• Effekter av erfaring på oppfattet risiko ved kjøp av dagligvarer på internett 

      Lilletvedt-Carlsen, Nazarena; Amundsen, Tonje Heum; Lyseggen, Marielle (Bachelor thesis, 2017-10-09)
      Denne bacheloroppgaven er ment til å illustrere hvordan grad av erfaring påvirker forbrukeren sin risikooppfattelse ved kjøp av dagligvarer på internett. Vi synes det er interessant å se hvordan teorien om oppfattet ...
    • EMV eller etablert merkevare? En kvantitativ analyse 

      Pettersen, Eivind Bergerud (Bachelor thesis, 2017-10-11)
      Denne oppgaven tar utgangspunkt i en antagelse om at etablerte merkevarer reduserer opplevd risiko for forbrukeren, sammenliknet med dagligvarekjedenes egne merkevarer (EMV). Denne antakelsen legges til grunn for en ...
    • Etableringshindre og bruk av egne merkevarer i norsk dagligvarehandel 

      Fodnes, Martin; Sørensen, Christine (Bachelor thesis, 2017-10-09)
      Temaet for denne bacheloroppgaven er basert på etableringshindre i det norske dagligvaremarkedet og hvordan kjedene tar i bruk egne merkevarer (EMV). Dagligvaremarkedet i Norge styres av tre store kjeder som står for 95% ...
    • Kampen om dagligvarekundene 

      Jakobsen, Lotte; Haugan, Kaja; Jensen, Karoline Mariann (Bachelor thesis, 2017-10-09)
      Det er stor konkurranse blant norske dagligvarekjeder, og Norge er et av de landene i Europa med høyest butikktetthet. Likevel er nordmenn generelt ikke særlig lojale, på bakgrunn av dette har vi valgt å undersøke hvilke ...