Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på emneord "Destinasjonsutvikling"
Viser treff 1-6 av 6
-
Albania- en potensiell merkevare?
(Bachelor thesis, 2013-11-27) -
Hjelpemidlene som kan utvikle en turistdestinasjon
(Bachelor thesis, 2021)I denne bacheloroppgaven har vi sett på hvordan en destinasjon skal kunne klare å utvikle seg fra et sted med store sesongvariasjoner til å komme nærmere helårsturisme. Bakgrunnen for oppgaven har vært å skape en forståelse ... -
Kan en festival bidra til destinasjonsutvikling?
(Bachelor thesis, 2014-10-14)Vår oppgave omhandler samspill mellom en destinasjon og en festival. Vår problemstilling er som følger: Er samspill mellom en destinasjon og en festival avgjørende for destinasjonsutvikling? Formålet med oppgaven er å ... -
Nordkapp som bærekraftig destinasjon - Et case-studie av aktørers drivere og barrierer
(Bachelor thesis, 2016-11-10)Tittelen på oppgaven er “Nordkapp som bærekraftig destinasjon: Et case-studie av aktørers drivere og barrierer”. Vi har utviklet problemstillingen: “Hvilke drivere og barrierer ligger til grunn for utviklingen av et ... -
The making of a valuable place brand: A continuous collective effort.
(Master thesis, 2014-10-01)The interest in keeping rural settlements has remained constant with the Norwegian authorities since the start of the industrialization. Despite the fact that cities have grown and continue to grow while the rural areas ... -
Vilje og evne – en forutsetning for at store ting skal skje på små steder. Toppidrettsveka i Aure: Forutsetninger og begrensinger for sportsarrangementet som driver for destinasjonsutvikling
(Bachelor thesis, 2014-10-15)Reiselivsnæringen er per 2011 en av Norges regjering sine satsningsområder, dette begrunnet med at næringen viser til enorm vekst verden over. Norge som nasjon er velsignet med naturgitte fordeler som kan dras nytte av ...