Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på forfatter "Peretz, Adrian"
-
Markedskanaler og kjøp av brukte klær: En studie som undersøker om det er forhold ved markedskanaler som oppleves som barrierer mot kjøp av brukte klær
Rydningen, Siri; Olsen, Victoria D. (Master thesis, 2021)Overforbruk er en miljøutfordring, hvor den ekspansive økningen i mengden klær hver forbruker eier er et problem. For en mer bærekraftig livsstil er reduksjon i forbruket sentralt. Med forbrukernes bekymring for miljøet, ... -
Se andre gå forbi eller spise sine egne? : En casestudie av innovasjon og kannibalisering hos en markedsledende bedrift
Walquist, Stine (Master thesis, 2020-06-22)Det er ikke alltid like lett å tilby produkter til et marked i kontinuerlig endring og med et sammensurium av nye og gamle konkurrenter. Historisk sett er det nok av eksempler på markedsledende bedrifter som har sett mindre ...