Studentarbeider fra Institutt for markedsføring: Nye registreringer
Viser treff 21-40 av 618
-
Hvordan har artisten Sigrid og hennes fandom påvirket merkevaren Devold, etter deres samarbeid?
(Bachelor thesis, 2021)Denne bacheloroppgavens overordnede problemstilling er: «Hvordan har merkevaren Devold blitt påvirket av artisten Sigrid sin fandom, etter deres samarbeid». For å besvare den valgte problemstillingen har vi tatt i bruk ... -
Endringer i forretningsmodellen til bedrifter i serveringsbransjen, som resultat av en global krise
(Bachelor thesis, 2021)i 2019 ble verden truet av et virus fra Wuhan i Kina. Viruset utviklet seg fort fra å påvirke dusiner i Kina til å påvirke hundretusener av mennesker på verdensbasis. Dette gikk også hardt ut over bedrifter. Bransjen som ... -
En utvidet reiseopplevelse i lomma
(Bachelor thesis, 2021)Denne oppgaven tar for seg hvordan reiselivsnæringen kan bruke og videreutvikle mobil teknologien, og hvordan bruken av mobilteknologi påvirker reiseopplevelser i Oslo som destinasjon. I lys av Covid-19 situasjonen, har ... -
En forståelse av Red Bulls merkeassosiasjoner gjennom sponsing
(Bachelor thesis, 2021)Bedrifter ser stadig etter gode virkemidler for å skape merkekjenneskap. Sponsing er et markedsføringsvirkemiddel som blir stadig mer brukt i dagens marked. Ulike aktører går inn for å sponse alt fra eventer, klubber og ... -
En studie av kjennetegn og kritiske suksessfaktorer for reiselivsbedrifter som har klart seg første året av covid-19 pandemien.
(Bachelor thesis, 2021)Bacheloroppgaven innledes med bakgrunn og formål for oppgaven, samt en introduksjon til vår problemstilling. Deretter innleder vi til teorikapittelet med å gi en introduksjon og forklaring på relevante begreper. I ... -
Bacheloroppgave
(Bachelor thesis, 2021)Temaet vi har valgt for oppgaven omhandler kaffebarmarkedet i Norge med hovedfokus på Oslo. Ideen er basert på vårt inntrykk av at kaffebarmarkedet i Oslo har blitt større og vokst frem som et urbant fenomen. Vi er også ... -
Digitalisering i dagligvarehandel – en studie om påvirkningsfaktorene ved bruk av selvbetjening
(Bachelor thesis, 2021)I dette studiet undersøker vi hvilke faktorer som påvirker forbrukeres evne og villighet til å ta i bruk selvbetjeningssystemer. Vi undersøker også endring i kjøpsatferd som følge av Covid- 19-pandemien, og bruker resultater ... -
Betydningen av unike hotellkonsepter
(Bachelor thesis, 2021)I denne oppgaven har vi valgt å undersøke hvilken betydning unikhet i hotellkonsept vil ha for betalingsviljen i ferie- og fritidsmarkedet. Hotellmarkedet har i senere tid endret seg fra det å være et sted å sove, til å ... -
Behovet til investoren ved Equity crowdfunding
(Bachelor thesis, 2021)Markedet for crowdfunding utfordrer den tradisjonelle bankvirksomheten for oppstarts- og små bedrifter. Hvorav bedrifter søker kapital fra enkeltpersoner. Til tross for økt vekst i markedet er det likevel lite forskning ... -
Ansettelse ved første blikk? -en studie av «Hjem til jul», et rekrutteringsarrangement i regi av Sandefjord Næringsforening.
(Bachelor thesis, 2021)Nettverksbygging er en spennende måte å bygge en karriere og få nye muligheter på. I dagens kunnskapssamfunn, med alle sosiale medier vi har tilgjengelig, er dette mer aktuelt enn noensinne. «Hjem til jul» er et prosjekt ... -
Lojalitetsprogrammer i reiselivet
(Bachelor thesis, 2020-06-02)I denne oppgaven ser jeg på temaet som omhandler lojalitetsprogrammer. Bakgrunnen for temaet kommer fra interessen for å skape bedre resultater og belønne de mest lønnsomme kundene. Problemstillingen omhandler hva ... -
Menneske og teknologi - serviceytelse i perfekt harmoni? En bacheloroppgave om automatisering av serviceleveranse i hotell
(Bachelor thesis, 2020-06-01)Selvbetjeningsteknologi er en av mange bidragsytende faktorer til et automatisert samfunn, og vi finner teknologi i form av selvbetjent inn- og utsjekk i stadig flere hotell. Frontpersonalets interaksjon med gjester har ... -
Snusemballasjens konsekvenser for merkelojalitet
(Bachelor thesis, 2020-06)Fra og med 2018 ble de nye standardiserte forpakningene på snus vedtatt. Vedtakets formål var å minske andel unge til å starte med snus, da myndighetene mener emballasjedesignet kan ha en innvirkning på dem. Snusboksene ... -
Outbound markedføringseffekt på forbrukerens holdninger til merkevarer gjennom internettbaserte kanaler
(Bachelor thesis, 2020-06-17)Denne oppgaven tar for seg outbound markedsføring. Bruk av denne type annonsering har eksistert siden den første digitale annonsen ble lagt ut på internett i 1994. De moderne markedsførere er skeptiske til bedrifter som ... -
Lederens påvirkning på de ansattes motivasjon: en studie av motivasjonsarbeid i frittstående distriktshotell sammenliknet med i franchise- og kjedehotell
(Bachelor thesis, 2020)I denne bacheloroppgaven har vi sett nærmere på hvordan ledere jobber for å påvirke motivasjon. Formålet med oppgaven var å finne ut om det eksisterer noen forskjeller i motivasjonsarbeidet i frittstående distriktshotell ... -
Åpenhet varer lengst: en kvantitativ studie av transparent prising sin tillitsskapende effekt
(Bachelor thesis, 2020)Ved å gi kunder innsikt i deres kostnader og prissetting, ønsker bedrifter å bli oppfattet som en aktør man kan stole på. Enkelte internasjonale selskaper har tatt i bruk praksisen om åpenhet, men av en eller annen grunn ... -
Plattformøkonomiens påvirkning (the impact of the platform economy): en kvalitativ studie om hvordan en bedrifts deltakelse i en plattform kan påvirke ens merkevare
(Bachelor thesis, 2020-06-02)Denne bacheloroppgaven omhandler hovedsakelig forbrukerperspektivet på plattformøkonomi som en ny forretningsmodell, men tar i noen grad også et bedriftsperspektiv. Vi har tatt for oss merkevareteori, samt teori om ... -
Veien mot suksessfull helårsdrift. En studie av sesongbaserte destinasjoner
(Bachelor thesis, 2020-06-02)Vi har valgt å innlede med oppgavens formål, problemstilling og antagelser. Deretter har vi beskrevet de ulike begrepene som er sentrale for videre lesning. I teorien har vi lagt frem fire utfordringer sesongbaserte ... -
Vær en toppleder, sier de. En analyse av hva som kreves for å utøve ledereffektivitet på high end hotell i Norge
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Vær en toppleder, sier de Du er for tilbaketrukket. Du er for mye på kontoret ditt. Du er ikke nok med dine ansatte. Ikke vær usikker. Ikke vær bekymret. Ikke vær distansert. Ikke vær stille. Ikke vær lat. Ikke vær irritabel. ... -
Smartbygg-teknologi: fremtidens sykepleierassistent?
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Formålet med denne oppgaven var å undersøke hvordan forhold som teknologi og arbeidsmiljø kan påvirke effektiviteten blant sykepleiere på Haukeland Universitetssykehus. Vi ønsket å ta for oss arbeidshverdagen til en ...