke utfordringer sykkelsporten har opplevd, og hvordan disse utfordringene vil kunne løses ved hjelp av sponsoraktiviteter. Troverdigheten til sykkelsporten har ...
    • «Stand out of the crowd», et case om personlig merkevarebygging. 

      Solberg, Maria Ross; Auby, Terese (Bachelor thesis, 2014-10-28)
      ”To be in buisness today, our most important job is to be head marketer for the brand called you” (Peters 1997), med dette sitatet falt valget vårt på personlig merkevarebygging. Merkevarebygging er et tema vi begge ...
    • Statoil Fuel & Retail 

      Vollebekk, Connie; Haukenes, Martin; Larsen, Jens-Christian (Bachelor thesis, 2012-11-28)
    • Statoil – en ikonisk merkevare? 

      Nilssen, Sara (Bachelor thesis, 2016-11-15)
      Innenfor merkevarelitteraturen er det to ulike teoretiske retninger - det psykologiskøkonomiske perspektivet og consumer culture theory. Disse ytterpunktene presenterer ulike retningslinjer og krav for hva som må til for ...
    • Strategisk bruk av sub-brands, et case-studie om Nissan. 

      Erichsen, Rune; Fosse, Kjartan (Bachelor thesis, 2014-10-20)
      Formålet med denne oppgaven er å se hvordan et undermerke kan bidra til å endre mormerkets posisjon. Oppgaven handler om Nissan Leafs påvirkning på mormerket Nissan, men funnene kan være interessant også for andre ...
    • Strategisk prising mot ferie- og fritidsmarkedet i Oslo 

      Kjærnes, Karl Jørgen; Salvesen, Maren Kjelsaas (Bachelor thesis, 2018-10-01)
      Denne oppgaven tar for seg fagfeltet Revenue Management og fenomenet strategisk prising for hotellbransjen i Oslo. De siste 15 årene har hotellpriser i Norge stått tilnærmet stille. Mye av forklaringen ligger i økt ...
    • STUDENTERS HOLDNING TIL MERKEVARE AV SPORTSBEKLEDNING 

      Davidsen, Line; Aspelund, Marie (Bachelor thesis, 2015-10-20)
      Formålet med denne oppgaven er å undersøke hvorvidt tilhørighet og/eller mediapåvirkning styrer studenters holdning til merkevarer av sportsbekledning. Grunnen til at dette er spennende å studere, er fordi sportsbekledning ...
    • Studie i ubevisst påvirkning gjennom sensorisk markedsføring 

      Walbækken, Ingrid; Øynebråten, Helene; Skancke, Fredrik Tomter (Bachelor thesis, 2016-11-18)
      Sensorisk markedsføring har de siste årene blitt et mer utbredt begrep innenfor markedsføring. I denne oppgaven har det blitt lagt fokus på å forstå hvilken effekt de ulike sanseinntrykkene vi blir utsatt for, har på ...
    • En studie om Mathallen kan forandre forbrukeratferd og dagligvarekjedene i Oslo 

      Nilsen, Daniel; Langerinde, Eirik Borge; Moestue, Erik (Bachelor thesis, 2013-12-09)
    • Styringsmekanismer i oljebransjen og dens påvirkning: En kartlegging av bruk av styringsmekanismer fra en operatør på sine leverandører i oljebransjen og hvordan dette påvirker deres leverandører 

      Bakke, Annelin; Hatlestad, Maren (Master thesis, 2018-11-01)
      Denne masteroppgaven ble dannet på grunnlag av vår nysgjerrighet til oljesektoren i Norge og interesser for bruk av styringsmekanismer i bedrifter. Vår hensikt med denne oppgaven er å kartlegge hvilke styringsmekanismer ...
    • Substans og fremtreden i Politet 

      Fløtra, Andreas; Johansen, Henrik S.; Bergstrøm, Mads (Bachelor thesis, 2012-11-28)