Blar i Studentarbeider fra Institutt for markedsføring på emneord "Kjøpsatferd"
Viser treff 1-4 av 4
-
Bakgrunnsmusikkens påvirkning på kvinners kjøpsatferd
(Bachelor thesis, 2017)I denne bacheloroppgaven ønsket vi å kartlegge hvordan musikk kan påvirke kvinner i en kjøpsprosess. Vi valgte å avgrense til kvinner da forskning viser at kvinner har et annet handlemønster enn menn. Problemstillingen ... -
Først mat, så moral: et kjøleskapsstudie av miljømerkers effekt på kjøpsatferd
(Bachelor thesis, 2020-06)Bakgrunn Bakgrunnen for studiet var et ønske om å lære mer om forholdet mellom bærekraft og forbrukeratferd. Temaet er både aktuelt og viktig. Etter flere runder med innsnevring kom vi frem til en problemstilling. Pr ... -
Hvordan påvirker samarbeidet til Junkyard med sosiale profiler kjøpsatferden til forbrukerne?
(Bachelor thesis, 2017-10-11)Bakgrunnen for denne oppgaven baserer seg på vår interesse for sosiale medier. Vi ønsket å få en dypere forståelse for hvordan bedrifter som Junkyard kan påvirke sine forbrukere gjennom sosiale medier som blogg og ... -
Kan en verdibasert prisstrategi påvirke publikumsutviklingen for Tippeligaen?
(Bachelor thesis, 2013-12-17)Bakgrunn for oppgaven kommer fra en delt interesse og lidenskap for både Revenue Management og fotball. Vi har observert den negative utviklingen blant oppmøte av tilskuere på kamper i Tippeligaen og tenkte at det var ...