Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNowak, Pernille
dc.contributor.authorHöjstedt, Lisa
dc.contributor.authorOlsen, Hanne
dc.date.accessioned2017-09-18T11:13:43Z
dc.date.available2017-09-18T11:13:43Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2455103
dc.description.abstractBesvarelsen tar i utgangspunktet forbrukerens tilbakemeldinger på TripAdvisor og hvordan hotellene kan bruke disse tilbakemeldingene til å forsterke deres svake sider. Vi har valgt å dele bacheloroppgaven inn i fem forskjellige deler. Første delen av oppgaven er innledet med formål, avgrensninger og tre forskjellige hypoteser. Med utgangspunktet hypotesene og utvalgt teori har vi identifisert seks temaer som står sentralt for oppgaven. Disse temaene blir beskrevet i del to og er som følge: 1) rollen til hvordan TripAdvisor fungerer, 2) motivasjonen til å legge igjen tilbakemeldinger på TripAdvisor, 3) forståelsen av sosiale medier som Word of Mouth og Electronic Word of Mouth 4) forbrukerens persepsjon av stimuli og hva som skaper holdningen til et produkt, 5) bruken av mystery guest som kvalitetssikring og 6) tilnærminger rundt begrepet motivasjon, makt og innflytelse, påvirkning, jobbholdninger og lederstil. Vi vil i tredje del av oppgaven redegjøre for 3 kvalitativ tilnærminger. Designet av oppgaven er gjennomført med en fenomenologisk - og etnografisk tilnærming. Datainnsamlingsmetoden vi har benyttet oss av er dybdeintervju med en semistrukturert intervjuguide. Utvalgsstrategien vi har valgt å benytte er en strategisk metode og utvalget er bestående av seks forskjellige informanter. Disse informantene er valgt på grunnlag av faglig kompetanse til vårt tema og representerer kun kjedehoteller i Oslo. Vi vil til slutt i dette kapittelet kommentere for forskningsprosessens validitet og reliabilitet og stille etiske spørsmål/problemstillinger. Vi vil i fjerde del av oppgaven redegjøre for hvordan vi foretok vår analyse av datamaterialet. Vi vil også presentere våre funn og gjøre en omfattende analyse der vi drøfter dette opp mot den teoretiske delen knyttet til vår problemstilling. Vi vil i siste og femte del av oppgaven redegjøre for substansiell drøfting og sammenstille de resultatene vi har kommet frem til med annen forskning og teori. Vi vil til slutt presentere våre hovedfunn og stille sentrale spørsmål til hva det bør fokuseres på i videre forskning.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectHotelledelsenb_NO
dc.subjectTrip Advisornb_NO
dc.subjectKvalitativ metodenb_NO
dc.subjectSosiale mediernb_NO
dc.titleAnmeldelser på TripAdvisor: en økende makt over hotellmarkedet?nb_NO
dc.typeBachelor thesisnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal