Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på emneord "Dagligvarehandel"
Viser treff 1-4 av 4
-
Effekter av erfaring på oppfattet risiko ved kjøp av dagligvarer på internett
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Denne bacheloroppgaven er ment til å illustrere hvordan grad av erfaring påvirker forbrukeren sin risikooppfattelse ved kjøp av dagligvarer på internett. Vi synes det er interessant å se hvordan teorien om oppfattet ... -
EMV eller etablert merkevare? En kvantitativ analyse
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Denne oppgaven tar utgangspunkt i en antagelse om at etablerte merkevarer reduserer opplevd risiko for forbrukeren, sammenliknet med dagligvarekjedenes egne merkevarer (EMV). Denne antakelsen legges til grunn for en ... -
Etableringshindre og bruk av egne merkevarer i norsk dagligvarehandel
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Temaet for denne bacheloroppgaven er basert på etableringshindre i det norske dagligvaremarkedet og hvordan kjedene tar i bruk egne merkevarer (EMV). Dagligvaremarkedet i Norge styres av tre store kjeder som står for 95% ... -
Kampen om dagligvarekundene
(Bachelor thesis, 2017-10-09)Det er stor konkurranse blant norske dagligvarekjeder, og Norge er et av de landene i Europa med høyest butikktetthet. Likevel er nordmenn generelt ikke særlig lojale, på bakgrunn av dette har vi valgt å undersøke hvilke ...