Browsing Studentarbeider fra Institutt for markedsføring by Title
Now showing items 439-458 of 626
-
Objektiv kartleggingsmetode i en rekrutteringsprosess: Fører objektiv kartleggingsmetode til økt mangfold og vil den forebygge diskriminering?
(Bachelor thesis, 2016-11-08)Denne bacheloroppgaven er skrevet rundt problemstillingen: ”Fører en objektiv kartleggingsmetode til økt mangfold og vil den virke forbyggende mot diskriminering?” Motivasjonen for denne oppgaven lå bak valg av tema som ... -
Omdømme etter krise og innvirkning på kjøpsintensjon – en studie av Volkswagen
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Diesel-jukset til Volkswagen var en omfattende og mye omtalt sak da den ble kjent høsten 2015. En situasjon som dette kan skade både salg og bedriftens rykte. I dette studiet har vi som formål å gi innsikt i om omdømmet ... -
Omdømme – veien til å erfare sine kunder
(Bachelor thesis, 2015-10-20)Omdømme har i senere tid blitt mulig å måle -noe som fikk vår oppmerksomhet. Vi ble nysgjerrige på omdømmemålinger og hvordan disse ble brukt, hvorav vi landet på RepTrak. Vi gjorde oss noen tanker om hvordan en slik måling ... -
Omdømmebygging for Saab i Norge.
(Bachelor thesis, 2012-01-25) -
Omdømmebygging på Facebook: Effekter av kommunikasjon av samfunnsansvar, sett i lys av flyktningkrisen i Europa
(Bachelor thesis, 2016-11-21)Gjennom et eksperimentelt undersøkelsesdesign (eksperiment) ble det utformet to eksperimentgrupper som ble utsatt for ulike manipulasjoner. De to gruppene mottok informasjon om en bedrifts CSR aktivitet gjennom et ... -
Omdømmets betydning for yrkestilfredsheten i Politiet
(Bachelor thesis, 2014-03-19)Denne bacheloroppgaven handler om en profesjons omdømme og betydningen det har for yrkestilfredsheten. Oppgaven gir i tillegg en forståelse av i hvilken grad identitet, image og tillit har betydning for politiets ... -
Operasjon Kina - Hvordan påvirker samarbeid, kultur og omliggende faktorer nordiske maritime virksomheter sin drift i Kina?
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Oppfattet tillitsverdighet til veldedige organisasjoner: Den medierende betydningen av forestillingsnivå
(Master thesis, 2017-10-28)Denne avhandlingen ble utviklet på bakgrunn av en interesse for veldedighet som forskningsfelt, og fordi svekket tillitsverdighet til veldedige organisasjoner er en reell utfordring. Hensikten var å undersøke hvordan ... -
En oppgave om hvordan å påvirke den private forbruker i hotellbransjen
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Oppskriften på suksess - En studie av kvinnelige lederes suksesshistorier
(Bachelor thesis, 2015-10-23)Kvinner i lederstillinger er et samfunnsaktuelt og omdiskutert tema, som vi ønsket å skrive om. Samtidig som vi ville kombinere vår interesse for selvledelse, både som fag og som verktøy i egne liv. Dette har inspirert og ... -
Optimal organisering og drift av housekeepingavdelingen
(Bachelor thesis, 2016-11-08)Alle kandidatene sitter med lang erfaring fra hotellbransjen, hovedsakelig som resepsjonister, og har gjennom dette tilegnet seg en interesse for den daglige driften av et hotell. Tre år på studie Hotelledelse har også ... -
Optimal praktisering av dynamisk prising for oppfattet rettferdighet
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Denne forskningen har som formål å kartlegge hva innenfor prisstrategier som skaper en større rettferdighetsfølelse for brukere av hotelltjenester. For å løse problemstillingen tok vi utgangspunkt i tre hypoteser vi mente ... -
Optimale arbeidsprosesser for Revenue Management
(Bachelor thesis, 2012-11-28) -
Optimisme – påvirker det salgsprestasjoner?
(Bachelor thesis, 2016-11-18)I denne bacheloroppgaven ser vi på disposisjonell optimisme og hvordan dette kan påvirke salgsprestasjoner blant telefonselgere. Vi ønsket samtidig å belyse hvorfor optimisme kan være nyttig og effektivt for bedrifter å ... -
Organisasjonskultur i TINE SA.
(Bachelor thesis, 2012-01-25) -
Oslos forbudte markedsføring - Hvordan markedsføres cannabis til rekreasjonsbrukere i Oslo?
(Bachelor thesis, 2015-03-12)Hensikten med vår undersøkelsen er å forstå meningen bak forbruk av cannabis og hvordan det markedsføres til rekreasjonsbrukere i Oslo. Undersøkelsen har en fenomenologisk tilnærmning hvor vi studerer rekreasjonsbrukere, ... -
Outbound markedføringseffekt på forbrukerens holdninger til merkevarer gjennom internettbaserte kanaler
(Bachelor thesis, 2020-06-17)Denne oppgaven tar for seg outbound markedsføring. Bruk av denne type annonsering har eksistert siden den første digitale annonsen ble lagt ut på internett i 1994. De moderne markedsførere er skeptiske til bedrifter som ... -
Outsourcing – En kortsiktig strategi for renhold på hotell?
(Bachelor thesis, 2017-10-06)Problemstillingen vi har valgt i denne undersøkelsen er “Hvordan påvirker tilknytningsform arbeidets organisering og arbeidsmiljø innen renhold i hotell?” Formålet med denne oppgaven er å avdekke organisatoriske forskjeller ... -
Overbooking sin innvirkning på økonomisk gevinst og kundelojalitet
(Bachelor thesis, 2015-10-12)Bakgrunn for denne oppgaven startet for en god stund siden da vi begge jobbet som hotellresepsjonister i Oslo. Vi var på den tiden relativt ferske i bransjen, og den største utfordringen vi opplevde på jobb var overbooking. ... -
Overføringsverdi Forsvaret til en sivil leder - i krise
(Bachelor thesis, 2012-11-28)