Studentarbeider fra Institutt for markedsføring: Nye registreringer
Viser treff 41-60 av 626
-
Lederens påvirkning på de ansattes motivasjon: en studie av motivasjonsarbeid i frittstående distriktshotell sammenliknet med i franchise- og kjedehotell
(Bachelor thesis, 2020)I denne bacheloroppgaven har vi sett nærmere på hvordan ledere jobber for å påvirke motivasjon. Formålet med oppgaven var å finne ut om det eksisterer noen forskjeller i motivasjonsarbeidet i frittstående distriktshotell ... -
Åpenhet varer lengst: en kvantitativ studie av transparent prising sin tillitsskapende effekt
(Bachelor thesis, 2020)Ved å gi kunder innsikt i deres kostnader og prissetting, ønsker bedrifter å bli oppfattet som en aktør man kan stole på. Enkelte internasjonale selskaper har tatt i bruk praksisen om åpenhet, men av en eller annen grunn ... -
Plattformøkonomiens påvirkning (the impact of the platform economy): en kvalitativ studie om hvordan en bedrifts deltakelse i en plattform kan påvirke ens merkevare
(Bachelor thesis, 2020-06-02)Denne bacheloroppgaven omhandler hovedsakelig forbrukerperspektivet på plattformøkonomi som en ny forretningsmodell, men tar i noen grad også et bedriftsperspektiv. Vi har tatt for oss merkevareteori, samt teori om ... -
Veien mot suksessfull helårsdrift. En studie av sesongbaserte destinasjoner
(Bachelor thesis, 2020-06-02)Vi har valgt å innlede med oppgavens formål, problemstilling og antagelser. Deretter har vi beskrevet de ulike begrepene som er sentrale for videre lesning. I teorien har vi lagt frem fire utfordringer sesongbaserte ... -
Vær en toppleder, sier de. En analyse av hva som kreves for å utøve ledereffektivitet på high end hotell i Norge
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Vær en toppleder, sier de Du er for tilbaketrukket. Du er for mye på kontoret ditt. Du er ikke nok med dine ansatte. Ikke vær usikker. Ikke vær bekymret. Ikke vær distansert. Ikke vær stille. Ikke vær lat. Ikke vær irritabel. ... -
Smartbygg-teknologi: fremtidens sykepleierassistent?
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Formålet med denne oppgaven var å undersøke hvordan forhold som teknologi og arbeidsmiljø kan påvirke effektiviteten blant sykepleiere på Haukeland Universitetssykehus. Vi ønsket å ta for oss arbeidshverdagen til en ... -
Reisemotivasjon i Norge
(Bachelor thesis, 2020)Formålet med denne oppgaven er å finne ut av hva som får nordmenn til å reise, og hva som får dem til å velge destinasjonene de velger. For å kunne forklare dette var vi nødt til å se, hva motivasjon og behov betyr for ... -
Politisk forbruk: et dypdykk i unge , norske kvinners garderober
(Bachelor thesis, 2020-06-03)Vi lever i dag i et samfunn med et stadig økende fokus på miljø og bærekraft. Skolestreik for klima, protester mot oljeboring, og politisk deltakelse gjennom våre kjøpsvaner er eksempler på dette. Ifølge en rapport fra ... -
Bærekraft og konkurransefortrinn : Et studie om hvordan bedrifter kan prestere bedre ved å ha en proaktiv tilnærming til bærekraft
(Master thesis, 2020-06)As the strain on planet Earth is increasing, there is a heightened need for organizations to address the natural environment and come as close to zero emission levels as possible. The purpose of this study is to clarify ... -
Outbound markedføringseffekt på forbrukerens holdninger til merkevarer gjennom internettbaserte kanaler
(Bachelor thesis, 2020-06-17)Denne oppgaven tar for seg outbound markedsføring. Bruk av denne type annonsering har eksistert siden den første digitale annonsen ble lagt ut på internett i 1994. De moderne markedsførere er skeptiske til bedrifter som ... -
Innholdsmarkedsføring for Funbit AS
(Bachelor thesis, 2020-06-06)Temaet for denne bacheloroppgaven er inbound- og innholdsmarkedsføring. Vi har i samarbeid med Funbit AS produsert og publisert to artikler som hadde til hensikt å selge nettsider. Artiklene ble distribuert gjennom sosiale ... -
Konsekvenser av opplevd risiko i reiselivet. Hvordan kan opplevd risiko påvirke turisters beslutninger? Og i hvilken grad bør norske reiselivsaktører ha fokus på dette?
(Bachelor thesis, 2020-05-27)Dette er en teoretisk oppgave som er skrevet ut fra eksisterende litteratur. Den har et teoretisk rammeverk som omfatter forskning på risiko og trygghet innen turismen fra ulike ståsteder og vinklinger. Hvordan påvirkes ... -
Inbound marketing - en helhetlig digital markedsstrategi
(Bachelor thesis, 2020-06-03) -
Ingen tittel
(Bachelor thesis, 2020-06-02)Denne bacheloroppgaven har til hensikt å undersøke et allerede stort, men samtidig stadig voksende samfunnsproblem. En artikkel om bærekraftig utvikling på FN sine sider skriver at hvis alle mennesker skulle hatt samme ... -
Influencer marketing - er det så avgjørende som man tror? En kvalitativ studie av generasjon Zs kjøpsbeslutninger
(Bachelor thesis, 2020-05-29)Generasjon Z er en generasjon som vil være viktig i tiden fremover, både å forstå de, men også for bedrifter som skal markedsføre seg mot de. Dette er et felt det er forsket lite på, noe som fattet vår interesse for ... -
En sponsors effekt : En studie om hvordan forbrukere reagerer på bruken av humor og kongruens i et sponset innlegg i en podkast
(Master thesis, 2020-06-24)Denne masteroppgaven tar for seg hvordan forbrukere responderer på et sponset innlegg i en podkast, og hvordan denne responsen kan påvirkes ved bruken av humor og kongruens. Målet med oppgaven er å kartlegge om disse ... -
Hvordan påvirkes norske forbrukeres holdninger til en online-reklamefilm dersom forskjellige elementer i reklamen kan oppfattes som nasjonale eller internasjonale? : En kvalitativ studie
(Master thesis, 2020-06)Med økende bruk av markedsføringskroner som rettes mot internett, er det mer viktig enn noensinne at markedsførere kjenner sitt marked. Med internett har også terskelen for å markedsføre på tvers av landegrenser blitt ... -
CSR in Controversial Industries: Can the Norwegian Oil and Gas Industry Benefit From Communicating their Environmental CSR Efforts?
(Master thesis, 2020-06-23)As corporate social responsibility (CSR) initiatives are used more frequently as a marketing tactic, research is lacking on the subject with regard to controversial industries. The aim of this study is to ... -
Se andre gå forbi eller spise sine egne? : En casestudie av innovasjon og kannibalisering hos en markedsledende bedrift
(Master thesis, 2020-06-22)Det er ikke alltid like lett å tilby produkter til et marked i kontinuerlig endring og med et sammensurium av nye og gamle konkurrenter. Historisk sett er det nok av eksempler på markedsledende bedrifter som har sett mindre ... -
Hvordan kan Scandic bruke markedskommunikasjon for å synliggjøre deres verdier om å være en bærekraftig hotellkjede?
(Bachelor thesis, 2020)Vår oppgave tar for seg hvordan hotellkjeden Scandic kan bli tydeligere i sine sosiale kanaler om arbeidet de gjør for miljøet ved hjelp av markedskommunikasjon. I forkant av denne oppgaven hadde vi et inntrykk av at de ...