Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKvernmo, Cathrine
dc.contributor.authorAndersen, Ida
dc.contributor.authorKvalevåg, Camilla
dc.date.accessioned2014-10-14T09:32:15Z
dc.date.available2014-10-14T09:32:15Z
dc.date.issued2014-10-14
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/223689
dc.description.abstractTema for denne bacheloroppgaven er Netthandel Paradigme hvor vi ser på de endringer som skjer i handelsmarkedet i Norge. Netthandel har i løpet av de siste årene hatt en stor økning, og vi ønsker å kartlegge graden av lojalitet blant forbrukere av netthandel. Netthandel, hvor lojale er disse kundene? Ved å undersøke ulike handlevaner, påvirkninger og holdninger til netthandel har vi klart å legge frem de utfordringene netthandel står ovenfor. Oppgaven er delt inn i 8 kapitler, hvor de to første kapitlene omhandler bakgrunn for forskningen og utviklingen av handelsmarkedet i Norge. Her settes kjøpesentre og netthandel opp mot hverandre da de blir sett på som de to største aktørene. Kapittel 3 trekker frem relevant teori som er aktuell for å kunne besvare vår problemstilling med temaer som definerer påvirkninger, holdninger og lojalitet. I kapittel 4 tar vi for oss utviklingen av problemstilling og valg som ligger til grunne for å bruke en fenomenologisk tilnærming innenfor kvalitativ forskningsmetode. Kapittel 5 er et hypotesekapittel hvor ulike antagelser blir gjort i forhold til hvilken kunnskap vi allerede har til temaet og teori som er fremlagt tidligere. Kapittel 6 er en dataanalyse som inneholder en oppsummeringstabell. Tabellen viser de mest sentrale funnene innhentet fra empiri ved bruk av dybdeintervjuer, fokusgrupper og personlige intervjuer. Videre avsluttes forskningen i kapittel 7 og 8. Her besvares problemstilling og de ulike avgrensningene som er satt for denne forskningen. Hovedfunnene trekker frem fordeler og ulemper forbrukere ser ved å benytte seg av netthandel og hva som avgjør for at forbrukeren velger å handle på nett. Både netthandel og kjøpesentre vil forbli to sterke aktører i handelsmarkedet, hvor begge vil ha forbedringsområder å fokusere på.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectForbrukeratferdnb_NO
dc.subjectSalgnb_NO
dc.titleNetthandel paradigme. Netthandel, hvor lojale er disse kundene?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel