Browsing Studentarbeider fra Institutt for markedsføring by Subject "reklame"
Now showing items 1-4 of 4
-
Effektene av storytelling som kommunikasjonsstrategi
(Bachelor thesis, 2016-11-17)Storytelling har i det siste blitt mer og mer brukt i form av reklame, da det er et stadig økende behov for å differensiere produkter og gi forbrukeren en verdiøkende opplevelse. Vi valgte å skrive om storytelling som ... -
Humor i reklame og risikovillighet
(Bachelor thesis, 2016-11-17)Humor er et virkemiddel som brukes mye i reklame, og effektene av dens bruk er delvis kartlagte. Det er først og fremst det affektive som påvirkes av humoren, videre er det rapportert om mindre sterke effekter, både i ... -
Hva vi snakker om når vi snakker om innholdsmarkedsføring: et akademisk perspektiv på fenomen, begrep og praksis
(Master thesis, 2016-11-07)Studiets formål: Innholdsmarkedsføring som litterært område er begrenset med tvetydig begrepsapparat og ingen empiriske studier å vise til. Dette gjenspeiles i bransjen og den offentlige debatten. Oppgaven tar tak i denne ... -
Merking av reklameinnlegg på blogg
(Bachelor thesis, 2016-11-17)Tema for denne oppgaven er markedsføring gjennom store livsstilsblogger. Problemstillingen er "Reklameinnlegg på blogg - har merkingen noe innvirkning på kjøpsintensjonen til leserne?" Med denne oppgaven ønsket vi å ...