Show simple item record

dc.contributor.authorBerg, Magnus Woie
dc.contributor.authorGaarder, Stine
dc.contributor.authorChowdhury, Amit Kumar
dc.date.accessioned2014-10-20T16:10:55Z
dc.date.available2014-10-20T16:10:55Z
dc.date.issued2014-10-20
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/224182
dc.description.abstractI denne bacheloroppgaven er temaet hvordan mediebruken endrer seg ved at vi konsumerer mer videoinnhold fra nett enn fra tradisjonell lineær-TV. Vår mediehverdag er i endring og utvikling, og dette gjør at markedsførere og annonsører må tenke annerledes i forhold til hvordan de effektivt skal nå sine målgrupper. Hovedfokuset i denne oppgaven er hvordan denne utviklingen foregår i ”kampen” mellom lineær-TV og nett-TV. For å sette dette temaet i en kontekst, har vi valgt VGTV som er en nett-TV aktør som står midt i denne utviklingen. Vi ser på ulike trekk ved VGTV som gjør at de har blitt en av Norges største nett-TV kanaler, og sammenligner det med forskning, analyser og statistikk som er gjort gjennom de to siste årene. Og vi stiller spørsmålet hva som skal til for at nølende annonsører skal satse mer ressurser på markedsføring via nett-TV. Vår problemstilling er satt ut med utgangspunkt i VGTV, og er definert slik: “Hvordan skal en nett-TV aktør heve sin posisjon i en mediehverdag under utvikling, og hvordan skal den få annonsører til å tro på produktet?” Grunnlaget for vår metode i denne oppgaven er basert på et fenomenologisk forskningsdesign. Vi har gjennomført dybdeintervjuer, samlet data fra tre ulike parter innenfor temaet for å finne sentrale trekk som settes opp mot teorien vi har funnet. Deretter har vi en konklusjon, der vi trekker fram viktige punkter som belyser vår problemstilling og som forhåpentligvis kan gi et innblikk i denne “kampen” mellom lineær-TV og nett-TV gjør at annonsører og markedsførere må tenke annerledes. Deretter viser vi til konkrete funn som kan bidra til bedre forståelse for nett-TV og markedsføring via denne kanalen.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectMediernb_NO
dc.subjectNett-TVnb_NO
dc.subjectVGTVnb_NO
dc.titleVår mediehverdag i endring: Fra flatskjerm til mobil.nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record