Show simple item record

dc.contributor.authorLarsen, Linn Cathrine
dc.contributor.authorMalnes, Fay Kristin
dc.contributor.authorGunnulfsen, Maria
dc.date.accessioned2015-10-23T12:41:20Z
dc.date.available2015-10-23T12:41:20Z
dc.date.issued2015-10-23
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2357944
dc.description.abstractHensikten med forskningsarbeidet er å undersøke bruken av en profilert persons navn som merkenavn. Helt spesifikt er dette en kvalitativ studie, som undersøker bruken av et slikt merkenavn på produktserier i to ulike kategorier. Dette blir belyst gjennom et case-studie av Petter Northugs produkter i både mat- og kleskategorien. Intensjonen er å kartlegge de ulike assosiasjonsoverføringene som finner sted mellom de sentrale variablene. Problemstillingen er følgende: I hvilken grad vil det være fordelaktig eller ufordelaktig for en profilert person å bruke eget navn, som merkenavn, i to ulike produktkategorier? Det er utformet antakelser (forskningsspørsmål) basert på innsikt i faglige områder. Forskningen ga oss forståelse av fenomenet og dets mange nyanser og detaljer, som ga grunnlaget for å besvare problemstillingen. Den røde tråden i forskningsarbeidet er assosiasjonsoverføringer. Sentrale funn har vist at forutsetningen for positive assosiasjonsoverføringer mellom variablene, er at informantene oppfatter en viss grad av samsvar.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectCasestudienb_NO
dc.titleAssosiasjonsoverføring i merkevarebygging: En studie av assosiasjonsoverføring mellom en profilert persons ekspertise, merkenavn og produktkategoriernb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record