Studentarbeider fra Institutt for markedsføring: Nye registreringer
Viser treff 21-40 av 626
-
Kunstig intelligens og gode kundeopplevelser innen privat skadeforsikring i Norge
(Bachelor thesis, 2021)I arbeidet med bacheloroppgaven har vi dykket ned i temaet kunstig intelligens, store data og gode kundeopplevelser i privat skadeforsikring i Norge. Oppgaven svarer på følgende problemstilling: Hvordan kan kunstig ... -
Mine valg speiler ikke min personlighet, eller?: En kvantitativ studie om personlighetstyper og kjøpsintensjon
(Bachelor thesis, 2021)Enhver merkevare har en bestemt personlighet med hensikt i å vekke interesse hos den rette målgruppen, og emosjonell tilknytning til merkevarer er blitt mer sentralt med introduksjonen av human brands på sosiale plattformer. ... -
Små bedrifters digitale markedsføring skaper lønnsomhet
(Bachelor thesis, 2021)I dette prosjektet har vi undersøkt hva som fungerer innenfor digital markedsføring. Bakgrunn for gjennomføring var at vi ønsket å lære mer om hvordan små bedrifter kan lykkes med sin digitale markedsføring. Innenfor dette ... -
Revenue management under Covid-19 pandemien: En studie som undersøker hvordan utøvelsen av revenue management har blitt påvirket av Covid-19
(Bachelor thesis, 2021)I denne oppgaven har vi valgt å ta for oss utøvelsen av revenue management og hvordan kjerne- og støtteprosesessene i modellen av McGuire (2016) har blitt påvirket som følge av Covid-19 pandemien. Oppgavens formål er å ... -
Påvirkningsfaktorer den digitale plattformen Instagram har for markedsføringen av Lofoten som destinasjon
(Bachelor thesis, 2021)Oppgavens hovedfokus har vært på to punkter, Instagram som markedsføringsplattform og bruken av plattformen for Lofoten som destinasjon. Vår problemstilling ble derfor: “På hvilke måter påvirker den digitale plattformen ... -
Generasjon Z: forbruk og segmentering
(Bachelor thesis, 2021)Denne oppgaven undersøker hvilke faktorer som er mest avgjørende i generasjon Z’s valg av merkevarer. For å utforske denne problemstillingen har vi hentet inn primærdata gjennom dybdeintervju med syv informanter. På ... -
Hva gjør norske campingplasser attraktive?: En studie av attraktivitet hos unge voksne
(Bachelor thesis, 2021)I denne bacheloroppgaven har vi valgt å fordype oss i den norske campingnæringen, vi har valgt å se på norske campingplasser og deres attraktivitet hos unge voksne mellom 18 – 30 år. Oppgaven tar utgangspunkt i reiseliv- ... -
Hvordan har artisten Sigrid og hennes fandom påvirket merkevaren Devold, etter deres samarbeid?
(Bachelor thesis, 2021)Denne bacheloroppgavens overordnede problemstilling er: «Hvordan har merkevaren Devold blitt påvirket av artisten Sigrid sin fandom, etter deres samarbeid». For å besvare den valgte problemstillingen har vi tatt i bruk ... -
Endringer i forretningsmodellen til bedrifter i serveringsbransjen, som resultat av en global krise
(Bachelor thesis, 2021)i 2019 ble verden truet av et virus fra Wuhan i Kina. Viruset utviklet seg fort fra å påvirke dusiner i Kina til å påvirke hundretusener av mennesker på verdensbasis. Dette gikk også hardt ut over bedrifter. Bransjen som ... -
En utvidet reiseopplevelse i lomma
(Bachelor thesis, 2021)Denne oppgaven tar for seg hvordan reiselivsnæringen kan bruke og videreutvikle mobil teknologien, og hvordan bruken av mobilteknologi påvirker reiseopplevelser i Oslo som destinasjon. I lys av Covid-19 situasjonen, har ... -
En forståelse av Red Bulls merkeassosiasjoner gjennom sponsing
(Bachelor thesis, 2021)Bedrifter ser stadig etter gode virkemidler for å skape merkekjenneskap. Sponsing er et markedsføringsvirkemiddel som blir stadig mer brukt i dagens marked. Ulike aktører går inn for å sponse alt fra eventer, klubber og ... -
En studie av kjennetegn og kritiske suksessfaktorer for reiselivsbedrifter som har klart seg første året av covid-19 pandemien.
(Bachelor thesis, 2021)Bacheloroppgaven innledes med bakgrunn og formål for oppgaven, samt en introduksjon til vår problemstilling. Deretter innleder vi til teorikapittelet med å gi en introduksjon og forklaring på relevante begreper. I ... -
Bacheloroppgave
(Bachelor thesis, 2021)Temaet vi har valgt for oppgaven omhandler kaffebarmarkedet i Norge med hovedfokus på Oslo. Ideen er basert på vårt inntrykk av at kaffebarmarkedet i Oslo har blitt større og vokst frem som et urbant fenomen. Vi er også ... -
Digitalisering i dagligvarehandel – en studie om påvirkningsfaktorene ved bruk av selvbetjening
(Bachelor thesis, 2021)I dette studiet undersøker vi hvilke faktorer som påvirker forbrukeres evne og villighet til å ta i bruk selvbetjeningssystemer. Vi undersøker også endring i kjøpsatferd som følge av Covid- 19-pandemien, og bruker resultater ... -
Betydningen av unike hotellkonsepter
(Bachelor thesis, 2021)I denne oppgaven har vi valgt å undersøke hvilken betydning unikhet i hotellkonsept vil ha for betalingsviljen i ferie- og fritidsmarkedet. Hotellmarkedet har i senere tid endret seg fra det å være et sted å sove, til å ... -
Behovet til investoren ved Equity crowdfunding
(Bachelor thesis, 2021)Markedet for crowdfunding utfordrer den tradisjonelle bankvirksomheten for oppstarts- og små bedrifter. Hvorav bedrifter søker kapital fra enkeltpersoner. Til tross for økt vekst i markedet er det likevel lite forskning ... -
Ansettelse ved første blikk? -en studie av «Hjem til jul», et rekrutteringsarrangement i regi av Sandefjord Næringsforening.
(Bachelor thesis, 2021)Nettverksbygging er en spennende måte å bygge en karriere og få nye muligheter på. I dagens kunnskapssamfunn, med alle sosiale medier vi har tilgjengelig, er dette mer aktuelt enn noensinne. «Hjem til jul» er et prosjekt ... -
Lojalitetsprogrammer i reiselivet
(Bachelor thesis, 2020-06-02)I denne oppgaven ser jeg på temaet som omhandler lojalitetsprogrammer. Bakgrunnen for temaet kommer fra interessen for å skape bedre resultater og belønne de mest lønnsomme kundene. Problemstillingen omhandler hva ... -
Menneske og teknologi - serviceytelse i perfekt harmoni? En bacheloroppgave om automatisering av serviceleveranse i hotell
(Bachelor thesis, 2020-06-01)Selvbetjeningsteknologi er en av mange bidragsytende faktorer til et automatisert samfunn, og vi finner teknologi i form av selvbetjent inn- og utsjekk i stadig flere hotell. Frontpersonalets interaksjon med gjester har ... -
Snusemballasjens konsekvenser for merkelojalitet
(Bachelor thesis, 2020-06)Fra og med 2018 ble de nye standardiserte forpakningene på snus vedtatt. Vedtakets formål var å minske andel unge til å starte med snus, da myndighetene mener emballasjedesignet kan ha en innvirkning på dem. Snusboksene ...