Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på emneord "Forbrukersosiologi"
Viser treff 1-6 av 6
-
Co-branding: en strategi for alle?
(Bachelor thesis, 2014-10-15)Formålet med denne oppgaven var å undersøke hvilken effekt co-branding har som strategi, og om denne effekten er den samme for bedrifter med lav vs. høy merkekjennskap. De teoretiske begrepene som blir benyttet i studien ... -
«Finnes det aksept for ferdigretter blant de forbrukere som er opptatt av sunn mat?»
(Bachelor thesis, 2014-10-20)Denne bacheloroppgaven omhandler forbrukernes holdningsstrukturer til ferdigretter, som er et produkt som tradisjonelt er assosiert med noe negativt. For å avdekke forbrukernes holdninger til ferdigretter har vi valgt å ... -
Hverdagsdagsbobler - En etnografisk observasjonsstudie av hverdagsforbruket av champagne på Oslo vest – sosiale relasjoner, mening og hverdagslig praksis.
(Bachelor thesis, 2014-03-31)Denne oppgaven er en abduktiv sosialantropologisk studie av hverdagsforbruket av champagne på Oslo vest. Hensikten har vært å studere de sosiale relasjonene, bruken og den hverdagslige praksisen champagnen inngår i, for ... -
Skjønnhetsidealet i reklame.
(Bachelor thesis, 2014-10-28)Hovedtemaet for denne bacheloroppgaven er skjønnhetsidealet i reklame, og om det har påvirkningskraft på selvbildet til unge kvinner. Målet med oppgaven er å se hvordan unge kvinner blir påvirket av skjønnhetsidealet ... -
Spillet om smaken
(Bachelor thesis, 2015-10-09)I løpet av vår utdanningsprosess har vi fått en stor interesse for forbrukersosiologi. Det er særlig Pierre Bourdieus verk som er grunn i denne interessen. Denne oppgavens formål var å belyse hvordan smak i form av ... -
Ville du kjøpt en falsk Chanel? En bacheloroppgave om luksusforbruk.
(Bachelor thesis, 2014-10-15)I løpet av vår skolegang har vi utviklet en interesse for forbrukersosiologi med spesielt fokus på luksusforbruk. Derfor benytter vi oss av denne muligheten tilegne oss mer kunnskap om dette ved å basere vår oppgave på ...