• Co-branding: en strategi for alle? 

      Larsen, Cathrine; Olbergsveen, Tine Pedersen (Bachelor thesis, 2014-10-15)
      Formålet med denne oppgaven var å undersøke hvilken effekt co-branding har som strategi, og om denne effekten er den samme for bedrifter med lav vs. høy merkekjennskap. De teoretiske begrepene som blir benyttet i studien ...
    • «Finnes det aksept for ferdigretter blant de forbrukere som er opptatt av sunn mat?» 

      Larsen, Therese Tørudstad; Thesen, Hedda; Tronrud, Henriette (Bachelor thesis, 2014-10-20)
      Denne bacheloroppgaven omhandler forbrukernes holdningsstrukturer til ferdigretter, som er et produkt som tradisjonelt er assosiert med noe negativt. For å avdekke forbrukernes holdninger til ferdigretter har vi valgt å ...
    • Hverdagsdagsbobler - En etnografisk observasjonsstudie av hverdagsforbruket av champagne på Oslo vest – sosiale relasjoner, mening og hverdagslig praksis. 

      Bergum, Martin; Flatøy, Lars; Durden, Henning (Bachelor thesis, 2014-03-31)
      Denne oppgaven er en abduktiv sosialantropologisk studie av hverdagsforbruket av champagne på Oslo vest. Hensikten har vært å studere de sosiale relasjonene, bruken og den hverdagslige praksisen champagnen inngår i, for ...
    • Skjønnhetsidealet i reklame. 

      Ranes, Margrethe; Sliper, Maren; Pedersen, Linnea Bjordal (Bachelor thesis, 2014-10-28)
      Hovedtemaet for denne bacheloroppgaven er skjønnhetsidealet i reklame, og om det har påvirkningskraft på selvbildet til unge kvinner. Målet med oppgaven er å se hvordan unge kvinner blir påvirket av skjønnhetsidealet ...
    • Spillet om smaken 

      Seierstad, Aurora Emilie Eliesen; Arskaug, Stian Nilsen; Staines, Susan (Bachelor thesis, 2015-10-09)
      I løpet av vår utdanningsprosess har vi fått en stor interesse for forbrukersosiologi. Det er særlig Pierre Bourdieus verk som er grunn i denne interessen. Denne oppgavens formål var å belyse hvordan smak i form av ...
    • Ville du kjøpt en falsk Chanel? En bacheloroppgave om luksusforbruk. 

      Holter, Malin Øieren; Hoang, Kieu Na Thi (Bachelor thesis, 2014-10-15)
      I løpet av vår skolegang har vi utviklet en interesse for forbrukersosiologi med spesielt fokus på luksusforbruk. Derfor benytter vi oss av denne muligheten tilegne oss mer kunnskap om dette ved å basere vår oppgave på ...