Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorVik, Tonje Elin
dc.contributor.authorNichols, Selina Tveiten
dc.date.accessioned2015-10-21T06:38:10Z
dc.date.available2015-10-21T06:38:10Z
dc.date.issued2015-10-21
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2357383
dc.description.abstractI denne oppgaven har vi undersøkt hvilke holdninger de ansatte har til prestasjonsmålinger og karaktersetting i et selskap i banksektoren. Vi har valgt å legge ekstra vekt på å se etter eventuelle forskjeller mellom generasjon Y versus generasjon X med hensyn til holdninger til det å bli målt. Formålet med oppgaven er å gi et bilde av de ansattes holdninger til og opplevelse av det å bli målt daglig etter prestasjoner, og om de er positive eller negative til karaktersetting. Problemstillingen er formulert slik; ”Har generasjon Y mer positive holdninger til prestasjonsmålinger og karaktersetting i arbeidslivet enn generasjon X?” Vi har videre fokusert på en del utvalgte forhold som synes å påvirke holdningene til prestasjonsmåling. Se operasjonalisering av problemstilling i punkt 1.2.2. Vi har benyttet teori som vi mener er relevant for å kunne svare på problemstillingen, da spesielt teori utarbeidet av organisasjonsforsker Bård Kuvaas. Vi har gjennomført 6 intervjuer, et intervju med leder – som vi har brukt til å beskrive caset og 5 andre intervjuer med informanter som representerer begge generasjoner. Vi ønsker å gjennomføre undersøkelsen for å øke vår forståelse for systemer bedrifter benytter seg av for å få de ansatte til å prestere, og hvordan dette oppleves av og påvirker de ansatte.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectKvalitativ metodenb_NO
dc.titleKaraktersetting i norsk arbeidslivnb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel