Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFjeld, Marthe
dc.contributor.authorKristensen, Iselin
dc.date.accessioned2016-11-18T09:05:34Z
dc.date.available2016-11-18T09:05:34Z
dc.date.issued2016-11-18
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2421736
dc.description.abstractFormålet med denne bacheloroppgaven er å få en bedre innsikt i hva som kan påvirke kjøpsintensjonen hos bedriften Get Inspired. Da særlig med et fokus på holdninger og tillit til bedriften. Grunnen til at vi syns dette er spennende å se på er fordi trening har blitt en viktig del av hverdagen, samtidig som treningsklær har blitt en del av “hverdagsuniformen”. Hvilke effekter har holdning og tillit på kjøpsintensjonen hos Get Inspired? Og er det noen sammenheng mellom variablene? Problemstillingen er kausal, og vi har derfor foretatt et kvantitativt studie. Hypotesene i vår kausalmodell (figur 3.1) testes i et datasett basert på 194 respondenter, og disse respondentene kan bestå av tidligere, eksisterende og potensielle kunder av Get Inspired. For å innhente dataene benyttet vi et selvutfyllingsskjema som ble sendt ut på Luvit og Facebook. Analysene ble gjort i programvaren SPSS. Resultatene våre viser at holdninger har en effekt på kjøpsintensjon, og at det er en sterk og positiv sammenheng mellom variablene. Resultatene viser også at tillit hverken har en effekt eller sammenheng med kjøpsintensjon.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/no/*
dc.subjectkvantitativ metodenb_NO
dc.subjectGet Inspirednb_NO
dc.subjecttillitnb_NO
dc.subjectkjøpsintensjonnb_NO
dc.subjectholdningernb_NO
dc.titleRelasjonen mellom Get Inspired og forbruker : En studie av hvilken betydning holdning og tillit har for kjøpsintensjonennb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse-Ikkekommersiell-IngenBearbeidelse 3.0 Norge