Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på emneord "Hotelledelse"
Viser treff 1-20 av 25
-
Anmeldelser på TripAdvisor: en økende makt over hotellmarkedet?
(Bachelor thesis, 2017)Besvarelsen tar i utgangspunktet forbrukerens tilbakemeldinger på TripAdvisor og hvordan hotellene kan bruke disse tilbakemeldingene til å forsterke deres svake sider. Vi har valgt å dele bacheloroppgaven inn i fem ... -
Bacheloroppgaven
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Hotellmarkedet preges i dag av sterke etterspørselssvingninger, som videre resulterer i varierende etterspørsel etter arbeidskraft. Dette er spesielt gjeldende sesongbasert hotelldrift ved perifere destinasjoner. ... -
Betydningen av unike hotellkonsepter
(Bachelor thesis, 2021)I denne oppgaven har vi valgt å undersøke hvilken betydning unikhet i hotellkonsept vil ha for betalingsviljen i ferie- og fritidsmarkedet. Hotellmarkedet har i senere tid endret seg fra det å være et sted å sove, til å ... -
Bloggeren man liker å mislike: Troverdighet og negative omtaler i media
(Bachelor thesis, 2017)Formålet med denne oppgaven var å undersøke nærmere hvordan negative omtaler i media påvirker troverdigheten til bloggere. Bloggere har de siste årene utviklet seg til å bli det vi kalle influencers. En influencer er en ... -
Gjesteundersøkelsers påvirkning på servicekvaliteten
(Bachelor thesis, 2017-10-06)Denne bacheloroppgaven ser nærmere på sammenhengen mellom hotellenes gjestetilbakemeldinger fra egne utsendte gjesteundersøkelser og servicekvalitet. Vi ønsket å undersøke hvor aktivt gjestetilbakemeldingene blir brukt, ... -
HUR KAN REVENUE MANAGEMENT ANVÄNDAS I RESTAURANGBRANSCHEN
(Bachelor thesis, 2018-10-01)I denna uppsats har vi valt att studera hur restaurangbranschen kan använda sig av Revenue Management-metoder och verktyg. För att inhämta data så har vi genom kvalitativ metod genomfört semistrukturerade intervjuer där ... -
Hvordan bør kjedeuavhengige hoteller i Norge forholde seg til OTA-ene?
(Bachelor thesis, 2017) -
Hvordan fremme en positiv utvikling av RevPAC i bilutleiebransjen?
(Bachelor thesis, 2017-10-06)Vi har forsket på en sentral og per dags dato markedsledende aktør i bilutleiebransjen for å finne ut hva som skal til for å fremme en positiv utvikling av RevPAC på sikt. Revenue Management (som iblant vil bli forkortet ... -
Hvordan kan hotellbransjen anvende Revenue Management for å fremme kundelojalitet?
(Bachelor thesis, 2018-09-27)Vi har i denne oppgaven valgt å undersøke hvordan hotellbransjen kan anvende Revenue Management for å fremme kundelojalitet. Revenue Management er en forholdsvis ny fagdisiplin i Norge, som går ut på å øke verdi for kunden ... -
Hvordan kan Scandic bruke markedskommunikasjon for å synliggjøre deres verdier om å være en bærekraftig hotellkjede?
(Bachelor thesis, 2020)Vår oppgave tar for seg hvordan hotellkjeden Scandic kan bli tydeligere i sine sosiale kanaler om arbeidet de gjør for miljøet ved hjelp av markedskommunikasjon. I forkant av denne oppgaven hadde vi et inntrykk av at de ... -
Hvordan påvirker hotelldesign gjesters holdning til hotellet? Case: Grand Hotel Oslo
(Bachelor thesis, 2017-10-06)Dagens hotellmarked karakteriseres av intens konkurranse og stadig mer krevende kunder. Det fører til at hotellbedrifter tar i bruk design i større grad for å differensiere seg fra andre overnattingssteder. Temaet for ... -
Kan hotellenes direkte distribusjon øke ved innføring av bedrede lojalitetsprogrammer eller teknologiske løsninger?
(Bachelor thesis, 2017)I denne oppgaven har vi valgt å se nærmere på om hotellene kan øke sin direkte distribusjon ved forbedring av deres lojalitetsprogrammer og bedring av teknologien på deres nettsider. Bakgrunnen for oppgaven er i hovedsak ... -
Lederens påvirkning på de ansattes motivasjon: en studie av motivasjonsarbeid i frittstående distriktshotell sammenliknet med i franchise- og kjedehotell
(Bachelor thesis, 2020)I denne bacheloroppgaven har vi sett nærmere på hvordan ledere jobber for å påvirke motivasjon. Formålet med oppgaven var å finne ut om det eksisterer noen forskjeller i motivasjonsarbeidet i frittstående distriktshotell ... -
Menneske og teknologi - serviceytelse i perfekt harmoni? En bacheloroppgave om automatisering av serviceleveranse i hotell
(Bachelor thesis, 2020-06-01)Selvbetjeningsteknologi er en av mange bidragsytende faktorer til et automatisert samfunn, og vi finner teknologi i form av selvbetjent inn- og utsjekk i stadig flere hotell. Frontpersonalets interaksjon med gjester har ... -
Norske hotellprisers utvikling
(Bachelor thesis, 2017)I denne oppgaven er det forsket på fenomenet hotellpriser i Norge. Dette fronomenet er det mange ulike meninger om, men nokså lite forskning rundt. Bacheloroppgaven min har som formål å se på hovedtiltak som den norske ... -
Optimal praktisering av dynamisk prising for oppfattet rettferdighet
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Denne forskningen har som formål å kartlegge hva innenfor prisstrategier som skaper en større rettferdighetsfølelse for brukere av hotelltjenester. For å løse problemstillingen tok vi utgangspunkt i tre hypoteser vi mente ... -
Outsourcing – En kortsiktig strategi for renhold på hotell?
(Bachelor thesis, 2017-10-06)Problemstillingen vi har valgt i denne undersøkelsen er “Hvordan påvirker tilknytningsform arbeidets organisering og arbeidsmiljø innen renhold i hotell?” Formålet med denne oppgaven er å avdekke organisatoriske forskjeller ... -
Påvirker digitale distribusjonskanaler utøvelsen av Revenue Management?
(Bachelor thesis, 2017)Dagens hotellnæring er dominert av de store kjedene, som alle praktiserer Revenue Management. Vårt formål med oppgaven, og problemstillingen vår er å kartlegge “ Hvordan påvirker det digitale distribusjonslandskapet ... -
Personalledelse under en pandemi
(Bachelor thesis, 2021)Hensikten med denne oppgaven har vært å finne endringene rundt utøvelsen av personalledelse i hotell under covid-19 pandemien. Pandemien har forårsaket uforutsigbarhet i hotellbransjen. Fra 1.mars 2020 har Norge hatt regler ... -
Restaurant Revenue Management – en oppskrift på lønnsomhet?
(Bachelor thesis, 2018-10-01)Restaurantbransjen i Oslo er preget av høy konkurranse om attraktive priser og markedsandeler. For å kunne drive mer lønnsomt finnes det en rekke strategier som kan iverksettes for å øke omsetningen. På bakgrunn av dette ...