Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på emneord "Forbrukeradferd"
Viser treff 1-18 av 18
-
Alt for barna? - en kartlegging av mødres holdninger til luksusbekledning for barn
(Bachelor thesis, 2014-10-14)Denne bacheloroppgaven vil ta for mødres holdninger til lukusbekledning til barn. Den vil kartlegge og belyse deres holdninger, og knytte dette opp mot holdningsteori. Vi ble inspirert av en debatt som pågått i media på ... -
Emballasje som indirekte kommunikasjonsverktøy for formidling av samfunnsansvar i skjønnhetsindustrien
(Master thesis, 2022)Formålet med oppgaven er å utforske hvordan en gruppe forbrukere oppfatter emballasjen som et verktøy i skjønnhetsmerkenes kommunikasjon av samfunnsansvar. Hensikten er å kartlegge hvordan disse forbrukerne synes merkene ... -
«Finnes det aksept for ferdigretter blant de forbrukere som er opptatt av sunn mat?»
(Bachelor thesis, 2014-10-20)Denne bacheloroppgaven omhandler forbrukernes holdningsstrukturer til ferdigretter, som er et produkt som tradisjonelt er assosiert med noe negativt. For å avdekke forbrukernes holdninger til ferdigretter har vi valgt å ... -
Forbrukerens påvirkningskraft på fremtidens TV.
(Bachelor thesis, 2014-10-15)Temaet for denne bacheloroppgaven er basert på fremtidens tv-industri og hvordan forbrukeren påvirker markedet. Det finnes noe, men lite teori på denne utviklingen, og oppgaven vil derfor, i tillegg til sekundær empiri fra ... -
Holdninger til omdømme.
(Bachelor thesis, 2014-10-15)Bakgrunn Denne oppgavens problemstilling er tilpasset en bacheloroppgaves tid og størrelse, og det er derfor blitt foretatt flere avgrensninger. Avgrensningene har blitt tatt på bakgrunn av en omdømmeanalyse som er ... -
Hva med miljøet?
(Bachelor thesis, 2014-10-25)Denne bacheloroppgaven tar for seg aspektet rundt holdninger, mer spesifikt hvordan menn og kvinners holdninger ovenfor miljøsertifisering på norske hotell er. Vi lot oss derfor bli inspirert av miljødepartementet sine ... -
“Hvordan kan en bedrift som markedsfører kosmetikk rettet mot kvinnelige studenter mellom 20-25 år, oppnå et mer effektivt samspill i bruk av salgskanalene butikk og internett?”
(Bachelor thesis, 2014-10-25)Bakgrunnen for vår bacheloroppgave er den øktende interessen ved handel på internett, noe som har resultert i utfordringer for de tradisjonelle butikkene. Flere og flere butikker opplever at de blir et ”utstillingsvindu” ... -
«Merkevarens betydning for valg av kaffebar»
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Kaffebarer er et fenomen som har eksistert i nærmere 500 år. De siste tiårene har det vært en høy ekspansjon, og Oslo som fikk sin første kaffebar i 1959 har siden den tid hatt en voldsom vekst i antall kaffebarer. Denne ... -
Påvirkningens kraft.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Denne bacheloroppgaven handler om hvilke faktorer som kan beskrive studenters prioritering av luksusvarer innenfor klær og detaljhandel. Formålet med oppgaven er å se på om variablene; holdning, sosial status, selvfølelse ... -
Private merker - noe for enhver smak?
(Bachelor thesis, 2012-01-11) -
Reklamens effekt - En balanse mellom følelser og påvirkning.
(Bachelor thesis, 2014-10-15)I denne bacheloroppgaven forsøker vi å besvare problemstillingen; ” I hvilken grad påvirker de følelsesmessige appellene glede, sinne og redsel effekten av reklamebudskapet, og i hvilken grad modereres dette av tilstedeværelsen ... -
Rosa sløyfe-aksjonen: Merkebygging i et veldedig perspektiv
(Bachelor thesis, 2012-01-11) -
Sunnhet på flaske - en kartlegging av markedet for sunne drikker
(Bachelor thesis, 2012-01-10) -
Toppen av isfjellet i det norske dagligvaremarkedet. Maktspillets konsekvenser for forbrukeren.
(Bachelor thesis, 2014-10-14)I denne oppgaven har vi sett på maktkonsentrasjonen i den norske dagligvarehandelen, og hvilke konsekvenser dette har for forbrukerne. Hovedspørsmålet som reises her er hvorvidt den sterke maktkonsentrasjonen hos eierne ... -
Viktigheten av merkevarer i legemiddelbransjen. En deskriptiv undersøkelse om merkevarebygging i farmasøytisk industri.
(Bachelor thesis, 2014-10-15)Formålet med denne oppgaven er å avdekke hvorvidt det vil være hensiktsmessig å merkevarebygge mormerket til en farmasøytisk bedrift, nærmere bestemt Weifa AS. Salg og distribusjon av falske legemidler blir et stadig ... -
Ville du kjøpt en falsk Chanel? En bacheloroppgave om luksusforbruk.
(Bachelor thesis, 2014-10-15)I løpet av vår skolegang har vi utviklet en interesse for forbrukersosiologi med spesielt fokus på luksusforbruk. Derfor benytter vi oss av denne muligheten tilegne oss mer kunnskap om dette ved å basere vår oppgave på ...